2022-10-11, 12:31
Medlem
Inte ens lekplatser är under detta djuriska "folks" värdighet. Putin är en jävla demon som behöver torteras till tiden ände.
Citera
2022-10-11, 12:32
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Fast lilla Sverige med backning av EU skulle nog varit lite starkare.
Det enda jag menar är att alla skickar vapen och förhandlingarna som förslås möts med ett finger från resp sida och kanske skulle behövas även en röst som kan sätta sig ner och diskutera(Sverige) och bekämpa Ryssen på två fronter!
Ryssland får dra sig tillbaka från Ukraina, betala krigsskadestånd och gärna göra sig av med Putin osv först.
Citera
2022-10-11, 12:34
Medlem
40 stycken Shahed-136 kommer anlända till Belarus till slutet av denna vecka. 32 har redan anlänt dit.

Källa: HUR
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Att DU har mage att påstå att andra är klappmongon är helt otroligt.
Hur tycker du att jag stödjer Putins krig när jag säger att man ska bekämpa honom från två håll,diplomatiskt och via vapen.
Övriga väst öser in vapen så Sveriges andel är inte avgörande för kriget,däremot om Sverige agerat diplomatiskt så finns fler lösningar.
Att du ens tar upp en så sjuk parallell,,herrejävlar du kan inte vara frisk!

Varför svarar du inte på frågan?

Det är ju en bra parallell och vi kan se var du står rent principiellt. Eller om detta bara gäller för Ukraina, så att Ryssland kan besegra Ukraina effektivare.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Max Tegmark tillhör samma skara som Elon Musk och är Putins nyttiga idioter numera. Dom har svalt betet att Ukraina bör lägga ner vapnen och förhandla om landområden. All lägga ut meningslösa logikschema där man bestämt vet att risken för kärnvapenkrig är 1/6 jublar Putin och hans vänner över.
är elon musk elak nu?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Här kommer en riktigt skicklig geo-politisk analytiker. Han lär ha förutsspått den ryska invasionen för flera år sedan. Föreläsningen är 2 veckor gammal, ändå är han spott on!

https://youtu.be/UA-jOLF2T4c
(2.25 in i klippet)

Ni behöver inte lyssna på hela föredraget, men ge Peter 10 minuter av din tid. Du kommer inte att ångra dig!

Slava Ukraini!
Citera
2022-10-11, 12:35
Medlem
Citat:
Jävlar vad jag måste trampat på en öm tå för dig,,att du ens försöker gå in och bestämma över vad folk ska skriva i en tråd,,hur sjuk i huvudet får man vara.
Men det är klart,det existerar ju trots allt en hel del inavel vilket visar sig nu när du är här och skriver.
Så din lösning skulle vara att bomba Ryssland för att få ett slut?

I Ryssland sätter man folk i fängelset i bästa fall om dom skriver något i en tråd och precis som vi tycker att det fruktansvärt så tycker Ukrainarna samma sak och kämpar nu för livet för att inte få leva i den typen av diktatur.

Med andra ord! Att sitta som många gör på FB (inte riktat till dig personligen) och pissa på det som gör det möjligt att just uttrycka sina åsikter på det sättet är sjukt och än värre att stödja en regim som vill utrota den möjligheten är än värre.
Citera
2022-10-11, 12:36
Medlem
Ryssland desperata – börjar få slut på ammunition

https://sverigesradio.se/artikel/brittiska-underrattelsetjansten-ryssland-borjar-fa-slut-pa-ammunition

https://www.bbc.com/news/uk-63207771
Citera
2022-10-11, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
40 stycken Shahed-136 kommer anlända till Belarus till slutet av denna vecka. 32 har redan anlänt dit.

Källa: HUR
ny front på väg att öppnas. som putin sa, "det har inte ens börjat"
Citera
2022-10-11, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ryssland desperata – börjar få slut på ammunition

https://sverigesradio.se/artikel/brittiska-underrattelsetjansten-ryssland-borjar-fa-slut-pa-ammunition

https://www.bbc.com/news/uk-63207771

Problemet med narrativet kring "rysk desperation" är att Ryssland har behövt mobilisera i ett halvår, men ändå väntat.
Jag förstår inte heller varför de väntat, men för mig är det motsatsen till desperation.
Citera
2022-10-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bledsater
Ryssland får dra sig tillbaka från Ukraina, betala krigsskadestånd och gärna göra sig av med Putin osv först.

De kan fan gott stå för återuppbyggnaden minst sagt när detta är slut!
Citera
2022-10-11, 12:42
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
När du bedömer sannolikheten för om ryssarna kommer protestera mot att Putin eskalerar till kärnvapen kan du inte helt skita i vad rysk media kablar ut - och du kan inte utesluta att folkmord och massflykt kommer hända. Jag tror risken är stor. Du tror den är liten, men du kan inte (rationellt) säga att risken är 0%.
Nejdå, risken är aldrig 0.

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Situationen som vi är nu är enligt min egen uppfattning den värsta vi har haft sedan 1945, men helt unik är den inte. Har du sett "the man who saved the world"?
Utan att kolla upp så misstänker jag du menar ryssen som tolkade ett datorhaveri. Hans datorer visade att väst/NATO sköt missiler mot Sovjetunionen och han visste inte vad han skulle göra. Jag har inte sett den men vet ungefär vad den handlar om.

Vi är i en stor kris just nu. Krisen har funnits under flera tillfällen under kalla kriget men jag vill påstå att människor var mindre upplysta då. Jag hoppas i varje fall att de var mindre upplysta då. Nu är det lättare att se igenom propagandan. Det finns faktiskt ryssar som vet om att deras regim ljuger för dem dagligen. Det tror jag inte existerade för 60 år sedan.
http://www.youtube.com/watch?v=dr7udHMfKTM&t=3m10s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in