2022-10-13, 20:18
Medlem
På tisdags morgon ringde servitrisen för att medela att hon sett L för hon serverade henne på lördagen. Polisen ansåg att de inte va relevant information då, anhöriga/nära vänner satte ut om nån sett henne, just för att kolla om infon stämde. På onsdagen inkommer det bilder & filmer där L syns på hooja. Då först börja polisen intressera sig vad servitrisen har och berätta. Bilderna/filmerna får inte spridas än, pga bla en som verka prata med L. Inte bara sådär visst är dom bra utan längre prat.

L sa att hon va hemma på lördag kväll men anhöriga vet att det inte stämmer pga bilderna från hallstaberget..
Citera
2022-10-13, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Men Varför skulle en anhörig annars lägga ut en efterlysning på sin egna Facebook sida och fråga om det va någon som sett henne på Hallstaberget efter dom fått tips om det?Nu va de även förmodligen innan dom kom åt ngr bilder el video

Jag tänker att om någon familjemedlem till mig hade försvunnit så hade jag gripit efter halmstrån, och har man då fått info att denne nu kanske setts på något ställe så söker man nog efter folk som kan tänkas ha sett denne på den platsen. Oavsett om det finns fog för det eller inte.
Det utesluter ju inte att andra eftersöker personen på andra platser liksom.
Citera
2022-10-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Korrekt, men inte när jag skrev.
Hela min poäng är att L:s försvinnande har tagit ofantligt mycket längre tid för reaktion och agerande från polis/åklagare/medier/allmänhet än jämförande fall.
Oja.. Nånting i historian väcker inte folks uppmärksamhet verkar det som.
Citera
2022-10-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Oja.. Nånting i historian väcker inte folks uppmärksamhet verkar det som.

Sant, och det kommer att bli en "efterfallsdebatt" om detta, var så säker.
Citera
2022-10-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
På tisdags morgon ringde servitrisen för att medela att hon sett L för hon serverade henne på lördagen. Polisen ansåg att de inte va relevant information då, anhöriga/nära vänner satte ut om nån sett henne, just för att kolla om infon stämde. På onsdagen inkommer det bilder & filmer där L syns på hooja. Då först börja polisen intressera sig vad servitrisen har och berätta. Bilderna/filmerna får inte spridas än, pga bla en som verka prata med L. Inte bara sådär visst är dom bra utan längre prat.

L sa att hon va hemma på lördag kväll men anhöriga vet att det inte stämmer pga bilderna från hallstaberget..
Men varför går inte polisen ut med info, utan bilder eller dylikt, på att det är bekräftat att hon varit i Sollefteå?
Citera
2022-10-13, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snuvans
Det är polisen som gått ut och sagt att det är en pickup. Jag har länkat den artikeln tidigare i tråden. Finns på SVT nyheter.
Sen spekulerade vi i vart infon kring Toyota och Ford kom. Eftersom det inte är typiska och/eller rostbenägna äldre bilar.
Min gissning var då att det skulle vara en kingcab. Men att det var en pickup har polisen gått ut med.

Kan polisen ha misstolkat en stor bil som pickup.
Systern skrev en stor bil.

Det är inte första gången dom gör fel.
Citera
2022-10-13, 20:28
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Men varför går inte polisen ut med info, utan bilder eller dylikt, på att det är bekräftat att hon varit i Sollefteå?

Tänkte samma. Polisen kan ju be alla som var där att höra av sig. Och då vore det klockrent. De har väl inte ens gått ut med att hon senast sågs t ex vid midnatt på lördagen?
Citera
2022-10-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tänkte samma. Polisen kan ju be alla som var där att höra av sig. Och då vore det klockrent. De har väl inte ens gått ut med att hon senast sågs t ex vid midnatt på lördagen?
Nej.. Därför jag har så svårt att tro på uppgifterna, även om det låter väldigt trovärdigt. Kan syrran gå ut med hallstaberget som info på fb, bör väl den infon kunna ges ut var som helst.. När inte ens Sollefteå nämnts i tidningen så reagerar ju inte Sollefteåborna och än mindre börjar leta. Idag först stog det om Sollefteå men då om stadsparken istället..
Citera
2022-10-13, 20:31
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:

Det här är ju också skumt. Varför skulle L ljuga om det? Hade hon något fuffens för sig? Är karln gift, kanske? Har hon gjort något liknande tidigare?
Citera
2022-10-13, 20:40
Medlem
Min TV3 är försvunnen. Kan någon rapportera om de tagit upp fallet i Efterlyst, och i så fall vad?
Citera
2022-10-13, 20:44
Medlem
Citat:

Tack för ytterligare info.
Vet ni något om mannen hon var med?
Hon ville undanhålla att hon var där, kanske pga just honom.
Många frågor har man men få svar än så länge.
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2022-10-13 kl. 20:51.
Citera
2022-10-13, 20:47
Medlem
Svårt för Polisen att gå ut med varken A eller B när man knappt vet var man ska leta. Och där räknar jag in att mobilen pingats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in