Citat:
I dag rapporterade den ukrainska sidan jag följer att ryssarna tex har tre fungerande provisoriska broar vid kraftverksdammen ( en provisorisk och den ursprungliga är utslagen). Det verkar enligt dem som Ukraina inte längre orkar beskjuta pontonbroar/broar/färjor/försörjningslinjerna tillräckligt.
https://www.youtube.com/watch?v=RdtB-j7XgYw&t=916s
Nåja. För en vecka sedan lyckades de numerärt totalt underlägsna ryska trupperna dra sig tillbaka till ny frontlinje som ukrainarna hitintills inte lyckas bryta igenom. Det verkar faktiskt som både offensiven i Cherson och väster om Kharkov gått i stå och ukrainarna har ingen anfallskraft kvar utan måste börja inrikta sig på försvar igen. "Arbetslösa fyllon" har faktiskt lyckats försvara sig bra utan bra försörjning och mot en stor numerär övermakt.
Det är också möjligt att ryssarna lyckats återställa sina radarsystem som slogs ut när ukrainarna startade sin första stora offensiv väster om Dnepr. Verkar inte vara något ukrainskt stridsflyg aktivt där längre.
https://www.youtube.com/watch?v=RdtB-j7XgYw&t=916s
Nåja. För en vecka sedan lyckades de numerärt totalt underlägsna ryska trupperna dra sig tillbaka till ny frontlinje som ukrainarna hitintills inte lyckas bryta igenom. Det verkar faktiskt som både offensiven i Cherson och väster om Kharkov gått i stå och ukrainarna har ingen anfallskraft kvar utan måste börja inrikta sig på försvar igen. "Arbetslösa fyllon" har faktiskt lyckats försvara sig bra utan bra försörjning och mot en stor numerär övermakt.
Det är också möjligt att ryssarna lyckats återställa sina radarsystem som slogs ut när ukrainarna startade sin första stora offensiv väster om Dnepr. Verkar inte vara något ukrainskt stridsflyg aktivt där längre.
Råd: byt källa, risk för chock annars.
Verkligheten just nu. Hela Charkiv håller just nu på att bli helt omringat och avskuren av UAF.
En historiskt viktig kniptångsmanöver sker just nu där oerhört många ryzzar kommer att möta en mycket motiverad vältränad, välbeväpnad, välutbildad hybridstyrka av ukrainare.
Vore jag ryzz skulle jag fly handlöst nu innan kniptången helt slagit igen...
Väst pumpar in resurser i Ukraina ! Ryssland har 2 möjliga vägar 1 villkorslös kapitulation 2 taktiska kärnvapen.