2022-10-11, 13:36
Medlem
Västvärlden måste förbereda sig på att den ryska federationen kan falla samman och nu få koll på var de ryska kärnvapnen befinner sig. Det menar general Ben Hodges som tidigare var chef för USA:s styrkor i Europa.

Ur SvD
Citera
2022-10-11, 13:37
Medlem
KillPus avatar
Den nya orch-Z-generalen som leder kriget är en kriggsbrottsling fr Aleppo. 30 000 döda civila där efter flygbombningar. Han blev belönad av skurken putler som "Mordors hjälte" för sina brott.
Det sägs att han har planer göra samma i Ukraina, för att försöka skrämma motstådet och tvinga civila sluta stödja UAF-ZSU. Så:
1. Missiler, identifiering av luftförsvar.
2. Försöka slå ut luftförsvar.
3. Skicka bombflyg med kraftigaste bomber som finns. 500 kg?
Syfte är som i Aleppo - så många förstörda hus och döda civila som möjligt.
Det är ju äckliga orcher dom Ukraina har med att göra!
Hoppas att UAF har tillräckligt med luftförsvar kvar, för att skjuta ner de flesta Z-bombflyg.
Citera
2022-10-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Nämen lilla gubben då,,ta o läs mina inlägg så får du en bättre uppfattning gällande min ståndpunkt
Tro mig fröken, jag HAR läst de alla den senaste timmen, samt en hel del utav dina äldre. Så oroa dig icke för att jag missar något så viktigt som att bokföra propaganda. Seså, ta nu och skala dig ett äpple med naglarna om du befinner dig på ett allmänt kontor, ty det är olagligt att bruka kniv där, så ser vi andra till att skrapa ihop lite mer medel och gåvor till Ukraina under tiden. Fullt lagligt och mycket behövande för att hålla neandertalarryssen tillbaks från att bryta mot lagar.
Citera
2022-10-11, 13:38
Medlem
Taggads avatar
Rysk propaganda platsar väl i Guinness rekordbok som en av dom värsta lögnerna världen någonsin skådat (vid sidan av Kim jung-uns 18 hole-in-one på en runda)
Citat:
Rysk propaganda: Ukraina orsakade civila skadorna
Ryssland har bekräftat att landet träffade en rad strategiska mål under gårdagens bombräd mot Ukraina. Men när det kommer till skadorna på civila mål hävdar rysk statstelevision utan belägg att de sannolikt orsakades av Ukrainas eget försvar.

”Hur förklarar rysk statlig tv robotattacken mot en lekplats i Kyiv? I går kväll gjorde de det osannolika påståendet att attackerna mot bostadsområden [...] orsakades av Ukrainas egna luftförsvarssystem, skriver BBC:s Francis Scarr, som bevakar rysk tv, på Twitter.
https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f

https://twitter.com/francis_scarr/status/1579744660943405056?t=qubbei-8NqQ9FajvHSRo1A&s=19
Lögnkulturen Ryssland gjort sig känd för visar åter sitt fula tryne.
Senast redigerad av Taggad 2022-10-11 kl. 13:52.
Citera
2022-10-11, 13:39
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Tack för att du försökte men det är inte riktigt så jag menar heller.
Inte ”istället” för militärt motstånd utan både och. Diplomati och vapen där Väst redan står för vapendelen och Sverige borde stått som den diplomatiska,två fingrar i ögat på Ryssen

Ok, jag försöker inte igen men tror jag förstår din inställning och även om jag inte delar den, så accepterar jag den och ber om ursäkt för tidigare missuppfattning. Är så polariserat i tråden att man ibland drar för snabba slutsatser.
Citera
2022-10-11, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monarkiknullaren
ah muh civila muh civila....

men vänta nu...muh civila? så lät det ju inte när ni skulle slakta alla ryska kollaboratörer like pigs?

intressant det där.
återigen har det citatet inte återförts någon annan stans än dailymail. Känns som om sanningshalten är sisådär? Har du sett filmerna när ryssarna rullar ner döda civila bakbinda ifrån en kulle i en massgrav? Eller iallafall killen som dom leder up för backen bakbunden och med huva för huvudet? Dom andra ligger redan i graven när det börjar.

