2022-10-10, 21:19
Medlem
Neroxxs avatar
Känns ju ovärt med tanke på att vinsten är så usel, gör såifall en kombo med fler matcher för att få upp oddset. Vill väl ha närmare 2 i odds allafall för att det ska vara värt. 20k för att vinna 2,4k är ju uselt. Har man möjlighet att satsa 20k på ett bet så bör man inte vilja vinna endast 2,4k.
Citera
2022-10-10, 21:25
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingi
Hej! För er som är insatta i fotboll så har ni inte missat hur bra sesong Manchester City har gjort i champions League hitills.

Förrigår så vann city 5-0 mot Köpenhamn FC på hemma plan.

Imorgon så möts båda lagen igen men i Danmark.

Jag är ju helt övertygad om att City kommer ta denna matchen med. Det finns inget som säger emot city just nu.

Oddsen just nu på att city vinner fulltid är 1,12.
Så jag tänker om man lägger 20 000 kr på att city vinner så får man tillbaka 22 400 kr.

Men samtidigt låter det för bra för att vara sant och vad är de största riskerna med detta? Kommer jag kunna göra uttag som vanligt om jag nu vinner?

2400 är ju ingenting och definitivt inte värt att riskera 20 papp för.
Lägg istället 100 spänn på att Köpenhamn vinner med en chans att få tillbaka 2900. OBS: Det kommer ju såklart säkerligen inte hända (även om större skrällar har skett), men 100 spänn kan du kasta bort för den lilla chansen i alla fall.
Citera
2022-10-10, 21:40
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Oddsen för kryss är 9.5 gånger pengarna. Det är det hos bettson.

Då efter lite matte innebär det att du ska betta 8.5 gånger mer på vinst med dessa odds. Det skulle tex kunna innebära 20 000kr på oavgjort samt 170 000kr på vinst för City. Problemet här är att du knappast vinner något på det. Ifall oddsen hade varit minst 1.20 på City så hade det nog kunnat vara värt det. Omöjligt iallfall att Köpenhamn vinner så du kan ju betta taktiskt på både kryss samt vinst. Lycka till din speltorsk!
Citera
2022-10-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irengodhet
Tyvärr finns det ovetenskapliga regler för sånt där. Tippar du inte så vinner Man C. Lägger du in en sån summa så gör de det inte. Simple as that. (Likadant som det är med paraplyet och regnet... Tas med - inte regn, tas inte med - regn.)

Ja men precis det är ju så det är faktiskt!

Varje gång man har tänkt på att lägga nått så har den gått in. Men när jag väl bettar så ska det hända nått skumt.

En fotbolls match är oförutsägbar men känns ändå som att oddsen är riggade och dom vet hur dom ska tjäna på en.
Citera
2022-10-11, 14:42
Medlem
Citat:
Ja men precis det är ju så det är faktiskt!

Varje gång man har tänkt på att lägga nått så har den gått in. Men när jag väl bettar så ska det hända nått skumt.

En fotbolls match är oförutsägbar men känns ändå som att oddsen är riggade och dom vet hur dom ska tjäna på en.

Selektivt minne kallas det.
Citera
2022-10-11, 16:44
Medlem
Fin trippel ikväll.. Chelsea, salsburg och över 2,5 i sevilla matchen..
Citera
2022-10-12, 05:59
Medlem
Och city kryssade som jag varnade för. Grattis till 20 välinvesterade tusenlappar.
Citera
2022-10-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Och city kryssade som jag varnade för. Grattis till 20 välinvesterade tusenlappar.

Ska aldrig mer beta efter detta, er helt kört.

Hur lyckas dom äns?!
Citera
2022-10-12, 19:15
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ska aldrig mer beta efter detta, er helt kört.

Hur lyckas dom äns?!
Du la allvarligt spelet alltså?!
Citera
2022-10-13, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Du la allvarligt spelet alltså?!

Ja och nu är jag helt fattigt, fattar fortfarande inte hur dom kunde förlora.

Hur ska jag betala hyran och elräkning och fucking torsk är jag!
Citera
2022-10-13, 22:48
Det svåra med betting är ett långsiktigt tänk. Det är så mycket mer än att bara välja ut spel. Om du nu ska spela så måste du se det som en process under en lång tid anser jag. Problemet är att man vill bli rik direkt, och det är oftast inget lyckat koncept.

Det svåra är också att bedöma ifall ett odds är spelvärt eller inte. Sedan är det nästan ett måste att ha flera olika spelbolag tillgängliga för att få högsta möjliga odds. Jag personligen sätter nästan aldrig in en summa pengar på ett spelbolag, utan jag sätter in pengar till det bolag där jag får det högsta oddset, och tar ut alla vinster direkt.

Jag använder mig av en sida som jag tycker är okej att bedöma sannolikheten. Dratings heter sidan, och jag letar där efter värdeodds. Om man inte är bra på att bedöma sannolikheten själv är ett bra tips att hitta en sida som är bra på detta. Personligen gillar jag Dratings. När jag spelar vill jag ha minst 3% högre i odds än Dratings bedömning, bara en personlig gräns.
Jag skall göra ett ärligt försök att väcka liv i denna tråd igen.

Spel 13.10

1. NFL
Chicago Bears - Washington Commanders: Chicago moneyline
Odds: 2.06 (Pinnacle) kl 02:15
Dratings ger Chicago 56.3% i vinstchans, vilket betyder 1.78 i odds. Jag vill ha minst 3% högre i odds och lägsta odds för spel blir 1.83.

2. NHL
Philadelphia Flyers - New Jersey Devils: Philadelphia moneyline
Odds: 2.15 (Pinnacle) kl 01:00
Dratings ger Philadelphia 50.6% i vinstchans, vilket betyder 1.98 i odds. Jag vill ha minst 3% högre i odds och lägsta odds för spel blir 2.04.
Citera
2022-10-14, 14:45
Medlem
Lägger 3st singlar till nattens NHL.

San Jose - Carolina, Målskytt i matchen: Sebastian Aho ,Odds: 2.40, Insats 500kr.

Columbus - Tampa Bay, Målskytt i matchen: Steven Stamkos, Odds: 2.40, Insats 500kr.

Detroit - Montreal, Målskytt i matchen: Cole Caufield, Odds: 2.75, Insats 500kr.

lägger även samtliga som en trippel för 100kr till oddset: 15.84.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in