Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
När du bedömer sannolikheten för om ryssarna kommer protestera mot att Putin eskalerar till kärnvapen kan du inte helt skita i vad rysk media kablar ut - och du kan inte utesluta att folkmord och massflykt kommer hända. Jag tror risken är stor. Du tror den är liten, men du kan inte (rationellt) säga att risken är 0%.
Nejdå, risken är aldrig 0.
Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Situationen som vi är nu är enligt min egen uppfattning den värsta vi har haft sedan 1945, men helt unik är den inte. Har du sett "the man who saved the world"?
Utan att kolla upp så misstänker jag du menar ryssen som tolkade ett datorhaveri. Hans datorer visade att väst/NATO sköt missiler mot Sovjetunionen och han visste inte vad han skulle göra. Jag har inte sett den men vet ungefär vad den handlar om.
Vi är i en stor kris just nu. Krisen har funnits under flera tillfällen under kalla kriget men jag vill påstå att människor var mindre upplysta då. Jag hoppas i varje fall att de var mindre upplysta då. Nu är det lättare att se igenom propagandan. Det finns faktiskt ryssar som vet om att deras regim ljuger för dem dagligen. Det tror jag inte existerade för 60 år sedan.
http://www.youtube.com/watch?v=dr7udHMfKTM&t=3m10s