2022-10-10, 19:40
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det fungerar inte så. Regeringen skall tillsättas så att den speglar politiken. Man byter inte politik mot ministerposter.

Sjuklöverpartier skall naturligtvis inte genomföra SD-politik.

Det var ju därför Åkesson ville ha ett färdigt avtal innan valet med de borgerliga.

Det blev inte så.

Och nu tvingas man till långbänk.

Kristersson får skylla sig själv. Nu får det här ta den tid den behöver ta, annars kommer Kristersson ändå att fällas under mandatperioden.
Citera
2022-10-10, 19:41
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Det sista har du faktiskt rätt i men om man får tro valrörelsen och det borde man ju göra så var de ju hyfsat ense med M och KD i de viktigaste frågorna så det borde vara en smal sak att komma överens.

Bästa sättet att hantera L är att muta dem med en ministerpost (typ skolminister) och säga åt dem att hålla käft i övrigt. Det skulle inte bara ge L prestige utan också massa pengar och anställningar till ett fattigt parti som egentligen inte har i riksdagen att göra överhuvudtaget.

Du har i alla fall högre tankar om L än vad jag har.

Den saken är klar.
Citera
2022-10-10, 19:43
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Att bara skicka en gubbe från varje parti låter mycket märkligt oberoende vad som förhandlas, med tanke på landets öde nu vilar i deras händer.

Du konspirerar så mycket att man blir helt tokig. De har ju haft enormt mycket samtal på tjänstemanna-nivå redan, vilket media skrivit om otaliga gånger.
Däremot låter jag vara det helt osagt om de går i mål redan till på onsdag, eller om UK begär en vecka till. Det är helt 50/50 om vilket av dessa alternativ det blir, men någon form av blå-brun regering blir det ju tyvärr hur som.
Citera
2022-10-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Om alla har lämnat slottet måste ju förhandlingarna vara klara.

Morgondagen kanske används till att förankra ett avtal djupare inom partierna? Partistyrelse, distr.ordf etc.
Citera
2022-10-10, 19:49
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Du har i alla fall högre tankar om L än vad jag har.

Den saken är klar.

Jag hade helst sett att vi slapp L i riksdagen alls, men så länge MP är kvar i samma riksdag och riskerar att få fortsatt inflytande så ser jag hellre att L är kvar.
Hade hellre sett att Nyans fick inflytande än MP.
Citera
2022-10-10, 19:50
Medlem
wwrs avatar
Nu försöker troll dra iväg diskussionen med personpåhopp, kommentarer utan referenser och "konspirationer". Sådant skall man bara lämna.

SD har ungefär 40% av regeringsunderlaget om de 4 partierna samregerar. SD skall kräva inflytande i förhållande till detta. Om t.ex SD gått ut till väljarna med stoppad asylinvandring (jag vet inte om det stämmer) och de övriga partierna vill ha 100 procent så bör utgångsläget ligga runt 40% asylinvandring jämfört med tidigare.
Citera
2022-10-10, 19:56
Medlem
Rimberts avatar
Har hört att Kristersson har släppt loss sina mördarhundar nu. Han börjar bli lite trött på de trilskande liberalerna.
Citera
2022-10-10, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Har hört att Kristersson har släppt loss sina mördarhundar nu. Han börjar bli lite trött på de trilskande liberalerna.

Var hörde du detta, och vad menas?
Citera
2022-10-10, 20:11
Medlem
Ahbezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Kanske följer Kristersson direktiv från Bilderberg, vad vet du och jag om det? Det vi inte vet kan vi inte utesluta. Men det kan också bli en blågul regering på onsdag, det vet vi snart (= på onsdag).

Helt ointressant med rena spekulationer tagna ur luften, jag kan ju ha en enhörning i min garderob det kan du ju inte utesluta...
Citera
2022-10-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Du konspirerar så mycket att man blir helt tokig. De har ju haft enormt mycket samtal på tjänstemanna-nivå redan, vilket media skrivit om otaliga gånger.
Däremot låter jag vara det helt osagt om de går i mål redan till på onsdag, eller om UK begär en vecka till. Det är helt 50/50 om vilket av dessa alternativ det blir, men någon form av blå-brun regering blir det ju tyvärr hur som.

Blågul regering menar du.

Rödgröna blir brun, så det var brunregeringarna 2014-2022.
Citera
2022-10-10, 20:23
Medlem
Kalsarikannis avatar
Jacob Forssmed var med på möter så kanske diskuterade man ekonomi ändå.
Citera
2022-10-10, 20:42
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Var hörde du detta, och vad menas?
Hörde det från vanligtvis till förlitliga och pålitligta källor.
Mini-Uffe börjar bli riktigt sur på de trilskande liberalerna, som hotar att gå tillbaka till sossarna om de de inte får ministerposter och SD stängs helt utanför.
Liberalerna är ett lika samhällsskadligt parti som mp, båda två med ett minimalt stöd av väljarkåren.
Senast redigerad av Rimbert 2022-10-10 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in