2022-10-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Om Boris torpederade något så var det bara Ryzzhelvetets skådespel och bluff.
De har aldrig velat fredsförhandla. Rent skitsnack.
Vilken jävla tur för Europa och Ukraina att Boris var premiärminister när ryzzsvinen angrep.

Precis. Någon (och det blev BoJo) var tvungen att sätta ned foten och säga att ”nu går vi inte på en lögn till från ryssarna”. Macron satt i tiotals samtal med Putin och blev ljugen rakt upp i ansiktet gång efter gång efter gång. Ryssarna torpederade själva möjligheterna till förhandling genom att de ALDRIG kan hålla sig till sanningen eller hålla ett löfte. Givetvis vänder nu ryssarna detta till att det är västs fel…eftersom de är oförmögna till självrannsakan och logiskt tänkande. De är samma skrot och korn som mullorna i Iran som skjuter sin egen befolkning och säger att det är Israels och USA:s fel. Att folk köper detta är ett tecken på att dom är tämligen lättlurade och ointelligenta.
Citera
2022-10-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Din oförskämdhet till trots ska jag ändå bjuda dig på något att läsa (kan ju finnas andra i tråden som mindre faktaimmuna än du) :
https://www.foreignaffairs.com/russian-federation/world-putin-wants-fiona-hill-angela-stent

Foreign Affairs är fyi en publikation som står Washingtons neocon-hökar nära.

Om artikeln är låst kan du läsa om dess innehåll här:
https://responsiblestatecraft.org/2022/09/02/diplomacy-watch-why-did-the-west-stop-a-peace-deal-in-ukraine/

BoJo torpederade fredsförhandlingarna och orsakade därmed tiotusentals ukrainska soldaters död. Känns bra va?
Ja jävlar, en nyutexaminerad påg som tagit sin bachelor i "Middle East and North African Studies" skriver en artikel där han enbart använder 3 alt-right plattjordare som källor, och ingen av de tre har varit i närheten av några förhandlingar. Trovärdigheten påminner om allt annat Kreml betalar för att få ut.
Citera
2022-10-12, 22:59
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ryssland har varit försiktiga, och endast agerat i ryssvänliga (nu ryska områden). När det fryser till i november/december så kommer man agera ända till Dnepr. Finns ingen anledning för dem att gå längre.

Men tänk på att över hundratusen ukrainska soldater redan är döda. Tre gånger så många är skadade. Det är en massaker som nu kommer att trappas upp.
Ryssland har verkligen gått fram med silkesvantar.

Det har inte torterat män eller dödat civila i sina ursikillningslösa attacker.

Trots att Ryssland, på pappret, har en överlägsna styrka så kan de inte låta bli tortyr. Det verkar inbyggt hos ryssar.

Trots övertaget har Ryssland ändå behövt hota med kärnvapen.

Någon som hotar med kärnvapen i anfallssyfte är kanske inte så stark ändå.

Det låter mera desperat.

Det är farligt men det är nåt desperat över hela grejen. Hota med kärnvapen i ett anfall. Bara det säger något om att Ryssland inte tror självt att de kommer lyckas med sin ”speciella operation”.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2022-10-12 kl. 23:02.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ryssland har varit försiktiga, och endast agerat i ryssvänliga (nu ryska områden). När det fryser till i november/december så kommer man agera ända till Dnepr. Finns ingen anledning för dem att gå längre.

Men tänk på att över hundratusen ukrainska soldater redan är döda. Tre gånger så många är skadade. Det är en massaker som nu kommer att trappas upp.

Du måste korrigera dig - det finns inga ”ryZZvänliga områden” i Ukraina längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ryska oreparerbara förluster 90 tusen.
Hyfsad korrelation med Ukrainas uppgivna 60 tusen dödade som inkluderar även de rekryterade from Donbas.

https://meduza.io/en/news/2022/10/12/russia-s-irrecoverable-losses-in-ukraine-more-than-90-000-troops-dead-disabled-or-awol

Innehåller väl inte ens separatister eller Wagner?
Citera
2022-10-12, 23:00
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Omröstningen i FN om den illegala annekteringen av de fyra oblasterna.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1580294176641470464
Haha.

4 länder som röstade mot: Syrien, Belarus, Nicaragua och så klart Ryssland.
Citera
Medlem
KillPus avatar
NymobiliZerade eller bara fyllon?
Vilken Z-ride!

https://twitter.com/auto_glam/status/1580289785050337280
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Helt obegriplig kommentar. Tror du får utveckla dig i att uttrycka dig i skrift.
Det är väl USA som ber(beordrar) oss att skänka grejer till Ukraina?

Men våra(Sveriges) vänner måste vi betala för dom ska prata med oss? Vilka då? Åland?

Som sagt, obegriplig kommentar.
Men ni rysstöntar brukar ju klaga i högan sky över att Ukrainas demokratiskt valde president till och från ber om mer vapen och en slant till att betala löner och reparera bombade vägar. Betyder det att andra kremltrogna ljuger?
Citera
2022-10-12, 23:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
900 lastbilar väntar på färjan vid Krim 😂
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1580230919306502151?s=20&t=tHwG6iZ1PeOewQAEP1DWpQ

Perfekt, brosprängningen hade effekt. Fler ryssar kommer att flytta därifrån när transporterna inte fungerar. De måste vänta 3-4 dagar för att passera!
Citera
2022-10-12, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Vi svenskar må hata ryssarna, men i östblocket brinner rysshatet ljusare än solen.

De känner givetvis ryssen mycket bättre än vad vi gör. Där sitter det i ryggmärgen.
Då ska jag dela med mig lite...hade inte tänkt att göra det först ,men men....även i ryggmärgen hos mig sitter det djupt, hatet har legat latent fram till att allt braka loss nu efter den 24 februari. Då väcktes alla gammal minnen till liv. Och det var inga goda minnen kan jag lova. Jag vet hur det var att bo i karelen när kräken anföll 1939. Jag vet hur det är att bo granne med dessa äckliga ryssar till avskum!! Jag vet hur det är att kriga mot fanskapet, jag vet hur man fick kämpa med ransonering av mat etc.
Jag avskyr dessa kräk till avskum.
Men det finns ett fåtal vettiga ryssar också, men dom är få vill jag påstå.

Men Putin ska dö, och det går inte att förhandla om!
Citera
2022-10-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
NymobiliZerade eller bara fyllon?
Vilken Z-ride!

https://twitter.com/auto_glam/status/1580289785050337280

Det där är bara...... otroligt sämst.
Citera
2022-10-12, 23:03
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:

Varför skall vi ”tänka på” något som du påstått i månader utan att ge någon enda källa eller analys till stöd?

Frågan är varför du fanatiskt klamrar dig fast vid idén att 10 ggr fler ukrainska soldater stupat är ryska. Vad ger det dig att hitta på en sådan sak och sedan upprepa det ett dussin gånger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in