Haha. Man märker redan att vänstern är de som är mest irriterade på att SD inte sitter i regeringen. Jävlar vad de hade sett fram emot att övergranska och övertolka allt som en eventuell SD-minister skulle göra. Nu blir det ju jättejobbigt att skylla allt dåligt som händer på dem utan ganska avancerad mental gymnastik då det trots allt måste finnas en minister som är ansvarig i första hand.
Jag är inte ens Sverigedemokrat. Tycker bara det ska bli roligt att se.
Du glömde medvetet missuppfatta och ta saker ur sitt sammanhang . Men bra skrivet
Värdelösa journalister som endast försöker hitta frågor som ska få partierna att uppfattas negativt. Varför gick ni med på ditten och datten? Fråga något intressant i stället.
*Ökade krav på medborgarskap.
*Antalet kvotflyktingar ska minska från 6 400 i fjol till 900.
*Asylrätten ska värnas, men också begränsas i förhållande till i dag.
*Sveriges lagstiftning för asylmottagande ska anpassas för att inte vara mer generöst än vad som är en skyldighet, enligt EU-rätten.
*Kraftigt sänkt arbetskraftsinvandring.
*Utredning kring hur återinvandringen kraftigt kan stimuleras.
*Utredning ska analysera förutsättningar att återinföra möjligheten att utvisa utlänningar som visar bristande vandel, så som bristande regelefterlevnad såsom kriminalitet, prostitution, missbruk och deltagande i våldsbejakande organsiationer.
Finns mer men detta hittade jag på Aftonbladet.
Man får väl tacka och ta emot för att rensningsarbetet i Sverige äntligen påbörjas, 8 år försenat.
Tog inte lång tid innan besked kom att dom är överens.
Kanske om 4 år får vänstersörjan möjlighet o förhandla i 129 dagar igen :-)
De 4 partierna har inte bara förhandlat om vem som ska vara i regering utan också stora budgetfrågor så man får igenom den under 4 år.
Det gick över förväntan faktiskt, min oro var tack och lov överdriven, men är man van vid att vettvillingar till Centerpartister är inblandade i regeringsförhandlingarna kan man aldrig vara nog försiktig.
Nja, förstatliga sjukvården dvs lägga ner Landstingen. Som består av 10.000 byråkrater som ärligt inte tillför särskilt mycket.
Med landstingen ur vägen och sjukvårdsfinansieringen från statsskatten inte landstingsskatten, blir det troligen lättare att starta ett helt privat sjukhus som St Göran i Stockholm.