2022-10-10, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinister931
Dom 2 senaste bostäderna som hon har stått på har slutat i tvist i tingsrätten för att dom slutat betala hyran.

Hon hade även överklagat domen som hon fick i tingsrätten gällande bedrägerier men hovrätten faställer tingsrättens dom så nu väntar hon ett fängelsestraff.

När ska fängelsestraff verkställas denna gång?
Citera
2022-10-10, 14:41
Medlem
Citat:
Dom 2 senaste bostäderna som hon har stått på har slutat i tvist i tingsrätten för att dom slutat betala hyran.

Hon hade även överklagat domen som hon fick i tingsrätten gällande bedrägerier men hovrätten faställer tingsrättens dom så nu väntar hon ett fängelsestraff.

Fattar inte hur de ens kunde få hyra lägenhet. Skellefteå Egendom brukar kolla upp inkomster innan de hyr ut. Dessa personer är dessutom otroligt ökända för bedrägerier och att allmänt bete sig som smuts. Kan inte tänka mig att någon skulle riskera sin egen ekonomi för att gå i borgen för dem. Kan inte ens föreställa mig att de skulle få hyra något ens med borgenär 😅 Att människor kan ställa till det så förbannat mycket för sig själva. De lär hamna på gatan så småningom, kanske inte dröjer så länge.
Citera
2022-10-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagareboshi-gin
Nä, långt ifrån raketforskare 🤪
Man kan ju undra hur de har råd att bo på camping, är inte direkt billigt/ dygn att hyra stuga 😐 På en månad blir kostnaden enorm...

Kanske för pengar de lurar till sig för de har ju knappast någon egen inkomst. Hon har väl 80+ sökningar på sig på MrKoll och det ökar varje dag. Minns inte hur många sökningar han har men det är också en hel del.
Citera
2022-10-10, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemandJustice
Fattar inte hur de ens kunde få hyra lägenhet. Skellefteå Egendom brukar kolla upp inkomster innan de hyr ut. Dessa personer är dessutom otroligt ökända för bedrägerier och att allmänt bete sig som smuts. Kan inte tänka mig att någon skulle riskera sin egen ekonomi för att gå i borgen för dem. Kan inte ens föreställa mig att de skulle få hyra något ens med borgenär 😅 Att människor kan ställa till det så förbannat mycket för sig själva. De lär hamna på gatan så småningom, kanske inte dröjer så länge.

Saknar man gränser och kan hitta på vad som helst så lyckas man kanske ibland genom att köra snyfthistorier men förutsättningarna för att få hyra en bostad borde vara ganska dåliga då dom förmodligen även är hos kronofogden. Hon har 2st domar då det gäller tvister med hyresvärdar då inte hyran har blivit betald och hon har bestridit och menat att det varit brister på lägenheten därför hon inte betalat....det verkar inte finnas någon sjukdomsinsikt alls
Citera
2022-10-10, 15:29
Medlem
Citat:
Saknar man gränser och kan hitta på vad som helst så lyckas man kanske ibland genom att köra snyfthistorier men förutsättningarna för att få hyra en bostad borde vara ganska dåliga då dom förmodligen även är hos kronofogden. Hon har 2st domar då det gäller tvister med hyresvärdar då inte hyran har blivit betald och hon har bestridit och menat att det varit brister på lägenheten därför hon inte betalat....det verkar inte finnas någon sjukdomsinsikt alls

Du har nog en poäng där även fast jag har svårt att förstå. Av egen erfarenhet är Skellefteå Egendom väldigt noga med att ta kreditupplysning innan man får hyra. Brister i lägenheten, haha! Allt för att slippa betala. Nej det finns absolut inte någon sjukdomsinsikt. De kämpar ju varje dag och ingen förstår hur svårt de har det. Samma visa om och om och om igen. Och alla dessa pussvideos och hundra hjärtan efter varje mening. Det är så pinsamt.
Citera
2022-10-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemandJustice
Kanske för pengar de lurar till sig för de har ju knappast någon egen inkomst. Hon har väl 80+ sökningar på sig på MrKoll och det ökar varje dag. Minns inte hur många sökningar han har men det är också en hel del.

Med tanke på att stugor på t.ex Skellefteå Campingen kostar från 600 kr /natt, så tror jag inte de lyckas lura till sig 4200 på en vecka (18.000/mån) löpande? Plus matpengsr och bensinpengar! (gissar att de kör själva mellan lägnehet och stuga)
Isåfall är de fan i mig skickliga om de lyckas med de enorma summorna, med tanke på att deras rykte spritt sig som en löpeld i säljgrupper! Och fler och fler fattar att det är klokt att inte betala nåt i förskott. Nog för att det alltid kommer finnas blåögda och mindre smarta människor men....

Nu vet jag inte hur länge de uppehållt sig i stuga eller om de är på just den campingen men, priserna ligger nog inte så mycket under det, vart man än hyr stuga.
Citera
2022-10-11, 13:22
Medlem
Man avvisades från restaurang i Skellefteå – slog och dödshotade ordningsvakterna: ”Jag ska söka upp dina barn”

https://norran.se/bli-prenumerant/artikel/jdnp0e0r

"Mannen slog och hotade ordningsvakterna efter att han blivit avvisad."

Nån som vet nåt?
Citera
2022-10-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truce97
Man avvisades från restaurang i Skellefteå – slog och dödshotade ordningsvakterna: ”Jag ska söka upp dina barn”

https://norran.se/bli-prenumerant/artikel/jdnp0e0r

"Mannen slog och hotade ordningsvakterna efter att han blivit avvisad."

Nån som vet nåt?

Jag ska söka upp dina barn, vilken pajas. Namn och bild måste ut på detta kräk.
Citera
2022-10-12, 12:10
Medlem
Vem är mannen som gripits för våldtäkt mot barn 2021?
Citera
2022-10-12, 15:02
Medlem
Nolltoleransens avatar
Citat från Norran

"Man i Skellefteå misstänks för våldtäkt mot barnUnder tisdagen greps en man i Skellefteå misstänkt för våldtäkt mot barn. Brotten misstänks ha skett under två veckor i slutet av 2021."

Nån som vet men det gäller?
Citera
2022-10-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Jag ska söka upp dina barn, vilken pajas. Namn och bild måste ut på detta kräk.

Ordningsvakterna i Skelleftea kan ocksa vara krak, hade positiv bild av dem sen fick man tva hugg i ryggen pa samma kvall.

Battre an valdtaktsmannen OCH UTPRESSAREN "B*RGER"
Citera
2022-10-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svansjagarn
Ordningsvakterna i Skelleftea kan ocksa vara krak, hade positiv bild av dem sen fick man tva hugg i ryggen pa samma kvall.

Battre an valdtaktsmannen OCH UTPRESSAREN "B*RGER"

Finns nog kräk i alla yrkesklssser.
Vad menar du med B*rger? Är det ett namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in