2022-10-13, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Hur skall det gå till?

Jo, NATO skulle kunna leverera robotar med längre räckvidd och skjuta sönder Kerchbron och beskjuta ryska städer långt inne i landet. Det skulle besvaras med taktiska kärnvapen mot alla förbindelser över Dnepr. Frågan är om Pentagon vill ha ett världskrig med kärnvapen nu? Jag tror och hoppas inte.

Det enda vettiga vore vapenstillestånd nu och sedan nya Minsk-förhandlingar. Det som idag återstår av Ukraina skulle faktiskt kunna bli ett väl fungerande land.

Världsekonomin är i gungning och det vore bäst för ALLA med fred.

Förstår att Ryssland skulle vilja få till ett samtal. Zelensky är inte så pigg på det då
1. Ryssland bombar civila mål.
2. Ukraina har övertaget atm.

Sedan tjatet om kärnvapen så lär det inte hända! Även om ni putinrunkare gärna gillar nämna det om och om igen...

Blir väl så när man är en bensinmack med nukes. Ryssland export består av Olja, gas och potatis! Så jag förstår att sanktionerna börjar kännas rätt rejält nu. Svårt att tillverka mer arsenal som kan bidra till kriget!

Men ingen är rädder för ryssen här!
Citera
2022-10-13, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Regimen i Ryssland har visat att de inte håller avtal, och ljuger ständigt. Går såklart inte förhandla med ett land som styrs på ett så konstigt sätt.

Det enda vettiga är att väst stöder Ukraina så de kan ta tillbaka allt sitt land (inklusive Krim). När det är gjort, kan vi hjälpa Georgien. När det är gjort, kan vi ta hand om problemet Belarus. När det är gjort, så kan vi fortsätta isolera Ryssland och låta Ryssarna supa ihjäl sig där borta, för de kommer inte in i värmen på 20-30 år efter praktfiaskot i Ukraina.

Låter rimligt! Bara sätta ryssland som nation i karantärn och förhoppningsvis så självdör de! Har vi riktigt tur så blir det inbördeskrig och ryska federationen dör ut.
Citera
2022-10-13, 07:39
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Hoppas Ukraina kan sätta press på Wagners linje snart! Problemet me dessa kompetenta men betalda grupper är att de passar bäst mot oorganiserade/ svaga motståndare. Och som en liten del. Där de kan ostört lägga professionella stötar.
Däremot kommer de inte alls va så bra ekvationer för dom när de faktiskt själva pressqs, mals ner skadas och dör. Då faller hela fördelen med att va betald för att bara va en del. Så tillbakadragningen blir mer absolut i en självständighet entitet.
Om de pressar dom kommer de vägra återansluta tills situationen är mer fördelaktig eller dealen är dyrare. Eller så löses organisationen upp delvis
Wagner är det enda ryzzsvinen har i hela sin supermaktarmé som kan göra något. De är aktiva i Bakhmut och ryzzsvinen försöker och försöker bryta sig genom där men som sagt, det går inget vidare.
Ryzztrollen här tar konstant ut segrar i Bakhmut i förskott och hurrar frenetiskt.
Som att ligga under med 0-7 i en fotbollsmatch som pågått i 79 minuter och få till ett inkast på motståndarnas planhalva och jubla att ”nu vänder det!”. Helt infantilt.
Citera
2022-10-13, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Wagner är det enda ryzzsvinen har i hela sin supermaktarmé som kan göra något. De är aktiva i Bakhmut och ryzzsvinen försöker och försöker bryta sig genom där men som sagt, det går inget vidare.
Ryzztrollen här tar konstant ut segrar i Bakhmut i förskott och hurrar frenetiskt.
Som att ligga under med 0-7 i en fotbollsmatch som pågått i 79 minuter och få till ett inkast på motståndarnas planhalva och jubla att ”nu vänder det!”. Helt infantilt.

