2022-10-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad - enligt dig - har Ukraina rätt att göra eftergifter sina försök att försvara sig mot den ryska ekonomin invasionen?

Terroristbrott gör ju inte direkt saken bättre.. jag tänker att dom är på samma nivå som al qaida och ISIS. Att ens komma på tanken att man vill använda sig av en civil på en bomb som ska sprängas i luften för att lyckas genomföra ett dåd är vedervärdigt.
Citera
2022-10-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Rika amerikaner kommer leva i lyxbostäder under marken och överleva kärnvapenkrig. Blir bara miljardärer kvar efter kriget. Hemskt. Men på nåt sätt komiskt också.

https://www.youtube.com/watch?v=TX1sRxCrduA
Det komiska ör att även de kommer att dö. Litet senarer kanske men de kommer att dö.
Citera
2022-10-12, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ser ut att vara färre raketer idag.

Någon längre bomboffensiv verkar det inte bli.

Allt ryssarna har är skrämseltaktik, står man stadigt och väntar ut första anstormningen visar det sig att det inte är så farligt.
Strömmen är mestadels återställd med vissa kvarstående problem. Med ännu mer luftförsvar från väst, vad ska ryssarna nu hitta på?
Citera
2022-10-12, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Några tusen, ska skänka mer när pengarna rullar in. Jag är för gammal för att kriga.

Jag respekterar iaf att du gör mera än att bara sitta och snacka skit på flashback.
Citera
2022-10-12, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Terroristbrott gör ju inte direkt saken bättre.. jag tänker att dom är på samma nivå som al qaida och ISIS. Att ens komma på tanken att man vill använda sig av en civil på en bomb som ska sprängas i luften för att lyckas genomföra ett dåd är vedervärdigt.

Att ens komma på tanken att starta ett krig mot ett grannland utan rimlig förklaring är väl också vedervärdigt?
Citera
2022-10-12, 14:25
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:

Av allt som hänt under det här kriget, alla civila som mist livet och raketer som slår ner på lekplatser, så är det just detta som passerar din gräns för vad som är oacceptabelt och värt att kritiseras.
Citera
2022-10-12, 14:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Då tycker du att när ryssarna spränger ukrainsk infrastruktur där civila vistas - vilket innebär att civila dödas - också är vedervärdigt och terrorism?
Citera
2022-10-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Av allt som hänt under det här kriget, alla civila som mist livet och raketer som slår ner på lekplatser, så är det just detta som passerar din gräns för vad som är oacceptabelt och värt att kritiseras.

Jag ser mer än bara ett krig... jag ser historien bakom till varför det blev krig. Jag ser inte "bara en invasion i februari 2022" jag ser 9 års lidande dödande av pro ryssar. Jag ser EU ,,Jag ser Nato, USA ..Jag ser massor med anledningar till varför vi är där vi är.
Citera
2022-10-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det komiska ör att även de kommer att dö. Litet senarer kanske men de kommer att dö.

Ja vi dör ju alla tills slut. Det bästa sättet för oss med normal ekonomi är nog att bara strunta i prepping. Dricka sitt kaffe och BOOOOOM...så är man borta.
Citera
2022-10-12, 14:32
Medlem
raskenss avatar
Två sköna träffar rakt i nyllet på ryskt pansar några till sen är ryssen finito:

https://twitter.com/PaulJawin/status/1580097030445498369?t=OGPFsbQyVJnOD4ofdeeawA&s=19
Citera
2022-10-12, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Ja vi dör ju alla tills slut. Det bästa sättet för oss med normal ekonomi är nog att bara strunta i prepping. Dricka sitt kaffe och BOOOOOM...så är man borta.
Jag preppar på mitt eget sätt med siktet på ved, jakt och fiske men inser att det inte kommer att göra mig odödlig . . . .
Citera
2022-10-12, 14:35
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran

Han är anställd av Kreml. Det måste man i åminnelse när man läser hans texter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in