2022-10-12, 17:09
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jo, det vill Tyskland bevisligen ha, eftersom de skrivit kontrakt med USA om leverans av LNG.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_war_crimes#/media/File:Abu_Ghraib_48.jpg
Det finns inga gränser för er rysstrolls "what-aboutism"... Du jämför detta med mord på tiotusentals och oräkneliga våldtäkter som utförs av ryssarna nu med något som personerna på bilden dömdes för i rättsstaten USA. Tror du någon av de ryska mördarna och våldtäktsmännen får ta ansvar för sina handlingar?
Citera
2022-10-12, 17:14
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucid124
Svenska Rättsystemet säger att man är oskyldig tills man är bevisad skyldig eller erkänner. Så att säga att jag skulle behöva bevisa motsatsen är rent av dumt, det är som att gripa någon och sen säga nu är du dömd och du får bevisa att du inte ska vara det, ett sådant samhälle fallerar. Dina känslor verkar ha tagit över och du kan inte tänka klokt, vilken paradox när man tänker på att du heter "intensivtklokt" denna värld slutar inte att förvåna mig. Du förstår väl att man kan hata Putin och fortfarande tänka kritiskt, vi vet att mest sannolikt den som har mest att vinna på NS sabotaget är de som kommer tjäna mest pengar på det, nämligen USA.
Så... Vad har svenskt rättsväsende och vår syn på saken med detta att göra? Du tycker att något/några företag i USA har mest att tjäna på att spränga ledningarna så då spränger staten USA:s specialstyrkor ledningarna? Ser du inget som brister i sambandet däremellan? Eller brukar svenska militären utföra uppdrag åt svenska företag? Att det skulle kunna göras av Ryssland är däremot fullt sannolikt, detta Europas mest korrumperade land.

Citat:
Det du misslyckas räkna in här är att även utan rysk gas via NS2 så kommer rysk olja och gas ta sig fram till Europa indirekt via China, Saudi etc för de köper från ryssland och paketerar på annat sätt och säljer det vidare eller använder de rysk olja/gas för inrikes och säljer mer av sin egna produktion- på ett eller annat sätt förlorar Europa för att vi blir rent av SCAMMED.
Så du hävdar att Kina och Saudiarabien köper rysk gas och olja och skickar till Europa? Låter ytterst osannolikt. Kina är ingen stor exportör av vare sig olja eller gas och Saudiarabien har nog egen sådan som de mycket hellre säljer än rysk importerad dito. Du låter som du läser för mycket rysstrollskanaler. Vi klarar oss utan Ryssland, så enkelt är det, men de klarar sig inte utan oss.

För det fall du har minsta trovärdig källa på att Kina och Saudiarabien exporterar rysk olja och gas till EU så får du gärna länka, är ärligt mycket intresserad av det.
Citera
2022-10-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det finns inga gränser för er rysstrolls "what-aboutism"... Du jämför detta med mord på tiotusentals och oräkneliga våldtäkter som utförs av ryssarna nu med något som personerna på bilden dömdes för i rättsstaten USA. Tror du någon av de ryska mördarna och våldtäktsmännen får ta ansvar för sina handlingar?

Sluta kalla svenskar för "rysstrolls" du kan väl fatta att inte alla tänker som dig, lätt för dig att slänga runt etiketter för att förminska andras åsikter. Kan du inte fatta att vi inte gillar skitlandet ryssland men fortfarande inte gillar USA heller för de har gjort sin del av mord och våldtäkter. Sen är inte vårt eget land oskyldig, vi är kända för att sälja vapen. Vi alla har blod på våra händer, om du inte kan se det, du är bara en hycklare som låtsas vara medmänsklig. Du har inga problem med att USA dödar för att vi delar samma värderingar om demokrati och staten tror på samma sekulära religion.
Senast redigerad av Lucid124 2022-10-12 kl. 17:25.
Citera
2022-10-12, 17:24
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Sluta kalla svenskar för "rysstrolls" du kan väl fatta att inte alla tänker som dig, lätt för dig att slänga runt etiketter för att förminska andras åsikter. Kan du inte fatta att vi inte gillar skitlandet ryssland men fortfarande inte gillar USA heller för de har gjort sin del av mord och våldtäkter. Sen är inte vårt eget land oskyldig, vi är kända för att sälja vapen. Vi alla har blod i våra händer om du inte kan se det, du är bara en hycklare som låtsas vara medmänsklig. Du har inga problem med att USA dödar för att vi delar samma värderingar om demokrati och vi tror på samma sekulära religion.
Jo, de som under flera år hävdat Rysslands storhet och Ukrainas uselhet och fortsätter trots ofantliga mängder med bevis på Rysslands övergrepp går diktaturens ärenden och är därmed rysstroll. Detta är vad Varma Drycker roat sig med i flera år. Huruvida du gjort det eller inte vet jag inte. Så för mig är Varma Drycker ett rysstroll, precis som han säkert har åsikter om mig.

