2022-10-14, 11:03
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag tycker han kunde ha stängt Starlink helt istället.. Zelensky var ju bara otrevlig mot Musk.

Mmm, men i vuxenvärlden fungerar det inte så. Du stänger inte av din största (eller åtminstone absolut mest uppmärksammade) kund på grund av en förolämpning, helt offentligt dessutom. Förstår du vad det skulle sända för signaler till andra befintliga och potentiella kunder?

Sen är ju förstås Musk en rätt knepig person med aspbergers som tenderar att försätta sig själv i märkliga situationer, så jag utesluter inte att han kan agera irrationellt och mot bättre vetande. Men en stabil affärsman kan inte ägna sig åt sådant beteende.
Citera
2022-10-14, 11:05
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
107 artillerisystem förstörda för orcherna ;-)

The total combat losses of the enemy from 24.02 to 14.10 were approximately:

personnel / about 64,300 (+500) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 2521 (+10) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 5172 (+5) units,
artillery systems – 1566 (+107) units,
RSZV / MLRS – 362 (+5) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 186 (+3) units,
aircraft – 268 (+0) units,
helicopters – 240 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 1199 (+17),
cruise missiles ‒ 316 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 16 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 3944 (+9) units,
special equipment ‒ 142 (+2).

The enemy suffered the greatest losses in the Kramatorsk and Bakhmut directions.

#stoprussia #BELIEVE inZSU
Bra jobbat! Man förstår att paniken är nära i Kherson....
Citera
2022-10-14, 11:06
Medlem
Citat:
Jag tycker han kunde ha stängt Starlink helt istället.. Zelensky var ju bara otrevlig mot Musk.

Du resonerar som ett barn. Ingenting på den här nivån handlar om att vara "trevlig".
Citera
2022-10-14, 11:07
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Från Ukraina kommer det alltid högkvalitativa filmer där man ser exakt vad som händer. Den enda man ser från Ryss-sidan är suddigt skit där det är omöjligt att avgöra vad som faktiskt sker.
Det beror ju på att de inte har några framgångar att visa. Så de får sno ukrainska filer och fejka sina påståenden.
Citera
2022-10-14, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Du resonerar som ett barn. Ingenting på den här nivån handlar om att vara "trevlig".
Man ska ha hyfs mot de som altruistiskt hjälper en, tycker du inte? Eller handlar det bara om att du vill ha krig istället för fred? Då är det ju förståeligt. Musk ville ju ha fred, är det därför du tycker att det är ok att vara ohyfsad?
Citera
2022-10-14, 11:10
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Efter Zelenskys "go fuck yourself" nu meddelar Musk att hans företag SpaceX inte längre kan tillhandahålla Starlink-nätverket gratis till Ukraina.

Vad kul för dig Han ångrar sig rätt snart ska du se . Annars kommer hans framtidsvisioner snart grusas . Han får svårt att få uppskjutningstillstånd för nya satelliter försäljningen på bilar rasar och statliga kontrakt hamnar under granskning . Det går fort att bli fattig om man fattar korkade beslut

Kul hur världen fungerar eller hur .

Varför tar du inte ditt USA hat med USA för övrigt ? Istället för att springa ondskans ärenden ? Rädd feg eller proxykrigar du och offrar Ukraina för att du är feg ? Starta då en tråd om USA så kommer du raskt att upptäcka att många av dina antagonister i tråden faktiskt kommer att ge dig en del medhåll och av exakt samma orsaker
Citera
2022-10-14, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Man ska ha hyfs mot de som altruistiskt hjälper en, tycker du inte? Eller handlar det bara om att du vill ha krig istället för fred? Då är det ju förståeligt. Musk ville ju ha fred, är det därför du tycker att det är ok att vara ohyfsad?

Fredsförslaget som Musk framförde var en skymf mot Ukraina. Det är DU som vill ha krig. Rysslands angrepp mot Ukraina tycker du är fantastiskt underhållande. Du är troligtvis psykopat.
Citera
2022-10-14, 11:19
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boris.Shcherbina
Och innan jag blir helt nedsablad.. Jag tror att Pentagon kommer att ta notan för Starlink i Ukraina, inga problem där, 100 miljoner dollar är en piss i Nilen för dom. Men till skillnad från Rysstrollen i denna tråd så är jag ärlig, så redan nu delar jag med mig av denna nyhet i kriget, det även om att jag vet att det kommer att förvanskas å det grövsta av dom vanliga trollen.

Ja vi får väl se om det blir USA:s eller EU:s skattebetalare som står för Starlink-notan framöver. En sak är helt säker - socialfallet Ukraina kommer inte betala ett öre i framtiden heller.
Citera
2022-10-14, 11:23
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ja vi får väl se om det blir USA:s eller EU:s skattebetalare som står för Starlink-notan framöver. En sak är helt säker - socialfallet Ukraina kommer inte betala ett öre i framtiden heller.
Förmodligen inte speciellt mycket, istället kommer de att få pengar för återuppbyggnad för det ryssarna har förstört, vilket ryssarna egentligen skulle betala. Men socialfallet Ryssland får fortsätta att betala för sin egen dumhet med lägre levnadsstandard.
Citera
2022-10-14, 11:24
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
Citat:

Dom behöver inte betala, dels har du dom dryga 330 miljarderna dollar i tillgångar som är frysta och som snart kommer betalas ut till Ukraina, men det täcker dock inte hela krigsskadeståndet så många årtionden framöver kommer Ryssarna att betala för Ukrainas återuppbyggnad.

Så om Pentagon tillfälligt tar notan för Starlink i Ukraina så kommer Ryssarna i slutänden att betala för det.
Citera
2022-10-14, 11:27
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:

Genomför en home invasion och skjut offret i benet.
Klaga sedan på att offret behöver skattefinansierad vård.

Fantastiskt.
Citera
2022-10-14, 11:28
Medlem
https://www.theguardian.com/world/2022/oct/14/ukraine-soldier-confronts-father-fighting-russia-putin

Sjuk situation. Har vänner i Ukraina med stora delar av släkten i Ryssland men det där är ändå rätt sjukt.

Far och son skickar meddelande till varandra på motsatt sida vid fronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in