2022-10-13, 01:20
Medlem
Sqrbankens avatar
Kommer Wagner-SS tvinga ner inkallade i dessa skyttegravssystem, år 2023, medan väst ökar leveranserna av modernt krigsdon till Ukraina så kan det bli väldigt geggigt lokalt och faderlöst på hemmaplan med tiden.

https://twitter.com/saintjavelin/status/1580011095573827585
Citera
2022-10-13, 01:21
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Tror vi kommer få höra mer om befäl som råkar ut för "olyckor".
Hände i Vietnam pga motiverande soldater eller om soldaterna upplevde att befälen var inkompetenta och skickade dom i döden.

Tror många ryska soldater kommer skjuta sina befäl om de upplever liknande omständigheter.
Ryska soldater kommer bli extremt passiva som följd av detta.
Man drar sig undan för att helt enkelt hålla sig vid liv och klara dagen.

Vietnamkriget är en bra jämförelse. Impopulärt krig, dåligt motiverade värnpliktiga.
Citera
2022-10-13, 01:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
500 ton ammunition och ytterligare 13 tåg med stridsvagnar och kanoner skickas till Krim från Belarus!

Man får väl anta att det är för att beväpna de 300,000 nya ryska soldaterna som har inkallats.

https://www.expressen.se/nyheter/belarus-drag-nara-500-ton-ammunition-till-putin/

Detta tyder på att Vitryssland inte kommer att gå in i kriget själva; de borde inte ge bort sina vapen om de tänker strida själva.
Citera
2022-10-13, 01:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
2 nukes? En för skölden, en för hangarfartyget.

Om vi antar att Ryssland lyckats utplåna en hel amerikansk hangarfartygsgrupp så gissar jag att hämnden från USA kommer att bli mångdubbel.

Och då är det tredje världskriget igång.
Citera
2022-10-13, 01:33
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
En hypersonisk missil når sin topphastighet endast i stratosfären (Zircon till exempel). När missilen ska falla, så faller även hastigheten drastiskt, vilket gör den upptäckbar av alla radar. Hypersoniska vapen fungerar mer mot satelliter än sjömål.

Där finns massor av sites som ser hypersoniska missiler som ett hot. Det finns också de som säger att de inte är ett hot, så jag ska kanske inte låta så säker på min sak. Det låter som en stor "gamble" att sätta hela sin strike force på spel - mot en teknologi som inte är helt känd. Jag tror aircraft carriers har sin stora fördel i ett krig som inte är nukleärt.
Citera
2022-10-13, 01:34
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Om vi antar att Ryssland lyckats utplåna en hel amerikansk hangarfartygsgrupp så gissar jag att hämnden från USA kommer att bli mångdubbel.

Och då är det tredje världskriget igång.

Så är det.
Citera
2022-10-13, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt källor nära Kreml har Ryssland förlorat 90 000 soldater i Ukraina:

Detta i form av döda, svårt skadade och försvunna.

1. Den källan är antagligen bara politiskt hittepå och "någonting att hålla i handen information för rädda akademiker".

2. Här har du korrekta siffror för ena utbrytarrepublikens militära förluster i år fram till 2022-09-30
https://eng.ombudsman-dnr.ru/the-overview-of-the-current-social-and-humanitarian-situation-in-the-territory-of-the-donetsk-people s-republic-as-a-result-of-hostilities-in-the-period-24-and-30-september-2022/
Det handlar om 3218 döda och 13677 skadade av alla klasser för Donetsk milisens militära förluster.
Ifall vi antar att den andra utbrytarrepubliken har liknande siffror har vi ca. 6500 stupade och 27000 skadade Ryska milismän. Därefter kan vi addera 6k döda för den formella Ryska armen och estimerat 24k skadade sett till utbryarrepublikens siffror (det är hög skattning x3 brukar vara norm och inte x4).

