2022-10-11, 16:42
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Man må skrive inn han alle mener er skrevet ut for å få dette til å gå opp. TH ringte hjem for å få visshet i hvorvidt personen/medhjelper i huset hadde fått has på Fru Hagen eller ikke slik at han selv kunne gå hjem og avslutte det hele.

Var det slik at TH inntil de anropene ikke ble besvart var usikker på om medhjelper faktisk kom til å gjennomføre? Altså at personen i huset var et «svakt ledd» i opplegget som kunne snudd i døra den dagen og ikke klarte eller bestemte seg for ikke gjennomføre dette? Ja slik kan det også ha vært.

Selvfølgelig kan det også ha vært at med i vurderingen var det slik at de involverte har hatt med seg i bakhue at dette ikke nødvendigvis gikk veien og den i huset når TH ringte aldri hadde kommet til og med det fått has på Fru Hagen.

Da er det kjekt å ta ett par telefoner for å få vite hvordan det hele ligger til, være seg det ene eller andre av det ovenfor.

Tror Fru Hagen selv sendte sms etter at TH hadde fortalt henne rett før han gikk at hytteturen antagelig var utsatt til dagen etter. Kanskje han trykket litt på noen knapper i samme slengen slik at hun straks kastet seg over telefonen for å tilby barnepass. Og med den manøveren var hun fortsatt i live etter han forlot SV4.
Har mer tro på at svindlere står bak plottet og at hytteturen ble utsatt i SMS for å sette TH i søkelyset. Det ble planlagt en hyttetur fordi han skulle bryte sin rutine og ringe hjem akkurat den dagen. Passer også inn med raske skritt rett i forkant av at telefonen til AEH ble lagt i ro på bordet. Stemmer med hva som står i media. (man trenger ikke å skrive om/dikte opp nye detaljer)

Kan forklare at AEH ble observert i baksetet på en bil på Ås. Kan bety at hun i utgangspunktet satte seg frivillig inn i den og og planen var at hun skulle ligge i baksetet. Men da AEH skjønte at det var 2 stk med på plottet fikk hun panikk og kan forklare hvorfor hun reiste seg opp og ble observert sittende.
Svaret på de andre brikkene her:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

En teori som går opp med detaljene - god ettermiddag!
Senast redigerad av Legokatt 2022-10-11 kl. 17:11.
Citera
2022-10-11, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han sa noe i avhør om at en person hadde gått fra å være THs "beste venn" til å bli hans "verste fiende".
Har vel blitt antydet at dette kunne vær MN eller evt. GHH. En kollega, ihvertfall, ikke noen i familien tror jeg.

Slike bruker å måtte betale en høy pris i THs verden. Men både GHH og MN ser ut til å være foreløpig tilgitt om det er en av disse som var omtalt som verste fiende? Høres ut som om vedkommende egentlig burde ha lidd en verre skjebne enn Fru Hagen. I hvertfall noe i samme gate.
Citera
2022-10-11, 16:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Slike bruker å måtte betale en høy pris i THs verden. Men både GHH og MN ser ut til å være foreløpig tilgitt om det er en av disse som var omtalt som verste fiende? Høres ut som om vedkommende egentlig burde ha lidd en verre skjebne enn Fru Hagen. I hvertfall noe i samme gate.

Tja, TH gikk tilbake på dette i et senere avhør og mente "verste fiende" kanskje
var litt overdrevet, men at personen i hvertfall hadde blitt en "motstander" etter
at AE forsvant, og at personen ikke lenger så TH i øynene. Jeg tipper på MN, siden
han ble forsøkt kastet under bussen av TH i et av disse skrivene han sendte til
politiet sammen med Borlaug.

Jeg tror forøvrig ikke TH finner det nødvendig å drepe alle som står ham imot.
Kun dem han ser som er en reell trussel mot hans eksistens.
Citera
2022-10-11, 17:06
Medlem
Citat:
Tja, TH gikk tilbake på dette i et senere avhør og mente "verste fiende" kanskje
var litt overdrevet, men at personen i hvertfall hadde blitt en "motstander" etter
at AE forsvant, og at personen ikke lenger så TH i øynene. Jeg tipper på MN, siden

Selv tipper jeg på GHH.
Citera
2022-10-11, 17:19
Medlem
Interessant redigering der Legokatta.
Raske skritt forut for telefonen blir lagt på bordet og enda raskere skritt forut for angrepet på Fru Hagen, politiet mener hun ikke kan ha tatt selv, vitner vel ikke om annet enn en person yngre og med det raskere enn Fru Hagen tilstede i boligen sammen med henne slik jeg ser det.

Altså ingen pensjonist på de tidspunktene.
Citera
2022-10-11, 17:54
Medlem
Citat:

Putin🤯
Citera
2022-10-11, 17:58
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Interessant redigering der Legokatta.
Raske skritt forut for telefonen blir lagt på bordet og enda raskere skritt forut for angrepet på Fru Hagen, politiet mener hun ikke kan ha tatt selv, vitner vel ikke om annet enn en person yngre og med det raskere enn Fru Hagen tilstede i boligen sammen med henne slik jeg ser det.

Altså ingen pensjonist på de tidspunktene.
Redigerte ikke noe angående raske skritt i innlegget. Her er hva som står i media om dem:
"Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07.

Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode."

I stede for å komme med usammenhengende utrop om Legokatt og merkelige spørsmål til mine innlegg burde du heller argumentere saklig om noe👍
Citera
2022-10-11, 18:03
Medlem
Citat:
Selv tipper jeg på GHH.

Og jeg tror at det er det sentralte vitnet som pekte på TH som mulig drapsmann kort tid etter forsvinningen.
Citera
2022-10-11, 18:08
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Og jeg tror at det er det sentralte vitnet som pekte på TH som mulig drapsmann kort tid etter forsvinningen.
Hadde tenkt å linke til en Hot potet,men da blir jeg en ennå større heksebrenner
Citera
2022-10-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Hadde tenkt å linke til en Hot potet,men da blir jeg en ennå større heksebrenner

Siden man har fulgt tråden trenger man vanligvis ingen link. I mange tilfeller kan det gjøre det verre. Gamle artikler som går igjen er best å unngå i dag i tråden.
Citera
2022-10-11, 18:34
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Siden man har fulgt tråden trenger man vanligvis ingen link. I mange tilfeller kan det gjøre det verre. Gamle artikler som går igjen er best å unngå i dag i tråden.
Hvem la ut linken om "legen" ? var meg det. 99% av det jeg poster er "nyheter"
Citera
2022-10-11, 18:42
Medlem
Litt morsomt at disse nye etterforskerne, de har man ikke hørt om siden de ble ansatt. Deres oppgave er å sitte stille og ruge på skandalen inntil Norge implementerer eu-direktivet om totalovervåkning. Heller ikke media vil de tydeligvis snakke med. Men nå kommer det snart en interessant dom om denne nye som er siktet for medvirkning til drap på AEh, en siktelse som dagens etterforskningsledelse har forsøkt å hemmeligholde.. har han kryptokompetanse så er man et langt skritt videre, men noen vil kanskje ikke at saken skal løses?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in