Citat:
Ursprungligen postat av
amado88
Veldig lite er kjent omkring denne siktelsen, men siden jeg har ekstremt lav tillit til politiets vurderingsevne av hva som er sannsynlig kommer jeg med følgende poeng:
Det som er kjent fra før er at Golf sitt pass har versert i flere år på darknet-sider, og derfor er benyttet av mange. Norske kriminelle vil i stor grad kjøpe nettopp norske pass fremfor pass fra andre land. At en norsk kriminell har Golf sitt pass blir derfor en relativt svak kobling til Lørenskog-saken (men likefullt definitivt en kobling).
Det skal bli interessant å få vite mer håndfast hva politiet faktisk har av beviser. Hvis siktede har en kobling både til et av telefonnumrene og passet til Golf, så begynner det å snøre seg til. Hvis man kun har passkopi som bevis uten noe mer, så er dette syltynt og mest sannsynlig et blindspor. Kan man bevise at han har opprettet konti på kryptobørser er det knallsterkt i mine øyne.
Basert på det du skriver i andre avsnitt, virker det merkelig om kun besittelse av Golf-id'en
har ført til en siktelse av PSS. Politiet er kjent med andre som har vært i besittelse av id'en, men
ikke siktet dem. Hva skiller PSS fra de andre? Vel, han er straffedømt for grove forhold. Jeg kan
likevel ikke tenke meg at man kan sannsynliggjøre deltagelse i denne saken kun basert på
helt uavhengige tidligere straffbare forhold.
Hvis det derimot er slik, at det kun er merittlisten og id'en som førte til denne siktelsen, er jeg
enig med deg i at grunnlaget er syltynt og at politiet sliter.
Citat:
Ursprungligen postat av
clausewitzse
Var i et videointervju på tv2 så vidt jeg husker.
Grav det frem, isåfall. At en politileder eventuelt uttaler noe slikt, er ekstremt uansvarlig.