2022-10-11, 14:27
Medlem
raskenss avatar
Det är sällan man se klipp från den svenska Excalibur men här är ett fint klipp. Sällan man varit så stolt för svensk ingenjörskonst när den är som bäst.

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1579803719117733894?t=t8ine8sbjyoDFRJ57j-Z4g&s=19
Citera
2022-10-11, 14:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Ja, det där en text från en utrikesdeklaration (oklar över vilket år) men var ungefär samma länge och under VK2 förverkligade vi den målsättningen och förklarade oss neutrala i kriget (utom avseende Finland i Vinterkriget där vi inte avgav någon neutralitetsförklaring utan angav att vi var icke krigförande). Vad är ditt problem?

Att du har fel. Neutralitet och alliansfrihet är två olika begrepp, det är inte upp till dig att bestämma vad orden betyder.
Citera
2022-10-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Mycket bra skrivet! Enkelt och precis så simpelt som det är. Tackar

Tack.
Du bidrar själv med många bra inlägg.
Citera
2022-10-11, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
På vilket sätt är det propaganda från väst när ni ryssar mördar och våldtar , begår folkmord osv. På vilket sätt är det propaganda att ditt ryssland invaderat Ukraina? På vilket sätt är det propaganda att ni ryssar får ordentligt med spö, att era vapensystem visar sig vara odugliga..
Allt detta är bara propaganda?
Är det odugligt att få in en fullträff på en glasbro 50 mil bort med en robot som är ihopsatt av tvättmaskiner och dammsugare.
Snarare ganska imponerande va?
Citera
2022-10-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Lite mer Ryska nyheter...

"Chefen för regeringens kommunikationscenter (elektronisk underrättelsetjänst) i Storbritannien, Jeremy Fleming, sa att Ryska federationen fortfarande har "djupa lager" av vapen. Detta rapporterar tidningen "BBC" (BBC)."

Men du glömde visst att han även sa detta

"We know - and Russian commanders on the ground know - that their supplies and munitions are running out,"

https://www.bbc.com/news/uk-63207771

PS Jag gissar att att du antingen inte är engelsk eller svensktalade. Samt BBC är ingen tidning.
Citera
2022-10-11, 14:41
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Är det odugligt att få in en fullträff på en glasbro 50 mil bort med en robot som är ihopsatt av tvättmaskiner och dammsugare.
Siktade de på glasbron?

Med lite flygbränsle och en motor skulle jag också kunna få in en träff på något 50 mil bort. Exakt vad jag skulle träffa har jag dock ingen aning om.
Citera
2022-10-11, 14:43
Medlem
Citat:
Om de siktade på den ja, vad känner ryssarna att de åstadkom med att förstöra en glasbro? Om du drar iväg en missil på måfå så kommer den att träffa något (troligen en åker eller ett träd), om du har missiler med rysk träffsäkerhet och siktar på ett stort mål som Kiev är det mer sannolikt att den träffar en byggnad.
Citera
2022-10-11, 14:44
Bannlyst
Jaha.

Så när piss-ryzzarna ska "hämnas" då vräker dom in.....50 missiler och granater, utspridda över 10 000 kvadratmil.

När dom inte hämnas så vräker dom in....5 missiler och granater, i veckan, över samma område.

Det här kommer att ta en JÄVLA tid för getknullaren i Kreml, om de inte har mer granater än så.
Citera
2022-10-11, 14:44
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Att du har fel. Neutralitet och alliansfrihet är två olika begrepp, det är inte upp till dig att bestämma vad orden betyder.

Ok, och jag vet att det är två olika ord och begrepp och har upprepat försökt förklara skillnaden för dig som du inte verkar begripa så jag tar det igen i kortform:

Alliansfri = I fred
Neutral = I krig

I VK2 förklarade sig Sverige neutralt utom avseende Finlands krig. Är det den delen du inte accepterar? Det handlar inte om vad jag bestämmer utan om vad Sveriges regering sa under kriget. Det är svårt både för mig och dig bestämma över det nu. Tröttsamt att du inte bara kan acceptera fakta. Vad är din formella behörighet?
Senast redigerad av FockeWulf190d 2022-10-11 kl. 14:50.
Citera
2022-10-11, 14:45
Avstängd
Citat:

Berätta om det militära värdet i glasbron. Och framför allt om det var den de siktade på.
Citera
2022-10-11, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja jag läste också igår att USA börjat få konflikter inom försvaret hur mycket som ska skickas och inte.. Det börjar sina i deras lager hos dom och enligt deras produktionsplanering kan det ta upp till 2 år att producera så deras lager bli tillräckliga. Ukraina får tydligen nya vapenleveranser varje dag från USA.

Så kanske Ryssland vet om detta och försöker dra ut på detta så långt dom kan för att sedan slå till med full kraft.

Det är är uppgifter från i mars.

Numera tillverkar de amerikanska vapentillverkarna så att maskinerna i produktionslinjerna går rödglödgade.....!

Utan brister av några som helst komponenter.

Vi skulle kunna säga snäppet över...lägset piss-ryzzarna!
Citera
2022-10-11, 14:47
Medlem
Citat:

Nej inte alls imponerande. 1 av 100 är inte imponerande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in