Här är det ett gäng Wagner soldater som har det lite jobbigt i just Bakhmut!
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/y17nem/wagner_pmc_positions_near_bakhmut_are_shelled_by/
Citera
2022-10-13, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Alla system som fanns ombord var moderna och båten har blivit uppgraderad genom åren.

Sen är allting såklart relativt. Det är många som kallar T-72 och T-80 för moderna tanks. Tycker du själv att dessa kan kallas moderna eller föråldrade.

Nja inte så säker. Senaste uppgraderingen verkar ha varit en "bluff". Då i princip ingenting fungerade. Så kan det ha varit så tidigare. Det bästa var att 90 procent av alla eldsläckare var stulna och resten var inlåsta. Endast befälhavaren kunde öppna det förrådet. Skeppet var i princip ett vrak innan det blev träffat. Jag menar verkligen att ingenting fungerade som det skulle. Troligen visste inte ens besättningen om att de hade blivit träffade. Ryssarna kunde tro att de talade sanning när de säger att det var en brand som startade ombord. Deras radarsystem gick inte använda samtidigt som deras kommunikationssystem.

När det gäller T72 så misstänker jag att ryska soldater har stulit allt i från dem som går att sälja på svarta marknaden. Då de har sålts till ganska många länder. Det har sket i samma utsträckning med T-62. Marknaden är mindre.

https://www.youtube.com/watch?v=aNEtlMSCiCI
Citera
2022-10-13, 07:51
Medlem
Dag 231 av... ja ni vet

- Storbritanniens underrättelsetjänst: de iranska Shahed-136-drönarna klarar inte den "deep strike"-funktion som Ryssland vill ha. Iransktillverkade drönare som Ryssland använder i Ukraina har en liten explosiv nyttolast och uppfyller inte de krav som Ryssland ville använda dem till", rapporterar Storbritanniens försvarsministerium. "Avsaknaden av en tillförlitlig, hållbar och korrekt operativ-nivå för attackerna är sannolikt en av Rysslands mest betydande kapacitetsluckor i Ukraina", står det i rapporten.

- Ukrainas generalstab: Belarus skickar 20 T-72 stridsvagnar till Ryssland. De har redan skickat den första omgången av 20 T-72-stridsvagnar till Belgorod-regionen, rapporterade Ukrainas generalstab den 12 oktober. Den belarusiska försvarsindustrin är redan involverad i att reparera en del av den ryska militära utrustning som skadats under kriget i Ukraina, uppgav generalstaben.

- Stoltenberg: Luftvärn ska vara "högsta prioritet" i NATO:s stöd till Ukraina. Stoltenberg uppmanade allierade att tillhandahålla luftvärnssystem till Ukraina; han kallade det "högsta prioritet" för dem som deltar i möten med NATO:s DM och den USA-ledda kontaktgruppen för Ukraina i Bryssel. "De fruktansvärda urskillningslösa attackerna mot ukrainska städer ... visar det akuta behovet av mer luftförsvar för Ukraina", sade Stoltenberg. Flera NATO-länder har meddelat om olika nya militära stödpaket till Ukraina under mötet i Bryssel.

- Ukraina sköt ner 4 ryska helikoptrar på 18 minuter. Ukrainska luftvärnsmissilenheter sköt ner dessa (förmodligen Ka-52) i södra Ukraina från 8:40 till 8:58 den 12 oktober, rapporterade Ukrainas flygvapen.

- Ukraina har befriat 75 samhällen i Chersonregionen; 29 av dem under oktober. "Motoffensiven fortsätter. Jag kan inte säga mer, men får goda nyheter varje dag", sa regionens guvernör. Enligt honom är situationen i de ockuperade städerna "hemsk".
Citera
2022-10-13, 07:53
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nja inte så säker. Senaste uppgraderingen verkar ha varit en "bluff". Då i princip ingenting fungerade. Så kan det ha varit så tidigare. Det bästa var att 90 procent av alla eldsläckare var stulna och resten var inlåsta. Endast befälhavaren kunde öppna det förrådet. Skeppet var i princip ett vrak innan det blev träffat. Jag menar verkligen att ingenting fungerade som det skulle. Troligen visste inte ens besättningen om att de hade blivit träffade. Ryssarna kunde tro att de talade sanning när de säger att det var en brand som startade ombord. Deras radarsystem gick inte använda samtidigt som deras kommunikationssystem.
Jag förstår vad du menar men jag har svårt att se att systemen är samma som satt på båten när den sjösattes 1979. Jag har dock inte själv varit ombord och kunnat verifiera det.
Citera
2022-10-13, 07:55
Medlem
Ola Schuberts avatar
De ryska terrorbombningarna. En Nobelpristagerska kräver att RySSland stämplas som en terrorstat.

