2022-10-12, 14:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Nu kommer folk dö på riktigt.

Folk dör på riktigt när ryssarna ockuperar områden och mördar civilbefolkningen där.

Det enda sättet att få slut på dödandet är att köra ut de ryska massmördarna från Ukraina och sedan hoppas att Ryssland ger upp Ukraina.
Citera
2022-10-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag ser mer än bara ett krig... jag ser historien bakom till varför det blev krig. Jag ser inte "bara en invasion i februari 2022" jag ser 9 års lidande dödande av pro ryssar. Jag ser EU ,,Jag ser Nato, USA ..Jag ser massor med anledningar till varför vi är där vi är.
Jag ser mer än bara ett försvar. Jag ser 100 år utav utarmande, misskötsel och förslavande under Ryssland. 1922 lade Ryssland sina händer på Ukraina, och från den dagen har Ukraina sakta utarmats och förslavats till träldom och retardation. Runt 2005 började det ukrainska folket rikta sina ögon mot det fria väst, men eftersom att Ukrainas styre var INFILTRERAT utav ryska intressen, så började redan då Ryssland utöva utpressning mot folket. När detta inte längre gick att gömma och önskan till frihet och öppenhet blev för stor hos det ukrainska folket, så INVADERADE Ryssland landet år 2014. Innan detta hade de betalt och hjärntvättat tillräckligt mycket efterblivna i Donbas för att få dem att ta till vapen mot sin egen stat. Dock så blev de små gröna männen som tog semester på Krim det som visade VÄRLDEN vad som EGENTLIGEN pågick. Där har du din OFÖRVANSKADE historia fröken/herr Menea. Tag nu och tvätta dina ögon med tvål och sluta sitta här med en ihopfantiserad RYSK offerkofta över huvudet, ty den klär dig sämre än en spya. Propaganda kan du sitta och leka med i Ryssland, men INTE här, ok
Citera
2022-10-12, 15:01
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Finfina nyheter.

Men vad pysslade Ryssland med? Hur kan de förlora 4 helikoprar inom 18 minuter?

Var det på samma ställe? Ser inget nämnas om det i länken. Däremot kan ytterligare 2 helikoptrar ha träffats.

Om det var på samma ställe vad får minst 6 helikoptrar att samverka? Ryssarna åker inte in med flygplan. Är det säkrare att använda helikoptrar? (Kan absolut inget om militär strategi, taktik etc.)

Kan det inte vara så att ryssen ville förflytta trupp bakom findens linjer som de gjorde i början av kriget när de skulle inta flygplatsen när Kiev?
Citera
2022-10-12, 15:03
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Terrorbrottet på krim-bron och förberedelserna av terror i Ryssland verkar höra ihop av samma gäng..

https://www.gazeta.ru/social/2022/10/12/15611887.shtml

Vilka om något terrorbrott har Ryssland gjort sig skyldiga till i detta krig (speciella operation).
Citera
2022-10-12, 15:06
Medlem
Citat:
Och förlänga eländet i Ukraina?
Nej, tvärtom. Bidra till att förkorta kriget och framtvinga en förnedrande fred för Putinregimen.
Och sedan se Putin och hans anhang i krigsförbrytartribunalen i Haag.
Svårt men inte omöjligt - ta hjälp av Israel som brukar klara sådana operationer.
Citera
2022-10-12, 15:13
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Terrorbrottet på krim-bron och förberedelserna av terror i Ryssland verkar höra ihop av samma gäng..

https://www.gazeta.ru/social/2022/10/12/15611887.shtml
Vågar vi gissa att FSB kommer att "hitta" jättemånga terrorister nu framöver?

