2022-10-12, 17:44
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det är väl ganska uppenbart vad problemen handlar om.

SD vill ha rejält hårda tag och reformer runt den katastrofala migrationen och kriminalpolitiken.

L är så klart emot.

Det här kan sluta hur som helst. Fy fan vad jag hatar Liberalerna.

Liberalerna är lika vidriga som Miljöpartiet. De gör allt för att öppna gränserna för allt drägg som vill ställa till kaos i Sverige. Vi har 4 gånger fler dödsskjutningar i Sverige än EU per invånare pga dessa partier.
Citera
2022-10-12, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Maggans pik: 4 Resultatlösa veckor som lägger grunden för 4 resultatfria år!

Det var tydligt och klart att hon hoppades hela den här tiden sedan valet på att Kristersson inte skulle få ihop det. Nu, när det verkar som att han förmodligen gjorde det och hon vet att hennes tid vid makten närmar sig sitt slut så blir hon frustrerad och drar till med det där och "jag står till förfogande".
Senast redigerad av heresjohnny1921 2022-10-12 kl. 17:50.
Citera
2022-10-12, 17:50
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Är det bara sosseregeringar som får ha 4-8 resultatfria år?

Förstår att Maggan är sur angående maktförlusten dock, en sosse utan makt är en ledsen sosse.
Man får väl hoppas att en politiker utan makt är en ledsen politiker. Annars har den väl fullständigt missuppfattat sitt uppdrag?
Citera
2022-10-12, 17:51
Medlem
Jag tror att Mikael Odenberg (M) gör comeback som försvarsminister. Han har trovärdighet för att han lämnade sin post när han skulle bli tvungen att skära ner likt en slåttermaskin. Han stod upp likt en karl och tog konsekvenserna av sin åsikt. Om han själv vill naturligtvis!
Citera
2022-10-12, 17:52
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Ja Maggan blir nog mycket roligare som avslappnad oppositionsledare än nervig statsminister

Klart det är mellan L och SD som detaljerna som är kvar att lösa rör. Kommer de bara riktigt nära varandra så kan det bli en riktig flipp kanske, som LSD
Citera
2022-10-12, 17:54
Medlem
Vad roligt det hade varit om L gått över till vänsterblocket igen.
Fool me once shame on you
Fool me twice shame on me
Som george Bush sa.
Jag hoppas på nyval så vi kan slänga av oss massa småpartier.
Citera
2022-10-12, 17:55
Medlem
Larasofts avatar
Jag tycker inte Johan Pehrson sett glad ut när han haft journalisterna i hasorna. Jag tror att L blivit hårt åtgångna. Uffe däremot skiner som en sol. Han lär slå Europa med häpnad som statsminister.
Citera
Medlem
Citat:

Nu börjar man känna igen Maggan från innan hon blev finansminister. Ni minns väl hur hon skällde likt en höna på allt Alliansen gjorde och sa.
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Eh, kanske den nya regeringen ska få tillträda innan den utvärderas?

De där meningslösa sursossarna har förutfattade meningar om allt. Det är därför som de aldrig ser något komma.
Citera
2022-10-12, 18:03
Medlem
Luktar nyval detta...

Iofs kan man lita på att SD alltid viker ner sig (nej till EU, fast vi menade tvärtom, nej till NATO, fast vi ändrar oss, det är ju ingen stor fråga direkt...) så det är inte omöjligt att Jimpa accepterar en LMKD-regering, mot att få lite tid i rampljuset.

Han kan ju alltid göra en Sjöstedt och skylla på att han fick nått jävla hemligt dokument påskrivet.

Men några skottglada apor lär han inte få utvisade.
Citera
2022-10-12, 18:06
Medlem
Helg-Segers avatar
Pride-Liberalerna som är ett väldigt litet parti borde vara glada för minsta lilla delaktighet men i stället blir de maktgalna och vill ha den största biten av tårtan, precis som MP.

Små hundar som skäller högt när dom i stället bara ska hålla käften och ställa sig längst bak i kön
Citera
2022-10-12, 18:07
Medlem
dwgs avatar
Ska inte L hålla käften och se på antal mandat och kyssa SD på fötterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in