Att man inte gillar USA är helt i sin ordning, men de övergrepp de begått bleknar jämfört med de vi ser i Ukraina utförda av Ryssland. För övrigt anser jag det fullkomligt legitimt att sälja vapen till demokratier.
Citera
2022-10-12, 17:28
Medlem
Citat:
Jo, de som under flera år hävdat Rysslands storhet och Ukrainas uselhet och fortsätter trots ofantliga mängder med bevis på Rysslands övergrepp går diktaturens ärenden och är därmed rysstroll. Detta är vad Varma Drycker roat sig med i flera år. Huruvida du gjort det eller inte vet jag inte. Så för mig är Varma Drycker ett rysstroll, precis som han säkert har åsikter om mig.

Att man inte gillar USA är helt i sin ordning, men de övergrepp de begått bleknar jämfört med de vi ser i Ukraina utförda av Ryssland. För övrigt anser jag det fullkomligt legitimt att sälja vapen till demokratier.

Ja så du är okej att Förenade arabemiraten köpt massor med vapen av Sverige?
Citera
2022-10-12, 17:32
Medlem
Citat:

2021 gick nästan hälften, 46 procent, av den svenska vapenexporten till icke-demokratier, det vill säga länder med stora demokratiska brister på ett eller flera områden. I våra beräkningar utgår vi från organisationen Freedom House ranking av demokrati i olika länder. Till icke-demokratier räknar vi de länder som Freedom House rankar som “ofria” och “delvis ofria”. År 2021 gick 40 procent av den svenska vapenexporten till diktaturer (länder som kategoriseras som ofria).
Citera
2022-10-12, 17:34
Medlem
Låt oss sluta vara hycklare från och med nu tycker jag. Jag har inget mer att säga här förutom att Europa har misslyckat sina invånare, vi alla eller ska man säga majoritet står emot kriget och så hemskt som det är, ledarna av europa är misslyckade clowner.
Citera
2022-10-12, 17:36
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ja så du är okej att Förenade arabemiraten köpt massor med vapen av Sverige?
Ja. Helt okej. Vi har en vapenindustri och vad jag vet är inte Förenade Arabemiraten inblandat i några övergrepp på sina grannar.
Citera
2022-10-12, 17:37
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
2021 gick nästan hälften, 46 procent, av den svenska vapenexporten till icke-demokratier, det vill säga länder med stora demokratiska brister på ett eller flera områden. I våra beräkningar utgår vi från organisationen Freedom House ranking av demokrati i olika länder. Till icke-demokratier räknar vi de länder som Freedom House rankar som “ofria” och “delvis ofria”. År 2021 gick 40 procent av den svenska vapenexporten till diktaturer (länder som kategoriseras som ofria).
Intressant. Länkar du är du snäll så får jag se själv?
Citera
2022-10-12, 17:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Asså jag ville verkligen inte kommentera men ni kan hata ryssland hur mycket ni vill men ni FATTAR väl att Tyskland är så gott som RÖKT utan rysk gas?

Priset på gas har gått ner med en tredjedel sen augusti. Nu ska dessutom Israel och Egypten öka transporterna av LNG till Europa och en ny elkabel är igång från Egypten till Grekland.

Vi behöver inte Ryssland längre och om någon vecka så går alla avstängda fält sönder i kylan ändå.
Citera
2022-10-12, 17:39
Medlem
Citat:
Ja. Helt okej. Vi har en vapenindustri och vad jag vet är inte Förenade Arabemiraten inblandat i några övergrepp på sina grannar.

Där har du bevisat svensk hyckleri, så de kan köpa massor av vapen från oss och sedan när ett krig börjar kan de använda våra vapen och sen kan vi säga "aa men vi visste inte att de skulle i framtiden använda våra vapen för att döda"

Gå lägg dig nu. Du är inte medmänsklig, du är som alla andra hycklare runt världen.
Citera
2022-10-12, 17:40
Medlem
Citat:
Intressant. Länkar du är du snäll så får jag se själv?

https://www.svenskafreds.se/

Mer info där och nu öppnar Sverige upp för vapen leverans till Turkiet som är kända för att döda kurder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in