2022-10-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
Iom folk snurra till det.

Hon sågs hoppa in i en pickup/rostig bil. Senare på kvällen sågs hon på hallstaberget... Vilket nu är 10000% säkert för efter mycke förfrågningar så ha kort och videofilmer kommit fram med liselotte på och ev mannen hon åt med. Där stannade allt.

Liselotte berättade inte alltid allt för systern el modern... Hennes nya kontaktperson är de inte mycke med. Hennes gamla kontaktperson vet mest ang liselotte. Den stackarn fick till och med höra detaljer om hennes tidigare pojkvänner. Sådär intima detaljer. Men hon ha inte hört ett ord från liselotte.

Finns det någon som helst chans att hon bara ville iväg på äventyr med en man och inte orkar med frågor?
Den uppfattningen jag fått är att hon INTE är sån utan att hon sköter sig och har god kontakt med alla nästan dagligen?
Hur jobbar hon? Om hon missar pass på jobbet är är det ännu mer illavarslande tänker jag.
Citera
2022-10-12, 19:22
Medlem
Citat:

Hon sågs hoppa in i en pickup/rostig bil. Senare på kvällen sågs hon på hallstaberget... Vilket nu är 10000% säkert för efter mycke förfrågningar så ha kort och videofilmer kommit fram med liselotte på och ev mannen hon åt med. Där stannade allt.

Liselotte berättade inte alltid allt för systern el modern... Hennes nya kontaktperson är de inte mycke med. Hennes gamla kontaktperson vet mest ang liselotte. Den stackarn fick till och med höra detaljer om hennes tidigare pojkvänner. Sådär intima detaljer. Men hon ha inte hört ett ord från liselotte.

Vad menar du med där stannade allt och du har tidigare i tråden skrivit att polisen inte anser det vara relevant?
Enligt polisen är senaste iakttagelsen av henne i Timrå på lördagseftermiddagen/kvällen?
Citera
2022-10-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delvich
Vad menar du med där stannade allt och du har tidigare i tråden skrivit att polisen inte anser det vara relevant?
Enligt polisen är senaste iakttagelsen av henne i Timrå på lördagseftermiddagen/kvällen?

Tror det blivit missförstod. Sista iakttagelsen i Timrå är när hon klev in i bilen på eftermiddagen
Någon skrev att han hade sett henne på Coop senare men det har nog kunnat avfärdas för senare på kvällen har hon setts på Hallstaberget med en man. - spåren tar slut därefter

Polisen tyckte väl inte beskrivningen på mannen var viktig från början då det inte var bekräftat Liselotte där ännu. (Men nu är det )

Mobilen är pejlad i Kramfors ocb det är på vägen till Örnsköldsvik, ser att hon har vänner därifrån också? Någon av dem som har en pickup ?
Citera
2022-10-12, 19:36
Medlem
Vad vet man om henne mer än det som framkommit ?
Jobbar med? Var finns föräldrar, andra anhöriga, tidigare pojkvän?
Sjukdomar, psykisk hälsa? Hobbys ?
Citera
2022-10-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tror det blivit missförstod. Sista iakttagelsen i Timrå är när hon klev in i bilen på eftermiddagen
Någon skrev att han hade sett henne på Coop senare men det har nog kunnat avfärdas för senare på kvällen har hon setts på Hallstaberget med en man. - spåren tar slut därefter

Polisen tyckte väl inte beskrivningen på mannen var viktig från början då det inte var bekräftat Liselotte där ännu. (Men nu är det )

Mobilen är pejlad i Kramfors ocb det är på vägen till Örnsköldsvik, ser att hon har vänner därifrån också? Någon av dem som har en pickup ?
Här får man hoppas att Polisen, tar en titt på de fartkameror som finns längs vägarna samt kameror på bensinstationer, då ju en bil kan behöva tankas ibland.
Citera
2022-10-12, 19:58
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Här får man hoppas att Polisen, tar en titt på de fartkameror som finns längs vägarna samt kameror på bensinstationer, då ju en bil kan behöva tankas ibland.
Kan fartkameror registrera bilar utan att hastigheten överträds?
Går de inte att pejla in mobilen exaktare än att den kopplat upp sig mot masten på hotell kramm som nån skrev förut?
Det borde gå och se mobilens färdväg när hon enligt uppgift för till Sollefteå och Kramfors osv?
Senast redigerad av olovpalme 2022-10-12 kl. 20:01.
Citera
2022-10-12, 20:17
Medlem
Jag känner igen L då hon haft en profil på Tinder och har för mig att hon även hade en på badoo samt Happypancake.. Mer än så vet jag ej!

Allt känns märkligt i det stora hela!
Citera
2022-10-12, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlentySpoiled
Jag känner igen L då hon haft en profil på Tinder och har för mig att hon även hade en på badoo samt Happypancake.. Mer än så vet jag ej!

Allt känns märkligt i det stora hela!

Raderar
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2022-10-12 kl. 20:51.
Citera
2022-10-12, 20:32
Avslutad
Citat:

Jag tror typ inte man åker den vägen från Sollefteå om man åker mot övik. Tror man åker övre vägen, 335 förbi Undrom då?
Citera
2022-10-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuvans
Jag tror typ inte man åker den vägen från Sollefteå om man åker mot övik. Tror man åker övre vägen, 335 förbi Undrom då?

Tack. Är skåning så har inte så god koll på geografin där uppe men tänkte av någon dum anledning på sträckan mellan Timrå-Kramfors-ö-vik. Glömde att de var i Sollefteå på kvällen
Citera
2022-10-12, 21:01
Avslutad
Citat:
Tack. Är skåning så har inte så god koll på geografin där uppe men tänkte av någon dum anledning på sträckan mellan Timrå-Kramfors-ö-vik. Glömde att de var i Sollefteå på kvällen

Ah, förstår! Dock kör man nog bara E4 norrut för att ta sig till Övik från Timrå, passerar genom Härnösand, men inte Kramfors.

Däremot rimligt att dom passerade Kramfors och tog sig vidare till Härnösand. Alla andra städer åt kusten åker man nog andra vägar. Inklusive till Sundsvall och Timrå. (Vägen förbi Härnösand från Sollefteå blir en omväg till Sundsvall och Timrå)
Citera
2022-10-12, 21:08
Medlem
Citat:

Och hur vet du vad hon berättat för sina kontaktpersoner eller inte ? Den gamla kontaktpersonen verkar ju ha brutit mot både det ena och det andre och fört det vidare till dig !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in