Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-10-13, 21:43
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Petra må veta hur det är att leva på lite mat, men vad tillför det i programmet? Hon är ju så charmlös och tråkig som programledare så klockorna stannar.

Som vanligt är det regiserat, som med alla andra inspelade program, så ingen är som de egentligen vill vara eller är. Sen har hon väl vart med och sagt 6-7 meningar än så länge, så man får ge det en chans. Tycker peronligen programledarna i detta program är helt ointressant. Kunde lika väl vara en förinspelad röst för min del, jag vill se deltagarna, och det är det som jag går på, om det är en kul säsong eller inte.
2022-10-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jo. Fast man behöver en kniv då också för att kunna tälja något

Haha du har en poäng Sen vet årets deltagare säkert ändå inte hur man gör. Jag såg precis avsnittet där Martin täljer tandborstarna och resultatet blev ändå rätt bra.
2022-10-13, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Som vanligt är det regiserat, som med alla andra inspelade program, så ingen är som de egentligen vill vara eller är. Sen har hon väl vart med och sagt 6-7 meningar än så länge, så man får ge det en chans. Tycker peronligen programledarna i detta program är helt ointressant. Kunde lika väl vara en förinspelad röst för min del, jag vill se deltagarna, och det är det som jag går på, om det är en kul säsong eller inte.

Jag håller med! Det här är inte ett program där programledaren har så mycket utrymme att visa upp sin personlighet utan mer bara agerar språkrör åt produktionen.
2022-10-13, 21:49
Citat:
Tycker programledaren kan vara bra om den petar i irritationer mellan deltagare och delningar inom lagen. Svenska Robinson blir lätt grått och trist för att alla ska vara på kollo och ”vara som en familj” istället för att tävla. Astrist. Känns inte som att Petra kan ta den platsen.

F ö känns upptakten i Robinson lika förutsägbar i år som alla andra år. Lagen kommer gruppa ihop sig och sen hålla ihop efter sammanslagningen. Det lag som får ett övertag kommer plocka ut alla i det andra laget. Gäsp.
2022-10-13, 21:55
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Tycker programledaren kan vara bra om den petar i irritationer mellan deltagare och delningar inom lagen. Svenska Robinson blir lätt grått och trist för att alla ska vara på kollo och ”vara som en familj” istället för att tävla. Astrist. Känns inte som att Petra kan ta den platsen.

F ö känns upptakten i Robinson lika förutsägbar i år som alla andra år. Lagen kommer gruppa ihop sig och sen hålla ihop efter sammanslagningen. Det lag som får ett övertag kommer plocka ut alla i det andra laget. Gäsp.

Tyckte det var precis det hon gjorde när hon sa flera gånger att hon inte förstod varför han demina tyckte det var helt ok att hamna i öråd. Och att det gjorde vissa sura. Precis så jag vill ha det.
2022-10-13, 21:57
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Viktigt när det gäller en person som är med några ord i några avsnitt? Roligare med en programledare som varit elitsoldat och vet vad det innebär att leva på lite mat. Anders vet bara hur kämpigt det är, när hemköringen av kokset på lördagar kommer en kvart för sent.

+1 på denna!
2022-10-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Och Valentino ser ut som en svartfärgad Lars Ulrich.

Han e ju aslik sin brorsa Anis
2022-10-13, 22:31
Citat:
Tyckte det var precis det hon gjorde när hon sa flera gånger att hon inte förstod varför han demina tyckte det var helt ok att hamna i öråd. Och att det gjorde vissa sura. Precis så jag vill ha det.
Fast det var mesigt pet. Jag tycker inte hon får igång programmet alls.
2022-10-13, 22:38
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:

Haha, nä det finns verkligen få som kan bräcka Autist-Anders i att skapa socialt awkward situationer Det är väl lite därför han blev portad som programledare också...
2022-10-13, 22:42
Medlem
Den där nallekillen verkar inte vara så smart. Dessutom är sådan där som bondar med folk genom att snacka skit om andra.
2022-10-13, 22:45
Medlem
Citat:

TV4 och dess prodbolag har skev syn på hur programledare skall prata. I flesta av deras program pratar de så bombastiskt, stelt och med konstig tonation.
2022-10-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsylten1
Jag har Robinson-boken och i kapitlet om den första säsongen (1997) står det att deltagarna hade en två-dagarsutbildning i överlevnad på plats i Malaysia, innan inspelningen drog igång. Där jag gissar att de fick kunskap i bland annat hur man gör eld men det kanske bara var det året.

Hade varit betydligt roligare om de fick en sån utbildning för att istället för att kunna vinna 2kg ris varje tävling fick lära sig att ordna mat på egen hand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in