2022-10-11, 07:13
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Helt korrekt, köpelag, ingen hockeykultur, plastklubb, plastspelare … Växjö kommer inte finnas för alltid … kanske bara 4-5 år till innan div 1. Fick veta av Ki*skin*en att det var det lag / klubb han trivdes sämst i men stannade för pengarna.

Haha. Troligt. Då levererar man inte som han gjorde år efter och förlänger flera gånger. Tråkigast tyckte han väl det var när han skött hem första guldet till sig och Växjö. Lekande lätt.
Citera
2022-10-11, 09:41
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Tror de flesta hockeykunniga håller med om att Växjö är en plastklubb so inte tillför något till svensk hockey, passande att de värvade sin generations största plastlirare som ny huvudtränare.

Hahaha

Man behöver varken vara hockeykunnig eller intresserad av hockey för att veta att Växjö är en rutten klubb i grunden, deras förening påminner väldigt mycket om Östersund FK i fotbollen.
Citera
2022-10-11, 17:02
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Man behöver varken vara hockeykunnig eller intresserad av hockey för att veta att Växjö är en rutten klubb i grunden, deras förening påminner väldigt mycket om Östersund FK i fotbollen.

Kanske inte, men lite fotbollskunskap och allmänbildning skulle inte skada.
Du talar om en klubb som aldrig varit nära att vinna något. Ruttenheten du talar om påminner väl mer Linköping eller någon annan klubb som har ett eller två år i solen efter många år på dekis.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-10-11 kl. 17:06.
Citera
2022-10-11, 21:19
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Kanske inte, men lite fotbollskunskap och allmänbildning skulle inte skada.
Du talar om en klubb som aldrig varit nära att vinna något. Ruttenheten du talar om påminner väl mer Linköping eller någon annan klubb som har ett eller två år i solen efter många år på dekis.

Japp och allmänbildning måste vara total misslyckad i dessa städer? Folk som är reko fattar att dessa två lag borde ligga i samma liksäck för länge sedan.
Citera
2022-10-12, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fair enough^_^

Jag tycker det är roligt när klubbar som satsar på egna spelare eller egna landsmän mer än importer går bra...

Färjestad är en klubb som är både gilla och ogilla men ni hade iafall seriens skönaste back när jag var liten Zergej Fokin... men ni utbildar iafall bra spelare som sedan producerar i landslaget !

Fokin var skön

Färjestad gillar jag för att släkten är från Värmland, de andra gillar jag lite beroende på hur de spelat sitt spel, fans och till viss mån geografi och historia.
Citera
2022-10-12, 05:03
Medlem
Citat:
JJ valde Växjö av en anledning. Han gillar plast mer än pengar i Färjestad. han vet exakt vad de handlar om där.

Färjestad var inte särskilt intresserade av JJ dock, Mitell kom in och gjorde underverk med sina assisterande, varför skulle de vilja ta in en ny?

Tro mig, jag älskar JJ, han har varit min hjälte, en legend i FBK, men han var med i FBKs tränarstab förut. Trots att han gjort för klubben som spelare så var det ingen succé som tränare då.
Citera
2022-10-12, 07:22
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Färjestad var inte särskilt intresserade av JJ dock, Mitell kom in och gjorde underverk med sina assisterande, varför skulle de vilja ta in en ny?

Tro mig, jag älskar JJ, han har varit min hjälte, en legend i FBK, men han var med i FBKs tränarstab förut. Trots att han gjort för klubben som spelare så var det ingen succé som tränare då.

Så sant men Jörgen var ju på marknaden när Pennan forfavarande var kvar. Men nu har ju Färjestad Mitell och Jörgen har ju ingen direkt koppling till Färjestad som tränare så förutom att han bor i karlstad så känns det son jörgen har starkare koppling till Växjö idag. Som spelare kommer han förknippas med Färjestad men som tränare är det något annat. För min del spelar det ingen roll men Färjestadfans måste ju förstå att jörgen har gått vidare i sin utveckling och lämnat färjestad bakom sig just nu. Ni har ju Mitell och ny sportchefen som gjort succe efter många tråkiga år.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-10-12 kl. 07:27.
Citera
2022-10-13, 09:29
Medlem
Bottenfinal ikväll Rögle mot Hv71. Förlora Rögle och hamla sist är det bara se till att komma där ifrån och skit i någon topp 6 placering. För mig kommer jag börja gråta helt ärligt

Lite nervös är man.
Citera
2022-10-13, 15:14
Medlem
Citat:
Så sant men Jörgen var ju på marknaden när Pennan forfavarande var kvar. Men nu har ju Färjestad Mitell och Jörgen har ju ingen direkt koppling till Färjestad som tränare så förutom att han bor i karlstad så känns det son jörgen har starkare koppling till Växjö idag. Som spelare kommer han förknippas med Färjestad men som tränare är det något annat. För min del spelar det ingen roll men Färjestadfans måste ju förstå att jörgen har gått vidare i sin utveckling och lämnat färjestad bakom sig just nu. Ni har ju Mitell och ny sportchefen som gjort succe efter många tråkiga år.

Färjestad kommer ju alltid vara en viktig del av Jörgens liv, jag tror alltid han kommer tycka bra om FBK, oavsett hur resten av hans karriär ser ut. Han har mycket historia och 5 guld där osv, han går vidare i sin professionella karriär, men tror absolut han tycker bra om FBK. Sedan är JJ född i Ängelholm och han fostrades och började sin karriär i Rögle (som hans bror är enorm supporter för), så kanske till och med JJs hjärta tillhör RBK mer än FBK, det vet bara han.

Jag kommer dock alltid gilla JJ och jag stör mig inte på att han är i Växjö. Jag skulle till och med acceptera honom om han tränade HV71 eller Djurgården.
Citera
2022-10-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Bottenfinal ikväll Rögle mot Hv71. Förlora Rögle och hamla sist är det bara se till att komma där ifrån och skit i någon topp 6 placering. För mig kommer jag börja gråta helt ärligt

Lite nervös är man.

Jag gillar inte Rögle eftersom ni kör "vi är bästa grönvita laget" :P men jag ogillar HV71 mest av alla, så hoppas ni klämmer dit dem, de ska ner till Allsvenskan igen!

Men ni behöver inte oroa er, det blir garanterat slutspel för RBK, ni har Tambellini och andra superspelare, en trög start bara.
Citera
2022-10-13, 15:20
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87

Lite nervös är man.
Ja, Rögle kan glömma att hamna top 6 den här säsongen. Lutar åt att laget får kämpa i botten, dålig spelarrekrytering är felet. Den som är ansvarig kommer bytas ut om det fungerar som det ska.
Citera
2022-10-13, 15:33
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Hoppas på att HV tar sin första trepoängare mot ett lika formsvagt Rögle. Men det kommer bli tufft. Rögle är ett av topplagen, de har en jävligt jobbig hemmapublik som lyfter sitt hemmalag och de har individuellt skickliga spelare. HV kommer få det tufft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in