Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Rysslands militärteknik är från Sovjettiden. Nya modeller skiljer sig lite och det gäller nog kärnvapen också. Men de är ju bra nog; det många börjar undra över är hur de har skötts, förvarat och underhållits. Vad har sålts på svarta marknaden? Vad har man betalt för men inte fått levererat? Hur fungerar fordon och robotar som transporterar/skjuter iväg dem? Med tanke på att 1,5 miljoner vinteruniformer saknas så kan man ju börja undra hur det står till med kärnvapnen. Rysslands enda kvarvarande hangarfartyg måste ju bogseras, deras nyaste stridsvagn gick t.o.m. sönder när den visades på parad. Deras medeldistansrobotar landar lite här och där.
Ja, mina egna tankar har ju gått till att det mycket väl kan ha förekommit svinn på tritiumfronten eftersom USA verkar ha lite brist där och kan betala för sig.
Men förutsätter man att ryssarna har förskingrat precis all tritium så tycker jag man börjar önsketänka på rysstrollska nivåer. Jag utgår från att de kan bränna iväg några i alla fall som kommer explodera, men som jag skrev i ett tidigare inlägg finns det inga skäl till större oro eftersom vi i väst kommer vinna detta ändå, något ryssarna är medvetna om.
Jag tror kort sagt att Ryssland fortfarande har kärnvapenkapacitet men att det likväl mest är skrämselpropaganda.