Citat:
Ursprungligen postat av
Stone
Bara äcklad av hela fascinationen av Dahmer.
Visst är det magstarkt, men det är också det som lockar många till att se den. Dahmer var störd på ett ondskefullt sätt, en sån man annars bara ser som påhittad karaktär i film. Att en sån människa verkligen har existerat på riktigt gör det så intressant. När man inte trodde det kunde bli sjukare, så blev det ännu mer sjukt.
Samtidigt som man blir äcklad, så finns där en fascination över hur det kan finnas så här störda människor. Jag älskar crime-dokumentärer av all sort, men när det väl dyker upp en om seriemördare så blir det extra intressant, för enligt mig är det en inblick i total ondska som endast ett fåtal människor besitter. Hur en människa kan ge vika för den är det som intresserar mig.
Det som gjorde Dahmer speciell var att han var medveten om att han var störd och gjorde allt han kunde för att avstyra det, men lusten för att ha ihjäl människor blev tillslut så överväldigande att han inte kunde stå emot. Det är ytterst sällan en gripen seriemördare vill avslöja sina innersta tankar, men Dahmer gjorde det.
De har nu släppt:
Conversations with a Killer: The Jeffrey Dahmer Tapes
Också den finns att se på Netflix. Det är bandade förhör han har med en psykolog om hur han kom att bli den han blev. Mycket intressant, men på sina håll även mer magstarkt än vad den här serien är.