Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Nu när valet i stort sett är klart, kommer den stora frågan som är viktigare än själva valutgången. Hur kommer regeringsbildningen att se ut.
Jag tror att globalister kommer att ta L i örat så att de stödjer en S-regering (S+Mp+C+V).
I värsta fall kommer globalisterna dra riktigt hårt och få M att gå in i en S-regering men då får de dra riktigt hårt. Ulf Kristersson är med i WEF, precis som Magdalena Andersson så det är inte omöjligt.
Vad tror ni?
Nja, får Globalisterna bestämma så ser dom hellre M och KD i en regering än SD och V.
SD och V är Globalisternas skräck, dom lägger ju förslag och röstar i riksdagen som sina väljare önskar.
Jag tippar på en minoritets regering, förmodligen med S och C med Magdalena Andersson
Jag tror det är SD och L som står för långt från varandra i olika frågor.
Om SD viker ner sig i invandring, hårdare straff, A-kassa/sjukförsäkring så dom rökta i nästa val.
Skippa kulturdravlet och andra irrelevanta frågor.
Bättre rösta nej till Ulf Kristersson om dom inte får igenom sina frågor och bli största parti 2026 eller tidigare.
Vi står inför den värsta lågkonjunkturen och krisen sen andra världskriget, det är bättre att S får skulden för alla nedskärningar och försämringar som måste göras.
Svenskarnas tolerans med bortskämda bidragsbabbar och skenade kriminalitet lär inte minska, så SD kommer öka i ett ev nyval.