2022-10-12, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
En Audi är bara en dyrare Volkswagen. En bil för folk utan bilkunskaper.
Med tanke på din tighta budget så skulle jag satsa på en Volvo. Stabilt

Ja köp en riktig svenne bil! En riktig jante bil. VOLVO! För folk med mycket bilkunskap!😂

Audi säljer mer bilar på 4 månader än volvo gör på 1 år! Finns många utan bilkunskaper.
Citera
2022-10-12, 13:19
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
En Audi är bara en dyrare Volkswagen. En bil för folk utan bilkunskaper.

Helt felaktigt påstående.
Min dryga 2 år gamla Audi S3 skiljer sig rejält i komfort och byggnation från tex en VW Golf R med typ samma effekt.
Citera
2022-10-12, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Ja köp en riktig svenne bil! En riktig jante bil. VOLVO! För folk med mycket bilkunskap!😂

Audi säljer mer bilar på 4 månader än volvo gör på 1 år! Finns många utan bilkunskaper.

Har aldrig sagt att en Volvo är en bil för någon med bilkunskaper. Eftersom ts undrade så antog jag att han inte hade det.

Audi är skit, har ägt flera stycken. Bara för att du ha har en A4 1.8T från 2006 som du älskar så mycket så betyder det inte att märket är bra för det.
Citera
2022-10-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Helt felaktigt påstående.
Min dryga 2 år gamla Audi S3 skiljer sig rejält i komfort och byggnation från tex en VW Golf R med typ samma effekt.

Det är samma BIL!! Samma växellåda, samma motor, samma allt. Enda skillnaden är dom 4 ringarna
Citera
2022-10-12, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fellan88
Tjena!

Har planer på att köpa min första bil och mobilen går varm på blocket kan jag lova…

Har tittat mycket på Audi A5/Q5.
Vad är era tankar om detta?

Kan absolut ingenting om bilar…

Vad anser ni va en bra bil och vad bör man köpa.

100.000-150.000kr i budget.

Tack på förhand.
Du har tittat på a5 och q5 det finns ju liksom inga liknelser mellan dessa förutom märke vad söker du i en bil? är det en suv du vill ha eller behövs det inte? Kombi coupe sedan kanske? Bestäm detta först sedan börjar du söka efter bil.
Sen med den budgeten skulle jag hålla mig borta från Audi BMW och Mercedes. En Kia eller Mazda kanske skulle vara något?
Citera
2022-10-12, 15:58
Medlem
Limma skinkbits avatar
Audi köper man om man inte har råd med Porsche och Porsche (SUV) köper man om man inte begriper sig på bilar men gärna vill flasha med sina pengar.

Nä men allvarligt talat, har du en son på 3 så är väl sådant som driftsäkerhet, praktikalitet och ekonomi de viktigaste faktorerna? En kul och/eller snygg bil kan man ha om man har råd att köpa (nästan) nytt eller om det är helt okej att den står stilla på verkstan några veckor per år...

Är det bara du och sonen så lär det ju räcka bra med en halvkombi i Golf-storlek eller till och med snäppet mindre. Toyota Auris hybrid: 360 kr i årsskatt, 0,5 liter milen i bensinförbrukning.
Citera
2022-10-12, 16:04
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Det är samma BIL!! Samma växellåda, samma motor, samma allt. Enda skillnaden är dom 4 ringarna

Det får vara din tro att det är samma bil.
Citera
2022-10-12, 16:15
Medlem
Citat:
Det heter inte ringar - det heter nollor.
Varför det inte på AUDI är 4 nollor i grillen är för att den femte nollan återfinns bakom ratten.

Ursäkta ormbiten - gäller inte dig!
Senast redigerad av Flattematte 2022-10-12 kl. 16:16. Anledning: Feltryck på tangent
Citera
2022-10-12, 16:18
Medlem
Enligt tyska sajter är väl Audi A4a den bästa bilen eller ???
Citera
2022-10-12, 16:29
Medlem
Citat:
Har aldrig sagt att en Volvo är en bil för någon med bilkunskaper. Eftersom ts undrade så antog jag att han inte hade det.

Audi är skit, har ägt flera stycken. Bara för att du ha har en A4 1.8T från 2006 som du älskar så mycket så betyder det inte att märket är bra för det.

Och bara för du ägt några gammla audis och haft problem betyder inte att märket är skit för det!
Citera
2022-10-12, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Audi köper man om man inte har råd med Porsche och Porsche (SUV) köper man om man inte begriper sig på bilar men gärna vill flasha med sina pengar.

Nä men allvarligt talat, har du en son på 3 så är väl sådant som driftsäkerhet, praktikalitet och ekonomi de viktigaste faktorerna? En kul och/eller snygg bil kan man ha om man har råd att köpa (nästan) nytt eller om det är helt okej att den står stilla på verkstan några veckor per år...

Är det bara du och sonen så lär det ju räcka bra med en halvkombi i Golf-storlek eller till och med snäppet mindre. Toyota Auris hybrid: 360 kr i årsskatt, 0,5 liter milen i bensinförbrukning.

Porsche köper man för det är Porsche!!! Min porsche 911 funkar som vardagsbil. Vill jag flasha tar jag min Urus!!!

Audi har annan kund krets. Audi är inte något budget alternativ!
Citera
2022-10-12, 16:35
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Det heter inte ringar - det heter nollor.
Varför det inte på AUDI är 4 nollor i grillen är för att den femte nollan återfinns bakom ratten.

Ursäkta ormbiten - gäller inte dig!

Vi är alla nollor där vi skuttar omkring i vår herres outgrundliga hage.

Att säga att Audi och VW är "samma" bil är precis som att säga att Renault och Dacia är "Samma" bil. Eller att påstå att Ford Mondeo och Volvo V70 är "samma" bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in