3. Totalt skulle då Ryssland ha ca. 12500 döda och 51000 skadade av alla klasser. dvs. totalt 63500 döda och sårade.

4. vill man konvertera den siffran till oåterkalleliga förluster kan man dela siffran över skadade med 2 eller 3. Då hamnar de oåterkalleliga förlusterna på 12500 plus 21000 eller 32000. dvs. 33500 eller 44500.

4.1. Det torde vara ca. 10 till 20% av de Ukrainska förlusterna.

5. Bye-bye
Citera
2022-10-13, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
B-2or i detta fall skulle användas endast för taktiska kärnvapen
Fortfarande inte mot sjömål! Oavsett laddning Ha det fint och flyg fritt Nemisis!
Citera
2022-10-13, 01:54
Medlem
Citat:
Där finns massor av sites som ser hypersoniska missiler som ett hot. Det finns också de som säger att de inte är ett hot, så jag ska kanske inte låta så säker på min sak. Det låter som en stor "gamble" att sätta hela sin strike force på spel - mot en teknologi som inte är helt känd. Jag tror aircraft carriers har sin stora fördel i ett krig som inte är nukleärt.
"teknologin" har som jag upprepat här, varit KÄND OCH utprovad sedan 1979. Dock visade den sig olönsam, DÅ, så den lades på is som projekt 1987. Därefter låg den på is fram till 2012. Men, nej, definitivt inget nytt under solen" och ännu mindre något som ses som en gamble eller changer. Så simpelt är det, men det är ju lite svårt att förstå när man bara viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill att där skall finnas något på rysk sida som avgör. Väx upp, eller åtminstone lär dig förstå verkliga fakta innan du trippar loss på presumptiva hittepå med en chansning som "jag vet inte, MEN"........Precis, så därför ger du fan i att SPEKULERA om saker du inte har en blekaste om ok. Simpelt även det
EDIT - Sedan får du lära dig förstå skillanden mellan DRIVMEDEL och stridsspets. Man använder inte kärnspetsar för att bekämpa fartyg. Nej, inte ens hangarfartyg. Utöver detta får du kolla upp vad en "strike force" (hela) är INNAN du använder det som faktum i ditt tal och skrift. Det blir ytters farligt när pärmryttare som du håller sig med ord och uttryck de inte förstår. Visa nu respekt åt kriget, från båda håll! Och håll dig till att förvränga ICA till att vara Konsum när du handlar din torra pastrami.
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-10-13 kl. 02:02.
Citera
2022-10-13, 01:56
Bannlyst
Citat:

Jo, fortsätt med det!

Du framstår ju som vrickad och efterbliven varenda gång!
Citera
2022-10-13, 01:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Detta tyder på att Vitryssland inte kommer att gå in i kriget själva; de borde inte ge bort sina vapen om de tänker strida själva.

Enig med dig. Detta är priset Luka är villig att betala, för att stå utanför Putins "Titanic-ögonblick". Sedan är 500 ton ammo inte så mycket.

I nästa veva så skänker han även sin egna traktor till Putin.
Citera
2022-10-13, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Intressanta siffror

”Gruppen uppger att fler än 90 000 av den ursprungliga styrkan på 190 000 soldater dödats, skadats svårt eller försvunnit sedan februari. Man hänvisar till källor nära Kreml.”

https://www.themoscowtimes.com/2022/10/12/over-90k-irrecoverable-losses-suffered-by-russian-soldiers-in-ukraine-istories-a79070

Nåja.

Det är ju inte mer än 15 000 per månad.

Några hundra piss-ryzzar om dan, i ett lugnt, metodiskt tempo.

På det sättet kan ryzz-jävlarna kriga i minst 10 år till, utan att komma upp i andra nivåer än dom som dör i trafiken, av HIV eller metanolförgiftning, varje år.

Det blir bra det här! Män med en genomsnittlig livslängd på 50 år och kvinnor på 85 år.

Vad det kommer att bli populärt med leggings i ryzzland!
Senast redigerad av Invektiv72 2022-10-13 kl. 02:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in