https://youtu.be/Br_xE_DKXvI
(1.35 ,in i klippet, men allt är ytterst sevärt!)

Själv har jag ytterst svårt att avstå ifrån tanken att väst handgripligen borde krossa RySSland, också militärt. Fast jag vet att den rySSka cancersvulsten, hur som helst, kommer falla sönder av sig själv, vilket är det bästa!

Slava Ukraini!
Citera
2022-10-13, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag förstår vad du menar men jag har svårt att se att systemen är samma som satt på båten när den sjösattes 1979. Jag har dock inte själv varit ombord och kunnat verifiera det.

Flera system var de samma. Men frågan är om någon gång uppgraderades. Ryska flottan hade speciellt svårt efter 1990. Nästan ingenting på fartyget fungerade. Så det spelar ingen roll om det hade uppgraderats. Moskva var ett vrak innan det sjönk. Om du ser videon i förra inlägget så förstår du varför. Du kan börja se det från 10 min.

Andra exempel

Till ex ingen av Rysslands SSBN ubåtar fungerar som de ska. Några är skrotade. Några är på varv. Och de i vattnet har olika begränsningar

Rysslands hangarfartyg är väl på varv och kommer bli klart?

Moskva var ett vrak innan det sjönk. Om du ser videon i förra inlägget så förstår du varför.
Citera
2022-10-13, 08:01
Medlem
donald12s avatar
Orcher kör över synliga minor på en väg. Har orcherna noll koll? Kör man över en mina så smäller det typ

https://t.me/landforcesofukraine/4278
Citera
2022-10-13, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Dag 231 av... ja ni vet

- Ukrainas generalstab: Belarus skickar 20 T-72 stridsvagnar till Ryssland. De har redan skickat den första omgången av 20 T-72-stridsvagnar till Belgorod-regionen, rapporterade Ukrainas generalstab den 12 oktober. Den belarusiska försvarsindustrin är redan involverad i att reparera en del av den ryska militära utrustning som skadats under kriget i Ukraina, uppgav generalstaben.

Jag gissar att det är ett av skälen till att det kommer ryska soldater till Vitryssland. Lukashenko är livrädd för uppror, Polen och Litauen. Så om han blir av med sina stridsvagnar så behöver han nya livvakter/fångvaktare.
Citera
2022-10-13, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Hur skall det gå till?

Jo, NATO skulle kunna leverera robotar med längre räckvidd och skjuta sönder Kerchbron och beskjuta ryska städer långt inne i landet. Det skulle besvaras med taktiska kärnvapen mot alla förbindelser över Dnepr. Frågan är om Pentagon vill ha ett världskrig med kärnvapen nu? Jag tror och hoppas inte.

Det enda vettiga vore vapenstillestånd nu och sedan nya Minsk-förhandlingar. Det som idag återstår av Ukraina skulle faktiskt kunna bli ett väl fungerande land.

Världsekonomin är i gungning och det vore bäst för ALLA med fred.

Det är klart det vore bäst med fred. Det ni foliehattar har så svårt att fatta är att det är ett kära Ryssland som skapar oredan i världen just nu.
Ryssland invaderar - ni skyller på USA
Araber kraschar flygplan i WTC - USA ligger bakom
Iranier mördas av regimen på öppen gata - USA:s fel
Putin ljuger - USA tvingar honom
Alla vill ha fred - utom usa

Ni är sanslösa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem