2022-09-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogstedt90
Jag har läst många narkotikafupar och nästan aldrig sett en renhet på under 70, minst 60%. Det brukar ligga runt 80-95% när det gäller kokain.
Om någon har fup med så låga halter vill jag gärna läsa det.

Det var i den här fupen (FB) Husby hyenors ledare begärs häktad i sin frånvaro. Gripen och åtalad feb 2022

Citat:
Om 10 g blir till 6 g i renhet då antar jag det är mycket utspädd. I domen kan man läsa att gm hade olika mängd kokain med renhet 88-90 % på sig vid olika gripanden. Vid en av dessa gripandena fann man också ca 6 g med renhet på 28 %.
Citera
2022-09-30, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
En bra början så kanske någon misslyckad knarkare får chansen att bli ren. Halleluja!

Hade du sagt samma sak om det var alkohol? Så alla misslyckade alkisar kan bli rena?

Alkohol förstör mer för samhället än några linor på krogen.
Citera
2022-09-30, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Dom som jobbar på NFC måste vara mångmiljonärer!

Njea.. Vid införsel av dom STORA kvantiteterna betalar importören endast för vad som faktiskt levereras, då exportören räknar med att x antal försändelser inte kommer fram.

Haha, nej! Ecuador är världens största exportör av bananer och EU importerar miljontals ton årligen. Så några ton hit och dit med discopulver passerar allt som oftast helt obemärkt förbi tullen. Ecuador i sig producerar inga större mängder kola, men har blivit ett transitland för det som tillverkats i Colombia och Peru.

Meneh.. Som svar på din fråga: En banancontainer är en (vanlig) "sjöcontainer" utrustad med ett kylaggregat som förhindrar att bananerna mognar under resan.

https://sv.wikipedia.org/wiki/ISO-container

Pratar inte om NFC! Att beslagtagna droger hamnar på gatan är inget ovanligt i andra länder. Var inte så naiv.
Citera
2022-09-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
”Police in Ecuador say they have caught robbers who stole 2.8 tonnes of drugs from a government-run warehouse.”

https://www.bbc.com/news/world-latin-america-61065968.amp

Klädda i polisuniformer, dessa åkte fast men sånt här lär ske på löpande band.

Ingen bränner flera ton kokain.
Citera
2022-09-30, 14:31
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slavaswe
Hade du sagt samma sak om det var alkohol? Så alla misslyckade alkisar kan bli rena?

Självklart.

Din sista mening är dock felaktig. Illegala droger förstör väsentligt mer i samhället än alkohol, men alkohol förstör också.
Citera
2022-09-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
Självklart.

Din sista mening är dock felaktig. Illegala droger förstör väsentligt mer i samhället än alkohol, men alkohol förstör också.

Stämmer inte heller. Alkohol finns överallt helt lagligt och har splittrat mer familjer än ladd.
Citera
2022-09-30, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogstedt90
Jag har läst många narkotikafupar och nästan aldrig sett en renhet på under 70, minst 60%. Det brukar ligga runt 80-95% när det gäller kokain.
Om någon har fup med så låga halter vill jag gärna läsa det.

Många av de senaste. I den med nya Östberga i centrum finns mängder med chattar. Flera olika brickor med olika stämplar hanteras av flera olika personer. Säljsnacket handlar om att någon mätt runt 90% och hur den ena är bättre än den andra. Vid beslag mäts alla till kokainhalt 46-48%, om jag minns rätt.
Från "grossist" då alltså. Vad becknare sedan gör med ladd dom tror är 90% kan man bara spekulera i.
Här har du många dok därifrån: https://easyupload.io/m/x7a33j
Senast redigerad av Nackrosen 2022-09-30 kl. 15:05.
Citera
2022-10-03, 12:52
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Stämmer inte heller. Alkohol finns överallt helt lagligt och har splittrat mer familjer än ladd.

Alkohol förstör absolut, det skrev jag också. Narkotika (det är inte bara ladd) förstör och kostar samhället ännu mer.

Det är inte bara kostnaden för missbruk och vård utan man får ta med hela problematiken med kriminalitet, våld och skadegörelse samt hela spektrat av förlorade intäkter med mera.

Båda bidrar fast på olika sätt.
Senast redigerad av bbwolf 2022-10-03 kl. 12:55.
Citera
2022-10-03, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Många av de senaste. I den med nya Östberga i centrum finns mängder med chattar. Flera olika brickor med olika stämplar hanteras av flera olika personer. Säljsnacket handlar om att någon mätt runt 90% och hur den ena är bättre än den andra. Vid beslag mäts alla till kokainhalt 46-48%, om jag minns rätt.
Från "grossist" då alltså. Vad becknare sedan gör med ladd dom tror är 90% kan man bara spekulera i.
Här har du många dok därifrån: https://easyupload.io/m/x7a33j

Intressant.. allt verkar bara bli sämre och sämre, speciellt nu för tiden. Tack!
Citera
2022-10-04, 16:59
Medlem
Citat:

Då räknar du inte med de som dör innan knarket hamnar i någons näsa.
Citera
2022-10-14, 09:13
Medlem
Läste en artikel snabbt, något om att pulvret hade skickats till ett lab för analys.
Så det är väl inte fastställt att det handlade om just kokain....
Citera
2022-10-18, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Läste en artikel snabbt, något om att pulvret hade skickats till ett lab för analys.
Så det är väl inte fastställt att det handlade om just kokain....

Eftersom det här är saker som stoppats i Ecuador kan vi nog utgå från att det är äkta vara.

Men du kanske tänker på det stora parti som fastnat söder om Stockholm?
Tror Tullverket nu bekräftat att det var kokain, men att renhetshalten inte är klarlagd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in