2022-10-13, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Och Ukraina har inte begått krigsbrott då menar du? Till och med när självaste Amnesty går ut och fördömer Ukrainas krigstaktik så blir ni helt till er. Det är ganska obehagligt att se hur ni reagerar. Från en masspsykos (vaccinpass) till en annan. Går man inte med lämmeltåget så blir man tydligen helt utfryst och näthatad. Obehagligt.

Du förnekar alltså att flera ukrainska krigsförband har kopplingar till nazism?

1. Korrekt
2. Korrekt
Citera
2022-10-13, 20:48
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ryssland och Ukraina har en speciell relation, många ryssar bor där och behandlas illa av myndigheterna. Det enda rätta vore att de ryskdominerade delarna av Ukraina blev en del av Ryssland. Men det kan naturligtvis USA aldrig acceptera, att östblocket expanderar.

Håller med om att det vore det bästa. Att områden med rysktalande minoriteter får komma tillbaka till Ryssland där dom här hemma och att befolkningen får som de vill.

Problemet är att Donbas utgör det viktigaste industriområdet och har mycket resurser. Om Ryssland tar hela södra Ukraina inklusive Odessa, vilket innebär runt 25% av Ukrainas nuvarande mark kommer Ryssland att bli ännu starkare. De imperialistiska västländerna vill försvaga Ryssland, inte göra dom starkare. Men det är det som redan håller på att hända.
Citera
2022-10-13, 20:49
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Utifrån dina påståenden menar du förstås att ryssar i Ukraina då får göra samma sak, eller är du nån sorts rasist angående slaver.
Nja, men Ukrainare i Ryssland får förstås välja om de vill bli kvar som ryska medborgare eller flytta tillbaka till Ukraina.
Citera
2022-10-13, 20:50
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Bra, då måste Du även anse att Ukraina har rätt att be om hjälp från andra, läs väst.

Det har dom. Om Ukraina vill fortsätta att slåss så vill de fortsätta slåss.
Citera
2022-10-13, 20:51
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Frågan är alltså är EU redo att starta kärnvapenkrig för Donbass? Jag minns inte att jag fick rösta om detta?! Ingen chans att jag dör för korrupta ukraina
Nej ingen risk alls, EU har inga kärnvapen.
Citera
2022-10-13, 20:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Och Ukraina har inte begått krigsbrott då menar du? Till och med när självaste Amnesty går ut och fördömer Ukrainas krigstaktik så blir ni helt till er. Det är ganska obehagligt att se hur ni reagerar. Från en masspsykos (vaccinpass) till en annan. Går man inte med lämmeltåget så blir man tydligen helt utfryst och näthatad. Obehagligt.

Du förnekar alltså att flera ukrainska krigsförband har kopplingar till nazism?

"WHAT ABOUT......?"

Självklart kan Ukraina begå krigsbrott, jag har själv sett ett klipp där välutbildade och välutrustade ukrainska trupper utanför Kiyv, ( på en geolokaliserad mjölkfarm), sköt tillfångatagna ryska trupper i benet ,förmodligen för att dessa, (förmodade VDV trupper, med tanke på deras sätt att falla), skulle ha det svårt att rymma ifrån en ytterst begränsad vaktstyrka så tidigt i kriget.

Men ett sådant krigsbrott är av en ytterst liten magnitud jämfört med de ryska massakerna i t.ex Butcha och Izium, eller de de ryska terrorbeskjutningen av civila och massiva förstörelsen av ukrainska byar och städer.

Amnesty hade inte koll på att de ukrainsks skolorna, vid denna tidpunkt, naturligtvis, gått över till distansundervisning! Tomma skolbyggnader kan, givetvis, användas som t.ex förläggning åt soldater eller, som inom den svenska krigsplaneringen under det kalla kriget 1.0, som sjukhus. By the way: RySSarna beskjuter "naturligtvis" sjukhus med patienter i, något annat är inte att vänta ifrån en cancersvultst!

Nu har jag lagt för mycket tid på ett äckligt rysstroll. Kommer inte att upprepas!

Slava Ukraini!
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-10-13 kl. 20:56.
Citera
2022-10-13, 20:52
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Håller med om att det vore det bästa. Att områden med rysktalande minoriteter får komma tillbaka till Ryssland där dom här hemma och att befolkningen får som de vill.

Problemet är att Donbas utgör det viktigaste industriområdet och har mycket resurser. Om Ryssland tar hela södra Ukraina inklusive Odessa, vilket innebär runt 25% av Ukrainas nuvarande mark kommer Ryssland att bli ännu starkare. De imperialistiska västländerna vill försvaga Ryssland, inte göra dom starkare. Men det är det som redan håller på att hända.
Försöker du på fullt allvar övertyga oss om att Ryssland håller på att bli starkare? Genom skenomröstningarna tänkte du?

Men strongt att du alls är kvar i tråden efter att ha haft 100% fel på varenda punkt sedan februari. Någon form av självplågeri förmodar jag.
Citera
2022-10-13, 20:53
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Frågan är alltså är EU redo att starta kärnvapenkrig för Donbass? Jag minns inte att jag fick rösta om detta?! Ingen chans att jag dör för korrupta ukraina
Flytta då! Vi med lite stake bor kvar.
Självklart ska vi hjälpa ett Europeiskt land som blir angripet av Asien.
Citera
2022-10-13, 20:54
Bannlyst
Citat:
Nja, men Ukrainare i Ryssland får förstås välja om de vill bli kvar som ryska medborgare eller flytta tillbaka till Ukraina.

Så Ryssland får dra om gränser men inte Ukraina. Ungefär som Versaillesfreden med skillnaden att det där åtminstone var (de värsta) aggressorerna som förlorade och straffades
Citera
2022-10-13, 20:55
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Så du menar att bara för att ryssar är ryssar, ska det gälla visa regler och andra för ukrainare. Har du över huvud taget tänkt igenom något du säger, egentligen?
Citera
2022-10-13, 20:56
Avslutad
Putin agerar exakt som Hitler och kommer sluta som Hitler. Ju förr dess bättre.

Sen kan rysstrollen gapa om att ja vi stödde Putin.. Fy fan vilka illojala svin vi har i landet
Senast redigerad av Neltet 2022-10-13 kl. 21:00.
Citera
2022-10-13, 20:58
Medlem
Smaka-migs avatar
Kan verkligen rekommendera denna kanal om man vill ha sammanfattning av kriget.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLaBYW76inbX5XWJ8IJd9MKucLnkAzK28E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in