2022-10-11, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vill nog inte se Kapten Bolsjunov något mer efter det han visat upp utanför spåret. Inte heller Stepanova som känner sig så stolt över kriget.

Inte det minsta kluven.
Bolsjunov kan jag möjligen känna viss sympati för då han såg obekväm på Putins evenemang (som jag utgår från att han var tvungen att gå på som 3x olympisk mästare och kapten) och inte bar Z.

Stepanova är riktig obehaglig däremot.
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Usch, då gillar jag inte henne längre.
Om Ebba skött träningen i sommar så kommer väl dom svenska damerna dominera i vinter lr har Norge grävt fram nån ny supertalang?
Milla Grosberghaugen Andreassen är en norsk supertalang, men fortfarande ung junior så lär dröja till Trondheim 2025 innan hon tar VM-medalj. Utgår från att hon sopar rent på JVM dock.

Sedan får vi se med Fossesholm, jag tror inte så mycket på henne eftersom effekten av anabola steroiderna lär minska med åren och hon inte verkar klara stegra upp träningen. Dessutom har hennes resultat i klassisk stil försämrats drastiskt när hon slutat fuska med skejttag.
Citera
2022-10-11, 20:04
Medlem
Kan man se dagens pressträff i efterhand nånstans?
Citera
2022-10-11, 20:59
Medlem
Bra att svenska skidåkare tar ställning och är negativa till ryskt deltagande i VM, och att de är beredda att avstå VM. Jag tycker att skid-VM är bland det roligaste som finns, men vill hellre att Sverige och andra länder avstår att delta om Ryssland (och Belarus) deltar.
Citera
2022-10-11, 21:41
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Usch, då gillar jag inte henne längre.

Eller så kollar du upp det själv innan du bildar dig en uppfattning Jag säger inte att det inte stämmer, men att basera sin uppfattning uteslutande på vad någon annan uppfattar är väl aldrig att rekommendera.
Citera
2022-10-11, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Eller så kollar du upp det själv innan du bildar dig en uppfattning Jag säger inte att det inte stämmer, men att basera sin uppfattning uteslutande på vad någon annan uppfattar är väl aldrig att rekommendera.

Det har du helt rätt i, gillar hennes stil när hon åker skidor.
Citera
2022-10-11, 22:23
Medlem
Citat:
Det har du helt rätt i, gillar hennes stil när hon åker skidor.

Då tycker jag att du ska läsa vad hon har skrivit på facebook. Det är ingen som helst tvekan om att hon stöttar Putin och kriget. En riktigt äcklig putinfantast är hon.
Citera
2022-10-11, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Då tycker jag att du ska läsa vad hon har skrivit på facebook. Det är ingen som helst tvekan om att hon stöttar Putin och kriget. En riktigt äcklig putinfantast är hon.

Äsch, det är inte så viktigt.
Det viktigaste är att Telia fixar avtal så man får tillbaka dom kanaler som visar världscupen i längd.
Citera
2022-10-12, 11:16
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
och vem är det?

Nej, jag hade fel. Från den initiala rapporteringen från upptaktsträffen och i sociala medier så syntes inte Sundling alls till och jag trodde att hon och Ribom var kvar i Italien eller hade inte hunnit hem. Därav min kommentar.
Citera
2022-10-12, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nej, jag hade fel. Från den initiala rapporteringen från upptaktsträffen och i sociala medier så syntes inte Sundling alls till och jag trodde att hon och Ribom var kvar i Italien eller hade inte hunnit hem. Därav min kommentar.

Jag trodde du menade de tre superåkarna Frida, Maja och Linn. Maja och Linn har ju vunnit den totala världscupen i sprint de senaste två säsomgerna och Frida är väl den enda svenskan som har besegrat Johaug. Vad har Sundling gjort som gör att hon skulle vara den bästa svenska damåkaren? Ett OS-guld under väldigt säregna förhållanden?
Citera
2022-10-12, 12:05
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Jag trodde du menade de tre superåkarna Frida, Maja och Linn. Maja och Linn har ju vunnit den totala världscupen i sprint de senaste två säsomgerna och Frida är väl den enda svenskan som har besegrat Johaug. Vad har Sundling gjort som gör att hon skulle vara den bästa svenska damåkaren? Ett OS-guld under väldigt säregna förhållanden?

Frida, Maja och Linn är inte med i landslaget just nu så därför kan inte någon av dessa vara den största stjärnan i landslaget (just nu). Av de som är med i landslaget just nu så talar ju Sundlings resultat från fjolårssäsongen för sig själv. Sundling hade vunnit OS-guldet i sprint oavsett vilka förhållande det hade varit.
Citera
2022-10-12, 14:35
Medlem
Heidi Weng tänker inte åka på sista höjdlägret, och menar att det får gå som det går före jul. Blir det bara tvillingarna att räkna med när det vankas Ruka?
Citera
2022-10-12, 15:02
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
I tillägg till vad Alkibiades skriver så är Jonna den enda aktiva svenska åkaren som tagit ett individuellt VM-guld, samt att hon var bästa svenska i samtliga 14 internationella tävlingar hon körde efter nyår (stafetter och scandinavisk cup inräknad)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in