2022-10-13, 21:32
Medlem
AdamSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Man är heller inget mål om man inte tillhör någon… det är det klokaste.

Säg det till Ukraina
Citera
2022-10-13, 21:34
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Genom att Sverige går med i NATO, så gör vi oss själva till kärnvapenmål!

Fattar verkligen inte politikerna detta?

NATO är ju en krigsorganisation, hur svårt kan det vara?

Detta har även fysikern Max Tegmark, världens smartaste svensk, kommenterat:

https://www.expressen.se/nyheter/var...karnvapenkrig/

– Jag tycker att det var absurt att den svenska Natodebatten knappt kom in på det faktum att vi gör oss till kärnvapenmål, säger han nu till Expressen.

Hur tänker de svenska politikerna egentligen?

Varför vill man bli ett kärnvapenmål?

Du är en flashback-legend, om än långt ut på galningsskalan, så självklart läser man dina spörsmål med andakt. Jag måste säga, jag håller med! Såklart är ryssland en skräck man, med rätta, fått via modersmjölken, men jag tror att faran med anglojudisk världsordning är lika farlig men att det saknar biologiska symtom. Man ska aldrig glömma att det var anglo som hindrade Hitler att göra europa till ett nordgermanskt himmelrike. Vem fan vet egentligen!
Citera
2022-10-13, 21:34
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
ALLA partier är för medlemskap. Vafan menar du. Och oavsett så är partier emot medlemskap och sen dagen efter för det. Kom in i matchen för i helvete

Du kunde ju röstat på Feministiskt initiativ eller något då… de är definitivt emot.
Som sagt: Svenska folket säger ja till NATO. Det är demokrati.
Citera
2022-10-13, 21:36
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Vad spelar det för roll? Märklig analys av en så intelligent person. Vid kärnvapenkrig dör vi av det radioaktiva nedfallet oavsett. Jag föredrar att det går snabbt.
Inte helt säkert. Vid ett fullskaligt krig där alla Megaton nukes flyger så ja, då dör nog dom flesta av oss på ett eller annat sätt. Men ett begränsat krig kan man absolut överleva. I synnerhet om vindarna är till våran fördel.

Det skulle kunna smällas av en hel del nukes nere på kontinenten utan att Sverige drabbas så mycket rent fysiskt, om det blåser rätt. Det är vid händelse av fullständig nukleär vinter som det är kört på riktigt. Men för det skulle det krävas att jävligt många Megaton släpps lös på en och samma gång. "Year without summer" skedde efter ett vulkanutbrott på motsvarande ca 800Mt i Indonesien. Att jämföra med den största kärnvapenexplosionen någonsin på 50Mt.

Hiroshima och Nagasaki är fina städer idag. Så kärnvapenkrig innebär inte nödvändigtvis världens undergång. Även om det fullständigt skulle förändra allt i grunden
Citera
2022-10-13, 21:37
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Du kunde ju röstat på Feministiskt initiativ eller något då… de är definitivt emot.
Som sagt: Svenska folket säger ja till NATO. Det är demokrati.
Demokrati är bara mobbstyre och har inte något med förnuft och klokhet att göra.
Citera
2022-10-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Genom att Sverige går med i NATO, så gör vi oss själva till kärnvapenmål!

Fattar verkligen inte politikerna detta?

NATO är ju en krigsorganisation, hur svårt kan det vara?

Detta har även fysikern Max Tegmark, världens smartaste svensk, kommenterat:

https://www.expressen.se/nyheter/var...karnvapenkrig/

– Jag tycker att det var absurt att den svenska Natodebatten knappt kom in på det faktum att vi gör oss till kärnvapenmål, säger han nu till Expressen.

Hur tänker de svenska politikerna egentligen?

Varför vill man bli ett kärnvapenmål?

Ehh ja så är det , eller så är det för att Estland Lettland Litauen är med i Nato dom inte blev invaderade först
Citera
2022-10-13, 21:44
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
FEL massdöden hade aldrig hänt om putin och ryssarna inte hade invaderat Ukraina. DE DÖDA ÄR RYSSLANDS ANSVAR. DET ÄR RYSSLAND SOM ÄR EN ILLEGITIM ANGRIPARE.

