2022-09-25, 14:40
Medlem
Beefcake-Charlies avatar
Magnus härd är skittråkigt. Han sitter och maler ensam i över en timme och det är inte mycket vettigt han har att säga.

Lavemagnus har dock slutat röka.
Citera
2022-09-25, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie
Magnus härd är skittråkigt. Han sitter och maler ensam i över en timme och det är inte mycket vettigt han har att säga.

Lavemagnus har dock slutat röka.

Är det för lite drama för att du ska kåta upp dig? Du kan ju alltid välja att inte lyssna om det nu är så himla tråkigt för dig eller tvingar någon dig att lyssna?
Citera
2022-09-25, 15:45
Medlem
Beefcake-Charlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Wipenmyr
Är det för lite drama för att du ska kåta upp dig? Du kan ju alltid välja att inte lyssna om det nu är så himla tråkigt för dig eller tvingar någon dig att lyssna?

Som sagt är det tråkigt med väldigt lite substans. Jag har valt att inte lyssna.
Citera
2022-10-04, 13:44
Medlem
-Hengpung-s avatar
Denna veckan så är det SMS i Svegots förmiddagsprogram eftersom Dan Eriksson är iväg på hemligt uppdrag. Finner ni samtalet givande eller bör dom lägga ned podden när inte Dan är med på dom reguljära sändningarna?

SMS = Svammel Med Svammelman
Citera
2022-10-04, 17:50
Medlem
Beefcake-Charlies avatar
Jag har inte lyssnat på någon av veckans sändningar än, men ja, utan Dan är det oftast inte värt att lyssna. Björn kan dock vara väldigt rolig.
Citera
2022-10-05, 14:53
Medlem
Offerviljas avatar
Ni gnäller på den stackars Magnus så att man kan bli helt galen i huvudet. Det är väl klart att Dagens Svegots program blir något sämre när ordförande Dan Eriksson inte medverkar i dem, men de är väldigt lyssningsvärda när bara Magnus och Björn sänder tillsammans också.

Sitter just nu och tittar på ett av svärjevännernas favoritprogram. En svart man från Afrika med ett IQ som verkar ligga på omkring 75 intervjuar det ondskefulla kapitalistsvinet Jan-Emanuel Johansson med 600 miljoner på banken. Det är så jävla hjärndött. Rasnationalisternas program är otroligt mycket bättre. Stor-Magnus tillhör en av världens skarpaste och bästa människor.

Hela det senaste avsnittet av Dagens Svegot är fritt för alla att lyssna på:

https://www.spreaker.com/user/svegot/ska-vi-kompromissa-svensk-kultur
Citera
2022-10-08, 19:09
Medlem
Offerviljas avatar
Det är lite sjukt ändå. Ungefär lika sjukt som när Morrissey var i Göteborg 2013 och signerade sin nya självbiografi. En tjej med coolaste indiestilen blev bortsläpad av tjockisvakterna för att hon älskade Morrissey så mycket att hon råkade tränga sig lite i kön. De värdelösa svennarna som Morrissey egentligen inte är ett dugg viktiga för fick dock alla sina böcker signerade. Om Morrissey känt till vad vaktsvinen gjorde så hade han hatat dem. Ända sedan 1983 så har han alltid låtit sina fans kommit upp på scenen under sina spelningar för att krama om honom. Jag var Motgifts största fan och har donerat nästan 200 000 kronor till den nationella rörelsen, men har blivit behandlad som om jag vore en simpel och oduglig Ingrid & Conrad-dåre. Dan Eriksson är utan tvekan en elakare människa än vad Morrissey är. Jag anser att jag är värd mycket mer än vad Eva-Marie Olsson är.

Morrissey uppträder live i Bingolotto, Göteborg:

https://www.youtube.com/watch?v=9umyX8S-mzg

Dan Eriksson uppträder live i Svenskarnas hus, Älgarås:

https://www.youtube.com/watch?v=xwRQEAlRqQ4
Citera
2022-10-13, 10:51
Medlem
Suecotes avatar
Jag har haft lite tid att lyssna på de dagliga morgonsändningarna på sistone.

Dan och Björn är väldigt pigga på att avbryta Magnus mitt i en mening. Är det ett vinnande format? OK att Magnus förtjänar smeknamnet Svammelman, men varför i så fall ha med honom? Vore det inte bättre att han bara fick hållas i sitt eget program? Dan har ju tidigare hänsynslöst plockat bort andra programledare, det kan vara dags för ännu en förändring som han alltid velat göra...

Dan och Björn pratade häromdagen om att det fanns gott om jobb i Älgaråstrakten! Tillåt mig för det första tvivla på sanningshalten i det. För det andra så sa Björn att det inte finns någon flyttfirma i Älgarås och att någon borde flytta dit och starta en. Då undrar jag, en förening som konstant säger att man inte ska vänta på att någon annan ska göra något utan att man ska kavla upp ärmarna och göra något själv, varför startar inte Björn en flyttfirma om han nu tror att det finns kundunderlag i Älgarås?! Han har ju erfarenhet av branschen.

