2022-10-14, 11:49
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessionalOnly
SVT überleftist journalist till Johan: "Annie säger att det är en liberal kraschlandning"
Johan: "Jag vet inte vilka våldsfilmer hon har tittat på"

TV4 journalisten Ulf till Johan: "Annie säger att ni har kapitulerat till SD"

Johan: "Jahopp."

Vem bryr sig om Annie ens? Riktigt obehaglig politiker. SD blev större än C i hennes egna hemkommun, med all rätta.
Citera
2022-10-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Fan va kasst svar!

Snarare en sur kommentar av Lööf som är avundsjuk för att hon inte får vara med längre.

Lustigt att Lööf aldrig kallade Januariavtalet för "Socialdemokratisk kraschlandning"....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Indragna medborgarskap? Står inget om att dra in några medborgarskap i avtalet. Så vad pratar du om?

Frågan är väl vad du pratar om? Du började svamla om de som kom 2014 redan har fått svenska medborgarskap. Helt omöjligt för något parti att göra något åt detta eftersom det inte går att dra in medborgarskapen.

Vad menar du att SD ska göra?
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Läste om migrationen. Alla förslag handlar om utländska medborgare. 99% av alla invandrare här är ju redan medborgare. Alla afghaner och syrier som kom 2014 är ju medborgare. Så allt är bara retorik för låta bra men vi kommer inte se mindre invandrare på stan.

Äntligen får SD visa att deras politik bara är snack och att inget ändras inne i landet.
Det har du rätt i. Och detta har jag försökt förklara för Sd:are och AfS:are hundra gånger: i Sverige kan man inte bli fråntagen sitt medborgarskap, punkt slut. Som du skriver kommer detta att minska invandringen rejält, men kommer knappast göra någonting åt situationen i våra utsatta områden. Inte ens ett generöst återvandringsbidrag skulle få folk att lämna Rosengård för Iran.

Det finns ingen lösning på denna problematik, men får helt enkelt acceptera att Sverige kommer att präglas av parallellsamhällen en lång tid framöver, oavsett om Sd står vid rodret eller ej.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tror du att de kommer upprätta visitationszoner i svenska villaområden eller? Visitationszonerna kommer förläggas till områden där man faktiskt har nytta av detta, och det kommer inte beröra någon Svensson. Och jag tar gärna mer kameraövervakning. Känns tryggt.

Som en parentes kan jag berätta att jag bodde en tid i Paris på 80-talet när Frankrike var drabbat av terrordåd, och man fick visa upp väskor innan man gick in på varuhus, kunde bli kontrollerad/visiterad i tunnelbanan och det var inga som helst problem.

Det är vad du tror. Kriminella kommer inte vilja vara i visitationszoner. Så dom flyttar verksamheten till vill områden. Vips så tar polischefen beslut om att villa området nu är en visitarionszon.

Tänk lite längre. Lagen gäller för alltid och kriminella är inte statiska men lagen är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Total succé för Sverige och framförallt SD. Skärpt migrationspolitik och kriminalpolitik med dubbla straff, anonyma vittnen och visitationszoner. Toppa det med omgående utbyggnad av kärnkraften med ett anslag på 400 miljarder. Jag kände på mig att högerblocket skulle lyckas samarbeta efter valresultatet och det har man gjort.

Grattis alla högerröstare
Dock får vi väl se om L politiker kanske blir politiska vildar?
Känner mig inte helt trygg i detta än tyvärr..

Men det bådar gott..

Ingen normal människa kan ju tycka att det ser bra ut i Sverige?
Citera
Medlem
Gavins-Friends avatar
Ska precis kolla presskonferensen här nu och läsa igenom avtalet sen. Men behövs knappt för gammelmedia och de psyksjuka som Lööf och Stenevi är förbannade, alltså måste det vara riktigt lyckat.
Citera
Medlem
Hur har de tänkt minska de rekordstora ekonomiska klyftorna?
Citera
2022-10-14, 11:51
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Det som behövs är en ny lag där man river upp medborgarskapet för de kriminella invandrarna. Då blir man på sikt av med kanske hälften av alla invandrare.
Ja, men då krävs grundlagsändring. Dessutom förespråkar inte ens Sd i sitt egna partiprogram denna reform, så kommer aldrig ske.
Citera
Medlem
rafterajars avatar
Åkesson ser nöjd ut, Pehrson ser ut som han vill blåsa skallen av sig under presskonferensen.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Det som behövs är en ny lag där man river upp medborgarskapet för de kriminella invandrarna. Då blir man på sikt av med kanske hälften av alla invandrare.

1. Inte hälften av invandrare är kriminella
2. Det går inte dra in medborgarskap enligt alla lagar och regler både nationellt och internationellt (FN och EU)

Ett land får aldrig göra en människa statslös
Citera
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
TV4 journalisten Ulf till Johan: "Annie säger att ni har kapitulerat till SD"

Johan: "Jahopp."

Vem bryr sig om Annie ens? Riktigt obehaglig politiker. SD blev större än C i hennes egna hemkommun, med all rätta.

Aahahahaha. Nu fattar jag varför de vill ha med Johan i regeringen. Vilken jävla go gubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in