Ukraina måste vinna annars är det vad som väntar dom och det vet dom.
Citera
2022-10-11, 13:42
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Vi blir nog inte överens om detta men är ju bara gradskillnader. Sverige förklarade sig officiellt neutralt när kriget bröt ut men sedan levde man ju inte helt upp till detta utan gav eftergifter till Tyskland i början av kriget och till de allierade mot slutet, så de facto kan man diskutera neutraliteten, men officiellt var vi det. Skrev uppsats på SU under forskningsprojektet "Sverige under andra världskriget" lett av Stig Ekman om jag minns rätt så lite koll har jag även om det var många år sedan.

Det är inte öppet för diskussion varken vad orden betyder eller vad den svenska utrikespolitiken var.
Citera
2022-10-11, 13:42
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag utesluter inte att Musk är komprometterad. Kanske han är driven av att få kinesiska kontrakt. Dessutom är ju energikris katastrofal för honom.

Men jag hatar ad hominemargument. Man ska inte selektivt leta ad hominemargument på endast en sida.

Det är en bra instinkt, men man kan inte utelämna personliga parametrar när man analyserar en situation.

Om någon vill sälja dig något så tänker du ju på hans bakomliggande agenda inte sant? Du tänker inte på det i termer av ad-hominem-argument?
Citera
2022-10-11, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ryska nyheter nu..

"Fred i Ukraina är möjlig endast på grundval av förhandlingar mellan Ryssland och USA, sa Ungerns premiärminister Viktor Orban i en intervju med den tyska politiska tidskriften Cicero.– Vapenvilan bör inte ingås mellan Ryssland och Ukraina, utan mellan USA och Ryska federationen. Den som tror att detta krig kommer att avslutas genom rysk-ukrainska förhandlingar lever inte i denna värld. Verkligheten ser annorlunda ut, säger politikern."

Jag tror faktiskt att han har rätt i detta..
Den politikern borde nog ta sig en titt på den RIKTIGA verkligheten i Ukraina. SÅ ser verkligheten ut, och som klart och tydligt kan ses så är där inga stridande amerikaner (förutom godhjärtade frivilliga), men däremot en jävla massa ryss-as som våldför sig på civila över HELA landet. Med den verkligheten sedd, så handlar förhandlingarna ENDAST on EN sak = Att ryss-aset tar sitt pick och pack och knatar hemmåt. Därefter skall asen bli totalt uteslutna från allt som heter internationellt samarbete. Från UN till handelsmarknad. Detta ber de öppet om, och därför skall de sin vilja igenom få. Det fröken Menea, DET är fredsförhandlingar det.......i VERKLIGHETEN
Citera
2022-10-11, 13:43
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är inte öppet för diskussion varken vad orden betyder eller vad den svenska utrikespolitiken var.

Bra, då är vi överens att den officiella linjen gällde?
Citera
2022-10-11, 13:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Bra, då är vi överens att den officiella linjen gällde?

Nej det stod bokstavligen "Sverige är alliansfritt i fred med målsättningen att vara neutralt i krig".
Citera
2022-10-11, 13:48
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
10% agenda, 90% argumentationsstyrka är nog vad jag försöker leva efter.

Argumenten mot Tegmarks inlaga är att de är omoderna, kärnvapenarsenalen som existerar nu är inte i samma skala som den som fanns under Sovjettiden då atomvinter-hypoteser togs fram. Inte ens med de siffrorna vad antal stridsspetsar och styrka anbelangar så fick någon fram klara simuleringar att atomvinter skulle bli en konsekvens av en betydande utväxling av kärnstridsspetsar.

Det är skrämselpropaganda som inte tar hänsyn till att skillnaden mellan kärnvapen och konventionella vapen krympt betydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in