(Någonannanismen grasserar f.ö. i föreningen. Andra ska flytta till Älgarås och starta företag och skapa ett samhälle, men Rundmagarna ska bara sitta under korkeken och lukta på blommorna.)

Idag sa Dan att han tyckte det var rätt att Alex Jones dömdes för sina uttalanden om Sandy Hook. Jag har inte grottat ner mig i hela den affären och sakfrågan är off-topic, men hur är det med yttrandefriheten? Ska man inte få lov att uttrycka sin åsikt, Dan?
Citera
2022-10-13, 16:46
Medlem
-Hengpung-s avatar
Det är helt otroligt hur Dan & Björn låter Magnus hållas i sitt svammel som förstör halva programmen. Varför får inte Magnus helt enkelt sparken från dom dagliga sändningarna? Han klarar ju knappt 15 sekunder av seriositet innan svamlet sätter igång. Magnus "analyser" är luft värda och består ofta i personliga anekdoter från hans eget liv som ingen vill höra på, och han klarar inte av att hänga med i dom mer komplicerade, filosofiska resonemangen som oftast Dan för på tapeten, men ibland även Björn, som man så övertydligt märker att de vill ha en diskussion om, men som Magnus återigen förstör med sitt svammel då han ej tycks förstå resonemanget och premissen diskussionen utgår från.

Något måste göras. Jag föreslår att Magnus har sitt eget dagliga program från klockan 09:00-10:00 där han får svamla av sig sitt dagliga svammel, så kan folk som är intresserade av det lyssna då. Sedan klockan 10:00 så kör den dagliga sändningen av analyser och samtal igång, utan Magnus helt enkelt. Löst!
Citera
2022-10-14, 07:02
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Det är helt otroligt hur Dan & Björn låter Magnus hållas i sitt svammel som förstör halva programmen. Varför får inte Magnus helt enkelt sparken från dom dagliga sändningarna? Han klarar ju knappt 15 sekunder av seriositet innan svamlet sätter igång. Magnus "analyser" är luft värda och består ofta i personliga anekdoter från hans eget liv som ingen vill höra på, och han klarar inte av att hänga med i dom mer komplicerade, filosofiska resonemangen som oftast Dan för på tapeten, men ibland även Björn, som man så övertydligt märker att de vill ha en diskussion om, men som Magnus återigen förstör med sitt svammel då han ej tycks förstå resonemanget och premissen diskussionen utgår från.

Något måste göras. Jag föreslår att Magnus har sitt eget dagliga program från klockan 09:00-10:00 där han får svamla av sig sitt dagliga svammel, så kan folk som är intresserade av det lyssna då. Sedan klockan 10:00 så kör den dagliga sändningen av analyser och samtal igång, utan Magnus helt enkelt. Löst!
De är kompisar och ser väl inte Magnus svammel som speciellt kontroversiellt, de verkar snarare ha roligt ihop, och använder podden som en slags boomervänlig/ickekontroversiell nationalistisk infotainment. Där det är bättre att säga ingenting och allt på en gång istället för att alltid tala klarspråk och sanning och riskera trampa någon på tårna.

Ukrainakonflikten och covidhysterin som bara två av flera nutidshistoriska händelser där man inte bara gör/gjort fel analyser utan även ibland rakt av ljuger för lyssnarna. Det var väl Magnus som tidigare i år sade att man haft helt rätt om covidhysterin från början. Att de sedan DE FACTO satt och skrek som stuckna grisar att stänga ner samhället spelar såklart ingen roll. Alla som inte håller med i Magnus är ju bara dumma i huvudet. Till Dans försvar skall sägas att jag tror han vid något tillfälle iaf erkände att vi som varnade för covidlögnerna och vad det kunde leda till faktisk hade rätt.

Oavsett är Magnus svammel den svaga länken i den här trion och han borde naturligtvis inte tillåtas hålla låda och förstöra vettiga ämnen och diskussioner med sina dumheter.
Senast redigerad av skillnad 2022-10-14 kl. 07:16.
Citera
2022-10-18, 05:12
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Dan vill ha en någorlunda seriös diskussion kring Tidöavtalet i senaste avsnittet, men Björn och Magnus bara tramsar. Hade kunnat vara intressant, men blir endast tröttsamt och tramsigt. Kommer Dan flippa någon gång?
Citera
2022-10-18, 05:53
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Dan vill ha en någorlunda seriös diskussion kring Tidöavtalet i senaste avsnittet, men Björn och Magnus bara tramsar. Hade kunnat vara intressant, men blir endast tröttsamt och tramsigt. Kommer Dan flippa någon gång?

När Magnus tramsar (som han gör 90% av programmen) så smittar det av sig på Björn. Björn kan vara seriös och diskutera med Dan, men inte när Magnus är med och förvandlar programmet till en clownshow. Magnus är den svaga länken. Han ska hålla sin stora svammelkäft och göra något annat helt enkelt. Jag kan inte tänka mig att prenumeranterna är nöjda med denna smörja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in