2022-10-12, 15:51
Medlem
Var på en intervju i fredags på ett säkerhet företag och fick då veta att de tar följande på en.

1. Belastnings registret
2. Kollar om man har skulder
3. Tar Urinprov
4. Länstyrelsen

De första 3 punkterna förstår jag men vad är Länstyrelsen. Våga inte fråga om detta. Vad kollar
Länstyrelsen för något på personen. Är det läkar Journaler för har haft med vården att göra senaste året.
Eller vad djup analyserar ett säkerhets bolag med länstyrelsen om den anställda ?

Tack på förhand
Citera
2022-10-12, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesko
Var på en intervju i fredags på ett säkerhet företag och fick då veta att de tar följande på en.

1. Belastnings registret
2. Kollar om man har skulder
3. Tar Urinprov
4. Länstyrelsen

De första 3 punkterna förstår jag men vad är Länstyrelsen. Våga inte fråga om detta. Vad kollar
Länstyrelsen för något på personen. Är det läkar Journaler för har haft med vården att göra senaste året.
Eller vad djup analyserar ett säkerhets bolag med länstyrelsen om den anställda ?

Tack på förhand
Kan handla om vården ja. Psykiska besvär eller liknande. Skall du bli väktare?
Citera
2022-10-12, 18:58
Medlem
Ja, jag försöker dölja sjukvården för vad har företag med det att göra. Sjukvården måste det vara sekretes på allt annat kan jag inte tänka mig. Allt annat är jag possitiv på alltså inget skit i bagaget. Inga skulder till kronan, ren på up och inget i brotts register. Sökte jobb som biljett kontrollant. Tycker det är helt överdrivet för den tjänsten allt de tar på en. Sjukt är ordet. Inte konstigt de flesta ryker när de granskar en som de gör. Alla har något i bagaget. Annars e man unik. Jaja. Har annat på g oså. Tror jag skiter i det här jobbet.
Citera
2022-10-12, 23:53
Medlem
iZmets avatar
Godkännande via Länsstyrelsen är ett grundkrav för anställning i ett auktoriserat bevakningsföretag. Det är Länsstyrelsen som utövar tillsynen och gör fortlöpande kontroller av både nyanställd och befintlig personal i bolagen. De hämtar utlåtanden från polisen och andra myndigheter.

Mig veterligen torskar man oftast på brott och skulder, vårdfrågan kan du säkert ligga lågt med och ändå bli godkänd.
Citera
2022-10-14, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iZmet
Godkännande via Länsstyrelsen är ett grundkrav för anställning i ett auktoriserat bevakningsföretag. Det är Länsstyrelsen som utövar tillsynen och gör fortlöpande kontroller av både nyanställd och befintlig personal i bolagen. De hämtar utlåtanden från polisen och andra myndigheter.

Mig veterligen torskar man oftast på brott och skulder, vårdfrågan kan du säkert ligga lågt med och ändå bli godkänd.
Hur kontrolleras skulder? kronofogden är väl lätt att kolla, men en privat skuld till tex Nordea behöver ju inte betyda ett skit. Vet att privata aktörer gör samma sak och undrar var tariffen går någonstans?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback