2022-10-12, 11:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det gäller ju att ge och ta. Om L tar ministerposter så ger de bort sina friare invandringsregler. Det är inget konstigt med det. Det konstiga är om det finns ett litet parti som vill bestämma över ett stort parti.

Ja men det har ju MP gjort i 12 år.
Citera
2022-10-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
För varje ministerpost som L får skall SD ha fem. Allt annat är ett stort svek av posören Åkesson.

Vet du hur politik fungerar? Tydligen inte.

Det spelar ingen roll om Åkesson kräver ministerposter eller inte, det är en sak att kräva det men att få det är en helt annan.
Citera
2022-10-12, 11:37
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Nu när valet i stort sett är klart, kommer den stora frågan som är viktigare än själva valutgången. Hur kommer regeringsbildningen att se ut.

Jag tror att globalister kommer att ta L i örat så att de stödjer en S-regering (S+Mp+C+V).

I värsta fall kommer globalisterna dra riktigt hårt och få M att gå in i en S-regering men då får de dra riktigt hårt. Ulf Kristersson är med i WEF, precis som Magdalena Andersson så det är inte omöjligt.

Vad tror ni?
Nja, får Globalisterna bestämma så ser dom hellre M och KD i en regering än SD och V.
SD och V är Globalisternas skräck, dom lägger ju förslag och röstar i riksdagen som sina väljare önskar.
Jag tippar på en minoritets regering, förmodligen med S och C med Magdalena Andersson

Jag tror det är SD och L som står för långt från varandra i olika frågor.
Om SD viker ner sig i invandring, hårdare straff, A-kassa/sjukförsäkring så dom rökta i nästa val.
Skippa kulturdravlet och andra irrelevanta frågor.
Bättre rösta nej till Ulf Kristersson om dom inte får igenom sina frågor och bli största parti 2026 eller tidigare.

Vi står inför den värsta lågkonjunkturen och krisen sen andra världskriget, det är bättre att S får skulden för alla nedskärningar och försämringar som måste göras.
Svenskarnas tolerans med bortskämda bidragsbabbar och skenade kriminalitet lär inte minska, så SD kommer öka i ett ev nyval.
Citera
2022-10-12, 11:37
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men det har ju MP gjort i 12 år.
Jo, men det har bara gått därför att S är Sveriges mest ryggradslösa parti, ingen annan ger bort sina kärnfrågor. Och det kommer inte att hända igen.
Citera
2022-10-12, 11:38
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Vilken efterbliven journalist:

"Varför har det tagit så lång tid för er att bilda regering"?

Ulf- "Nej det har inte tagit så lång tid, det har tagit 2 veckor"

Journalist-"Nej du fick uppdraget 20 september"

Ulf-"Ja att sondera. Men sedan Norlén tillträde för två veckor sedan har jag på riktigt börjat bildningen av en ny regering."

Noll självinsikt hos de rödgröna skitjournalisterna som hade 8 år på sig att granska den socialdemokratiska röran och deras politik. Lite självinsikt kan man väl ha också. Det tog alltså 3-4 månader för den senaste rödgröna regeringen att bilda regering.

Uppenbart att medierna och journalisterna försöker så split och väcka oro för Ulf innan han ens blivit omröstad.

Om Ulf inte påbörjade regeringsbildningsarbetet innan talmannen sa nåt är det väldigt anmärkningsvärt. Vi talar trots allt om en konstellation som alla var överens innan valet som vann med med tre mandat.
Senast redigerad av VetVemDuAr 2022-10-12 kl. 11:41.
Citera
2022-10-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Komedi när sossejournalister frågar "Varför det tar så lång tid?"

Tog 134 dagar för den pissiga sosse-regeringen att få till sitt underlag, media knäpptysta.
Det var en mer svårmanövrerad parlamentarisk situation den gången.

Kristersson lät ju påskina att han hade allt tajmat och klart (precis som Sickan brukade ha).

Nu är jag glad att Kristersson bildar regering men han kunde ha varit liiitet mer öppen med att det skulle ta lång tid att få till det.
Citera
2022-10-12, 11:39
Medlem
Media försöker få det att se ut som att det "tar lång tid". Har gått två veckor sedan Norlén blev talman.

För den socialdemokratiska röran tog det 3-4 månader att bilda regering. Vissa mönster går aldrig ur våra ohederliga journalister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Vilken efterbliven journalist:

"Varför har det tagit så lång tid för er att bilda regering"?

Ulf- "Nej det har inte tagit så lång tid, det har tagit 2 veckor"

Journalist-"Nej du fick uppdraget 20 september"

Ulf-"Ja att sondera. Men sedan Norlén tillträde för två veckor sedan har jag på riktigt börjat bildningen av en ny regering."

Noll självinsikt hos de rödgröna skitjournalisterna som hade 8 år på sig att granska den socialdemokratiska röran och deras politik. Lite självinsikt kan man väl ha också. Det tog alltså 3-4 månader för den senaste rödgröna regeringen att bilda regering.

Uppenbart att medierna och journalisterna försöker så split och väcka oro för Ulf innan han ens blivit omröstad.

Blå var jävligt överens innan valet och under valet. Men efter valet tycks samma enighet inte råda.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Men då var regeringsunderlaget inte klart.
Här var ju Ulf & co överens. Innan valet. Nu har det visat sig att så var inte fallet.

Ulf tycks ha all anledning att hålla käft

Trornärligt talat dom inte räknade med att vinna.
Dom var säkert överens I enklare bemärkelse men nu är det skarpt.
Citera
2022-10-12, 11:40
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Hade man inte velat bråka hade man tagit med SD i regeringen. Kristersson sabbar medvetet förhandlingarna.
Det kan vara så att Kristersson anser att SD inte har något att tillföra i en regering. SD har bara funnits 12 år i riksdagen och alla är nybörjare, medans M KD L C var med i regeringen 2006-2016. Jag känner inte till ett enda känt SD-namn på en politiker som är given att bli minister. Inte för att det stoppade S att utnämna inkompetenta ministrar, men jag tycker inte SD ska sjunka så lågt att de sätter någon inkompetent på en ministerpost.
Citera
2022-10-12, 11:40
Medlem
Bara 2 dagar ? betyder det att allt är klart och behöver finputsas?
Citera
2022-10-12, 11:42
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Med tanke på att närmare 7% stödde den vandrande katastrofen Annie Lööf så finns det en betydande potential sinnesslöa väljare i det lägret.
Jag tror det finns 10-20% rabiata SD-hatare kvar i landet, varav en del tyvärr i ledande positioner inom C och L. Men M och KD har bevisat att de kunnat få över sina egna SD-hatare till SD-sidan, C och L är bara lite långsammare. Sedan kan det få finnas hur mycket SD-hat som helst på Väster-sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in