2022-10-14, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Men vad fantastiskt att du tycker att det låter bra. Stoppa gängen!

Expanderade myndigheter, mer befogenheter till polisen.

För polisena vi har idag är mycket kompetenta eller hur? övervakningen räcker inte som vi har idag?

Nej, mer av allt som inte fungerar.

Visitationszoner? det är som direkt taget ur någon dystopisk film.

Det kommer bli mycket dåliga tider i det här landet.

Inte för gängen, dom skiter i lagar. Men för laglydiga svenskar kommer det bli dåligt. För det är bara dom som drabbas av det här.

Så fortsätt heja på din undergång du.

"Men jah har inget att dölja" -Bra, då har du inget emot en kamera som kollar på dig dygnet runt
Tror du att de kommer upprätta visitationszoner i svenska villaområden eller? Visitationszonerna kommer förläggas till områden där man faktiskt har nytta av detta, och det kommer inte beröra någon Svensson. Och jag tar gärna mer kameraövervakning. Känns tryggt.

Som en parentes kan jag berätta att jag bodde en tid i Paris på 80-talet när Frankrike var drabbat av terrordåd, och man fick visa upp väskor innan man gick in på varuhus, kunde bli kontrollerad/visiterad i tunnelbanan och det var inga som helst problem.
Citera
Medlem
Synd att de inte skär ned kraftigt på den svenska föräldraledigheten och föräldrapenningen. Det är ett helt sinnessjukt system där staten betalar för småbarnsföräldrars lyxledighet i flera år beroende på antalet barn. Men jag antar att de inte vågar provocera denna grupp då de är så många.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessionalOnly
SVT überleftist journalist till Johan: "Annie säger att det är en liberal kraschlandning"
Johan: "Jag vet inte vad vilka våldsfilmer hon har tittat på"

HAHAHAHA detta är fan årets kommentar och comeback DELUXE
Citera
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Dags att börja sopa rent nu. Hoppas att SD tillsätter ännu mer extrema förslag under mandatperioden gällande migrationspolitiken, exempel som upphäva medborgarskap.
Citera
Medlem
Kan någon förklara "visitationszoner"? Vad betyder det? Om jag råkar passera en sån zon så kan jag visiteras? Syns dom på GPS så man kan undvika dom?
Citera
2022-10-14, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessionalOnly
30 spänn per dygn i Bulgarien istället för 6 laxar

Ser gråtreportage från Uppdrag Granskning med ”svenska” fångar i afrika, haha.
Citera
Bannlyst
När Johan Pehrson fick frågan om vad han tycker om Annie Lööfs uttalande ” liberal kraschlandning”
Sa han..” vet inte vad hon sett för våldsam film i helgen” 😂😂😂
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fast indragna medborgarskap kan man inte göra så mycket åt eftersom det är emot svensk lag. Hur tänkte du här?

Indragna medborgarskap? Står inget om att dra in några medborgarskap i avtalet. Så vad pratar du om?
Citera
Medlem
aaerligs avatar
Total succé för Sverige och framförallt SD. Skärpt migrationspolitik och kriminalpolitik med dubbla straff, anonyma vittnen och visitationszoner. Toppa det med omgående utbyggnad av kärnkraften med ett anslag på 400 miljarder. Jag kände på mig att högerblocket skulle lyckas samarbeta efter valresultatet och det har man gjort.

Grattis alla högerröstare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Åhhnej nu kommer det läger å taggtråd och stöveltramp, 3e riket är ett faktum
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, asylsökande ska befinna sig i "transitläger" under utredningstiden enligt den nya regeringen, tyckte jag SVT sa. Någon som kan bekräfta detta?

Det gjordes i Sverige under andra världskriget också. Vi behöver rimligen hinna ta reda på vem det är vi släppt in i landet innan vi släpper dem vind för våg. Har de kommit hit p.g.a. flykt skulle jag inte tycka det vore konstigt att bo en tid inom ett begränsat område.

Detta har inget med nazism eller stöveltramp att göra.
Citera
2022-10-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Läste om migrationen. Alla förslag handlar om utländska medborgare. 99% av alla invandrare här är ju redan medborgare. Alla afghaner och syrier som kom 2014 är ju medborgare. Så allt är bara retorik för låta bra men vi kommer inte se mindre invandrare på stan.

Äntligen får SD visa att deras politik bara är snack och att inget ändras inne i landet.

Det som behövs är en ny lag där man river upp medborgarskapet för de kriminella invandrarna. Då blir man på sikt av med kanske hälften av alla invandrare.
Citera
2022-10-14, 11:49
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Kan någon förklara "visitationszoner"? Vad betyder det? Om jag råkar passera en sån zon så kan jag visiteras? Syns dom på GPS så man kan undvika dom?
Är du svensk så ska du inte röra dig i svartskalle-kretsar i vilket fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in