Citat:
Det är den del av Cherson som ligger väster om Dnepr som ukrainarna nästan lyckats skära av genom beskjutning (till stor del hundratals amerikanska Himars-robotar) där det enligt den UKRAINSKA bedömmaren beskjutningen minskat så att nu har ryssarna tre av fem tillfartsvägar över dammen öppna.
Ryssarna har på grund av underläget dragit sig tillbaka två gånger där och lär vara tvingade att fortsätta - men detta blir mindre nödvändigt om försörjningslinjer fungerar hjälpligt.
Att du inte kan skilja på Kharkov och Cherson kan ju förstås vara en ren felsägning men antagligen inte. Ni NATO-runkare utmärker er genom er rasism, okunnighet och löjeväckande aggressivitet förutom den allerstädes närvarande dumheten.
Jag vill ha fred i Ukraina.
Ryssarna har på grund av underläget dragit sig tillbaka två gånger där och lär vara tvingade att fortsätta - men detta blir mindre nödvändigt om försörjningslinjer fungerar hjälpligt.
Att du inte kan skilja på Kharkov och Cherson kan ju förstås vara en ren felsägning men antagligen inte. Ni NATO-runkare utmärker er genom er rasism, okunnighet och löjeväckande aggressivitet förutom den allerstädes närvarande dumheten.
Jag vill ha fred i Ukraina.
Fred blir det när Ryssland drar sig tillbaka eller blir utkickade/dödade. Putin hade sitt lilla guldläge vad gäller Krim, men valde att satsa alla pengar på rött och det blev nattsvart. NATO har inte lagt sig i något än och om Ryssland väljer att försöka dra in just NATO eller hela väst för den delen, så vet vi utgången redan.
Väst kommer aldrig låta Ryssland vinna i Ukraina som det ser ut nu, ju mer pengar vi lägger på Ukrainas framtid desto troligare att vi även kommer gå in fysiskt om det skulle behövas. Det är slut på förhandlingsutrymme för ryssarna.
Sanktionerna lättas inte och stödet för Ryssland försvinner i rasande takt. Men jag antar att du sitter och väntar på det stora "världskriget" där Ryssland, Belarus, Nordkorea, Nicaragua och Syrien ska attackera alla andra... lol
Och att Ryska militärledningen har någon form av självbevarelsedrift samt att det finns anhöriga till dem som inte får plats i någon bunker