Håller Ryssland på att eskalera kriget hos hemmabefolkningen kanske.
Citera
2022-10-12, 15:13
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ryssland bombar sönder viktig infrastruktur och energiförsörjning i Ukraina. En stor del av ukrainare har inte tillgång till el och rinnande vatten. Zelensky har panik.

https://www.youtube.com/watch?v=1u519OI7pPM

Nu har Ryssland slutat dutta runt infrastrukturen. Nu kommer folk dö på riktigt. Zelensky borde ha tagit emot fredsförslaget, nu kommer folk dö i onödigt stor skala.
Tack och lov att de inte dog på riktigt tidigare, jag var lite orolig när Putin invaderade, men då kan jag känna mig lugn. Tack för upplysningen.
Citera
2022-10-12, 15:14
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Kan det inte vara så att ryssen ville förflytta trupp bakom findens linjer som de gjorde i början av kriget när de skulle inta flygplatsen när Kiev?

Nej, KA-52 är en attackhelikopter, inte för trupptransport, och enligt meddelandet skulle de ge eldunderstöd till ett ryskt anfall på platsen. Som tur var gick det inte så bra.
Citera
2022-10-12, 15:15
Medlem
Intressant video med Michael Clarke där han besvarar frågor angående kriget. Jag noterade särskilt följande saker:

1. Om Ryssland ens börjar förbereda användning av kärnvapen kommer Nato att slå till hårt.
2. Om inte Zelensky hade gått ut på gatorna och deklarerat att han stannar på sin post i Kyiv hade kriget tagit en helt annan vändning. Hans dödsföraktande och modiga agerande räddade i praktiken Ukrainas frihet. Hans agerande blev också ett föredöme för alla ukrainare. En komiker. Vem hade kunnat tro det.
3. Västvärlden måste på industriell skala börja producera vapen i mängd, Ukraina gör i längden åt mer än väst kan leverera.
4. Jag skrattade högt när programpresentatören avslutade frågestunden (se den).

https://www.youtube.com/watch?v=UjTIbKj7c30
Citera
2022-10-12, 15:16
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
1. Ukraina accepterar fredsförslagen
2. Ukraina vägrar och blir jämnade med marken
3. Västvärlden går in i konflikten, och det slutar i ett massivt världskrig med hundratals miljoner döda.

Jag föredrar 1. Vilken föredrar du?

Alternativ 1 innebär att Ukraina måste ge upp enorma landytor, ge upp nästan hela deras kust, ge bort en mängd hamnar och hamnstäder, ge bort stora industriområden, döma en stor mängd civila till död, tortyr, våldtäkter och därefter ett liv under en diktatur.

Det kommer ingen att gå med på.

Alla arbetar efter punkt 4:

4. Köra ut inkräktarna och göra dem oförmögna att attackera Ukraina på nytt.

Hur det kommer att sluta vet vi inte riktigt, men alternativ 4 är det enda tänkbara. Precis som det var under andra världskriget för de allierade, när de bekämpade Hitler. Det såg kanske mörkt ut stundtals, men de allierade vann till slut.
Citera
2022-10-12, 15:17
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ryssland bombar sönder viktig infrastruktur och energiförsörjning i Ukraina. En stor del av ukrainare har inte tillgång till el och rinnande vatten. Zelensky har panik.

https://www.youtube.com/watch?v=1u519OI7pPM

Nu har Ryssland slutat dutta runt infrastrukturen. Nu kommer folk dö på riktigt. Zelensky borde ha tagit emot fredsförslaget, nu kommer folk dö i onödigt stor skala.

Kan inte du berätta för de dryga 60 000 ryska soldater och de hundratusentals ukrainska civila och soldater som dött fram till nu, att de inte dött "på riktigt". De är bara lite döda eller?
Citera
2022-10-12, 15:17
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
I den riktiga världen så har den här konflikten 3 möjliga slut:

1. Ukraina accepterar fredsförslagen
2. Ukraina vägrar och blir jämnade med marken
3. Västvärlden går in i konflikten, och det slutar i ett massivt världskrig med hundratals miljoner döda.

Jag föredrar 1. Vilken föredrar du?
Du glömmer det 4:e

4. Ryssland accepterar fredsförslagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in