Ukraina är en suverän nation vars gränser var erkända även av Ryssland. Det är Ukrainas fulla rätt att försvara sin nation. Ukraina skall inte behöva bli dömda till att ingå i putins skräckvälde.

DESSUTOM natos vapen drabbar i stort sett uteslutande soldater som bedriver ett olagligt anfallskrig medans Ryssland terrorbombar civila dagligen, skolor, sjukhus tågstationer, köpcentrum. Civila som bara försöker leva ett fredligt liv.

Dessutom är ryssarnas avskyvärda terror mot civilbefolkningen i de områden man lyckats ockupera väldokumenterad. Massgravar och tortyr! Skall man böja sig för sånt? ALDRIG.

Dessutom det var redan förhandlat. Ryssland lovade att respektera Ukrainas gränser mot att de fick kärnvapen. Ryssland håller inte avtal man kan inte förhandla med såna.

Man kan inte tänka så. Invasioner, krig och oroligheter är normaltillståndet i många delar av världen.

Man kan aldrig få alla länder att sluta initiera krig. Däremot kan man få det att eskalera i onödan om man lägger sig i konflikter man inte har någon med att göra överhuvudtaget.

Att du ens tror att Natos alla bombräder är helt motiverade och inte drabbat civila tänker jag inte ens bemöta. Du måste vara riktigt hjärntvättad och framförallt väldigt ung.
Citera
2022-10-13, 21:49
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamSmith
Exakt. Jag stör mig på kändisar inom ett fält helt plötsligt sägs vara experter på allt. Elon Musk och Jordan Petersen är andra två exempel på det.

I Muzk fall så undrar jag om han inte försöker göra sig omöjlig som ägare av twitter genom att bli kompis med idiotier som Putin, Xi och Tegmark.
Citera
2022-10-13, 21:51
Medlem
otellos avatar
Ännu en cope-tråd från desperata ryssrunkare, patetiskt. Det ligger givetvis i Rysslands intresse att Sverige inte går med i NATO, det blir liksom lättare för dom att invadera, plundra och förstöra om motståndaren inte kan försvara sig.
Senast redigerad av otello 2022-10-13 kl. 21:54.
Citera
2022-10-13, 21:55
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Man kan inte tänka så. Invasioner, krig och oroligheter är normaltillståndet i många delar av världen.

Man kan aldrig få alla länder att sluta initiera krig. Däremot kan man få det att eskalera i onödan om man lägger sig i konflikter man inte har någon med att göra överhuvudtaget.

Att du ens tror att Natos alla bombräder är helt motiverade och inte drabbat civila tänker jag inte ens bemöta. Du måste vara riktigt hjärntvättad och framförallt väldigt ung.
Men håll käften. Det är givetvis Rysslands fel att folk dör, det är Ryssland som invaderar, mördar och våldtar.
Citera
2022-10-13, 22:00
Medlem
Yayois avatar
Max Tegmark har kopplingar till såväl Elon Musk som till den mest pro-ryska delen av den sk fredsrörelsen.

Han deltog på trollfesten Folk och Fred i januari i år tillsammans med kända pro-ryska krigshetsare som exempelvis Anders Romelsjö, Sven Hirdman och Agneta Norberg.

Elon Musk sponsrade redan för flera år sedan Max Tegmarks verksamhet och forskningsprojekt. https://archive.ph/2021.01.25-195531...orld-3wvr8h9lc
Senast redigerad av Yayoi 2022-10-13 kl. 22:11.
Citera
2022-10-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Du förstår inte att det inte har med Sveriges militära styrka att göra utan att vi blir en NATO-bas där bl a USA kan agera. Vi blir därför ett militärt mål för Ryssland.

Så ryssland står en chans mot usa? Efter fiaskot i ukraina så har hökarängens korplag större chans att vinna mot dom ryska gruvfyllona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in