2022-10-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så om en somalisk minoritet i Rinkeby får för sig att plocka upp vapen mot Sverige så kan de begära hjälp från Somalia. Är det så vi ska tolka dig?

Du kommer aldrig få svar på detta av mongoloiden. Den parallellen är alldeles för avancerad för så primitiva hjärnor att förstå.
Citera
Medlem
Ukrainas specialförband verkar rätt kunniga i det de sysslar med, en del explosioner i Belgorod och annat bakom rysk linje. Använder ryssarna inte Spetznas alls i kriget eller är de inte alls lika bra?
Citera
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Putin agerar exakt som Hitler och kommer sluta som Hitler. Ju förr dess bättre.

Den "särskilda militära operationen" börjar likna "operation Barbarossa"
https://www.subsekvent.com/2022/10/vem-sa-vi-tar-kiev-pa-tre-dagar.html

-
Citera
2022-10-13, 21:00
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Frågan är alltså är EU redo att starta kärnvapenkrig för Donbass? Jag minns inte att jag fick rösta om detta?! Ingen chans att jag dör för korrupta ukraina
Dom är beredda på att utplåna ruZzlands armé vilket är superduper, kärnvapenkrig så är hela ditt land utplånat vilket vore ännu bättre
Citera
2022-10-13, 21:01
Medlem
%s avatar
Ryssarna åker på duktigt med stryk nu! Antalet utslaget artilleri måste innebära att de är i ryssens bakre linjer.
https://ruspot.net/en
Citera
2022-10-13, 21:02
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Kan verkligen rekommendera denna kanal om man vill ha sammanfattning av kriget.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLaBYW76inbX5XWJ8IJd9MKucLnkAzK28E

Absolut, men man har bara nytta av deras sammanfattningar om man inte följt kriget konstant sedan 24 februari.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så om en somalisk minoritet i Rinkeby får för sig att plocka upp vapen mot Sverige så kan de begära hjälp från Somalia. Är det så vi ska tolka dig?

Det är en "win-win", glöm inte det..

https://www.youtube.com/watch?v=zU0_6yPVCPQ
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Frågan är alltså är EU redo att starta kärnvapenkrig för Donbass? Jag minns inte att jag fick rösta om detta?! Ingen chans att jag dör för korrupta ukraina

Nej EU hotar med konventionella vapen om Ryssland använder kärnvapen. Som vanligt vänder ni onda diktaturstödjare på allt. Det är därför ni måste förgöras. Serbien är inte med i EU så självklart får du inte rösta.
Citera
2022-10-13, 21:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Nja. De får välja mellan att bli ryssar eller flytta till det som återstår av Ukraina.

Varför ska ukrainarna inte få de områden de bor i när ryssarna ska få sina områden i Ukraina?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ukrainas specialförband verkar rätt kunniga i det de sysslar med, en del explosioner i Belgorod och annat bakom rysk linje. Använder ryssarna inte Spetznas alls i kriget eller är de inte alls lika bra?

Raketer som slagit ner i Belgorod är nog ryssarnas egna raketer som i fyllan och villan eller av teknisk inkompetens hamnade fel.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Håller med om att det vore det bästa. Att områden med rysktalande minoriteter får komma tillbaka till Ryssland där dom här hemma och att befolkningen får som de vill.

Problemet är att Donbas utgör det viktigaste industriområdet och har mycket resurser. Om Ryssland tar hela södra Ukraina inklusive Odessa, vilket innebär runt 25% av Ukrainas nuvarande mark kommer Ryssland att bli ännu starkare. De imperialistiska västländerna vill försvaga Ryssland, inte göra dom starkare. Men det är det som redan håller på att hända.
Ja, det låter faktiskt som en bra idé. Att rysktalande minoriteter flyttar till Ryssland så att den ukrainsktalande majoriteten får leva i fred. Om de rysktalande känner större samhörighet med Ryssland så tror jag Ryssland har plats för dem också i sitt väldiga rike.

Ryssland har ju oändligt med naturresurser sägs det. Inte behöver de några ukrainska oblast för att få ännu mer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

Det är inte Ukraina som lyckas det är USA som guidar dom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in