2022-10-03, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Som en generalisering fungerar killar annorlunda gentemot tjejer. Killar som "snackar skit" har för det mesta inte samma spelteoretiska anledning till att de gör det. Käften bara går, helt enkelt, ofta som en impulsiv reaktion på något.

I övrigt kan jag inte så mycket om manliga red flags eftersom jag är en hetero man, så det har inte intresserat mig.
Informationsutbyte är en grundläggande förutsättning för människor och ger utsöndrade signalsubstanser.

Man ska nog göra skillnad på om någon berättar sanningar eller levererar lögner. Tycker det är en betydelsefull skillnad.

Ta Flashback som exempel på hur män både gottar ner sig i som kommer med skitsnack. Så det är absolut inte något " kvinnligt" beteende.
Senast redigerad av SkrivSuddan 2022-10-03 kl. 00:40.
Citera
2022-10-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Informationsutbyte är en grundläggande förutsättning för människor och ger utsöndrade signalsubstanser.

Man ska nog göra skillnad på om någon berättar sanningar eller levererar lögner. Tycker det är en betydelsefull skillnad.
Jo, men vad är poängen med sitta och dra elaka sanningar om sitt ex? Om det är en man kanske han bara är full och inte tänkt igenom det, om det är en kvinna är det troligare att det handlar om att trycka ned omgivningen för att lyfta sig själv. Det är rätt ovanligt att kvinnor är socialt fumliga.

Män som ljuger dock.. ja, det är nog en red flag.
Citera
2022-10-03, 22:10
Medlem
Citat:
Jo, men vad är poängen med sitta och dra elaka sanningar om sitt ex? Om det är en man kanske han bara är full och inte tänkt igenom det, om det är en kvinna är det troligare att det handlar om att trycka ned omgivningen för att lyfta sig själv. Det är rätt ovanligt att kvinnor är socialt fumliga.

Män som ljuger dock.. ja, det är nog en red flag.
Män använder härskartekniker friskt och nej, det är inte värre om kvinnor gör saker än om män gör detsamma.
Citera
2022-10-03, 22:38
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Män använder härskartekniker friskt och nej, det är inte värre om kvinnor gör saker än om män gör detsamma.

SkrivSuddan...du är en stor red flag...
Citera
2022-10-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
SkrivSuddan...du är en stor red flag...
Med stolthet. Singel också och garanterar att ni män inte får mig att vilja ändra på den saken.

Du borde absolut se en röd varningsflagga. Men jag mår bra här utan dig o tror istället ingenting alls om dig.
Citera
2022-10-04, 09:26
Medlem
Citat:
nej, det är inte värre om kvinnor gör saker än om män gör detsamma.
Varför hittar du på att någon skrivit det?
Citera
2022-10-04, 21:36
Medlem
Citat:
Varför hittar du på att någon skrivit det?
Det gör jag inte. Förminska inte de åsikter som uttrycks mellan raderna
Citera
2022-10-04, 21:43
Medlem
Citat:
Det gör jag inte. Förminska inte de åsikter som uttrycks mellan raderna
Så varför hittar du på att folk uttrycker åsikter mellan raderna? Blir nog ett lyckligare liv om du jagar bort alla spöken i huvudet.
Citera
2022-10-04, 23:23
Medlem
Citat:
Så varför hittar du på att folk uttrycker åsikter mellan raderna? Blir nog ett lyckligare liv om du jagar bort alla spöken i huvudet.
Dravel. Du är klart och tydligt den som har mentala problem. Projicera inte dina egna problem på mig baserat på att du inte klarar av att män inte har förmildrande omständigheter genom påhitt om att det de gör är annorlunda.

Citera inte mig igen. Försök hitta en flickvän istället eller jobba på charmen. Det kan behövas.
Citera
2022-10-05, 00:08
Medlem
Citat:
Dravel. Du är klart och tydligt den som har mentala problem. Projicera inte dina egna problem på mig baserat på att du inte klarar av att män inte har förmildrande omständigheter genom påhitt om att det de gör är annorlunda.

Citera inte mig igen. Försök hitta en flickvän istället eller jobba på charmen. Det kan behövas.
Jag försöker att inte skapa en massa barn kors och tvärs, så en (till?) flickvän är det sista jag behöver.

Män och kvinnor kan vara olika utan att män eller kvinnor är sämre än den andra. Det är helt efterblivet att ta alla skillnader som en personlig förolämpning. Om jag säger att kvinnor i genomsnitt har större bröst och fler vaginor än män, body shamear jag de stackars kvinnorna då?
Citera
2022-10-05, 08:49
Medlem
CompressorVanes avatar
Jag tyckte mig läsa någonstans i tråden att MGTOW var en varning.
Det var roligt att se tycker jag. 😂😂
No clue… no idea.

Alltså, vi dejtar ju inte ens!?

Fler män upptäcker fördelarna för varje dag som går.
Citera
2022-10-05, 10:41
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Jag tyckte mig läsa någonstans i tråden att MGTOW var en varning.
Det var roligt att se tycker jag. 😂😂
No clue… no idea.

Alltså, vi dejtar ju inte ens!?

Fler män upptäcker fördelarna för varje dag som går.

Ur ett kvinnligt perspektiv är det inte så konstigt att det ses som en Red flag. För en kvinna som möter en MGTOW (som enligt mig mycket väl kan dejta kvinnor) kan det innebära en problematik då han är svår att manipulera och att "sätta ett koppel på". Relationen med honom kommer i princip bara vara på hans villkor och han kommer aldrig att krypa / simpa för henne. Som skrivet, kan mycket väl förstå att kvinnor ser det som en Red flag. Själv, som man, ser jag det förstås helt annorlunda.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in