Citat:
Ursprungligen postat av
Opaque
Oj, jag ser att du är lite star strucked av Jones själv. Intressant att hitta div. försvarare av en sådan praktnolla. Mycket underhållande.
Du menar alltså att dess "giriga"föräldrar hade sig själv att skylla genom Jones påhittiga och "ringa" hyss ? Har du en skruv lös någonstans ?
^ Det här ett ett praktexempel på varför jag inte brukar blanda mig i debatter om Alex Jones. Hans fans är dumma i huvudet. Hans belackare är ännu dummare i huvudet. Det är liksom ingen mening att alls befatta sig med er när ni ändå bara lever i er egen värld, där ni hör och läser vad ni vill höra och läsa.
Jag har ingen aning om hur du kan få något av det
jag skrivit, till något av det
du just skrivit.
Jag skiter naturligtvis fullständigt i Alex Jones. Fram tills ganska nyligen uppfyllde han inte ens de grundläggande kriterierna för att kallas samhällsdebattör. Han var en vandrande ordsallad- det gick bokstavligt talat inte att förstå vad han sade. Han har lugnat sig en smula sedan han hamnade i rättsligt trubbel, och det är väl positivt. Jag kommer dock fortsätta skita fullständigt i honom. Någonting är väldigt fel i huvudet både på människor som tar honom på allvar, och människor som tycker han är relevant nog att ogilla. Jag tycker trådämnet (alltså rättsfallet) är marginellt intressant, framförallt så här efter det sinnessjuka utfallet.
Jag vet inte var, eller hur, du tycker jag sagt att föräldrarna har sig själva att skylla för något. Jag tycker bara det är ganska uppenbart att de är giriga, och beredda att grovt överdriva det "lidande" Alex Jones utsatt dem för i syfte att bygga sitt case. Det är säkert inte kul att förlora sina barn. Att man lider av
den anledningen betyder dock inte att man kan anklaga Jones för att ha åsamkat sagda lidande, eller kräva någon form av särbehandling.
Hade de på allvar lidit av Jones konspirationsteorier, hade de använt rättsväsendet till att få honom att
sluta för länge sedan. Föräldrarna har dock inte varit ett dugg intresserade av att få honom att sluta, eller förhindra att han utsätter andra för lidande framgent. Det här handlar endast om att tjäna pengar.