2022-10-10, 17:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Precis som jag förutspådde. Nu börjar Ryssland svara på Ukrainas terrorattacker genom att börja slå ut infrastruktur. Det var många av er meningsmotståndare som sa att det inte kommer att hända. Jag fick alltså rätt. Fortsätter UA med samma stil som tidigare så kommer landet dessvärre att ligga i ruiner inom ett års tid. De måste komma till förhandlingsbordet med mössan i hand. Det gäller väst också.

Låt mig se..

-Lyckade Hiltler få Britterna till førhandlingsbordet med sin 1940 blitz.., eller 1944 ?
-Hur var det, lyckades jænkarna få vietnameserna till førhandlingsbordet vid sina bombningar ?

Har det någongång lyckats med civila bombningar, få førsvararen till førhandlngsbordet ? Saldo ær att dryga 40 missiler nådde fram, 30-talet nerskjutna. De 30-talet blev nog nerskjutna vid sk. kritiska-instalationer. Och om det kommer lika många missiler imorgon, så økar det bara chansen før flera donationer ifrån væst.

Nær skall du førstå, ryssland kan inte vinna detta krig på sina vilkor?
Citera
2022-10-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenbroder
Ryssland bombade militära mål, dom bombade mål nära Zelenskys palats.

Nej, man ska inte hjälpa en korrupt stat. Men vi som vet vi vet vf USA gör detta, för dom startade kriget själva och vill bara att Europa ska sluta bli beroende av Ryssland, men vad fattar ni svenskar allvarligt talat, ni är alltid rövknullade i hjärnan, och det ser vi inte minst hur erat lands är.

om dom inte har träffat målen, vf ber usa nu att alla amerikanska medborgare ska gitta hem?

mina källor är telegram din horunge, att civila dödas i krig är inget nytt. Hahaha du är tamejfan helt vrickad i skallen, vf postar du ens saker om civila. Varför fortsätter Zelensky att provocera Ryssland då din hora? Är det inte bättre att du frågar dig dessa saker i stället?

Om du verkligen vill se den riktiga verkligheten i stället för den som media postar, så är du välkommen att kolla dom telegramsidor som visar den.

Alla ni svenskar är bara uppkäftiga kaziga små horungar. Kolla vad som hände när Ryssarna fick missilier från iran, shaheed misiler,, det kommer bara bli värre. Kina och Iran står vid Ryssarnas sida.

ni är skabbigare med er HBTQ agenda och feminism din hora.

Ryssland har lyckats, men det förstår man inte om man läser media, du måste följa telegram kanaler för att se hur Ukrainska soldater ruttnar i skogen-

Långa rad av besvilkelser? Ska jag påminna dig om hur iraksiska rebeller i pyjamasbyxor och T-shirt rövknullade flyende USA? Finns bilder över hela internet över USAS stora misslyckanden i mellanöstern inte för att nämna Aug 2021

Sverige står sig väldigt dåligt i jämfört med mitt land. Vi har ingen genus, eller HBTQ generaler, kom ihåg att ni får allt ifrån USA.

Vi har ingen feminism, humanism, byråkrati eller höga skatter i vårt land. Vi klarar oss bra utan. Vi har inga dåliga familjeförhållanden med tusen skillsmässor och självmord. Ni har typ hölgsta självmorden i eu per invånare.

Ryssland bombarderade ut många av deras energi tillförslar, haha vad trodde horungen Zelensky egentligen? Att han bara kunde bomba krimbron utan konsekvenser? I stället fick han smaka på på iranska shaeed missiler.

Jag snackade inte om ryssarna, dom vet hur man ska hantera kylan, jag snackar om ditt lilla bög land. Det är ni och tyskarna som bland annat kommer att lipa, du vet väl att strömmen på Bornholm gick

som sagt kolla telegram kanaler för att se vilka som kaxar och leker. inte media,

Hur menar du? NATO provocerade in Ryssland i kriget. Ryssland valde mellan sämre och sämst, man valde helt enkelt det sämre alternativet. Sämst hade varit att hornugen zelensky hade fått NATO i arslet.

Han har slagit ut Ukrainas energi på många platser med iranska shaheed missiler

Jag skriver typ mot 40 lurade globohomo horungar, det är inte direkt enkelt att citera allt på en och samma gång.

gå inte off topic som den fega gris du är.

biden kommer inte våga, för att han vet att putin menar allvar.

För det angår inte dom. Ryssland är det land som är tvunget att försvara sig. Om väst använder kärnvapen så är det höjda med grönskan utanför ditt fönster kom ihåg det. ni ska inte tro att ni bara kan vara utanför. Putin kommer rövknulla er grovt, då blir det inte mer kaffe med bullar din uppkäftiga kaxiga lilla svenne

Citat:
skit i det du

Varför ska vi skita i det? Något du försöker dölja, eller?
Citera
2022-10-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du gör mig lite besviken, när du tar upp samma grejer i tråden trots att du har fått feedback från mig och andra.

1) Island: Seccession från Danmark.
2) Norge: Seccession från Sverige

Sen har vi två outliers, de kan jag själv se vissa invändningar med
3) Sovjets sönderfall. Om vi ser Ryssland som centralmakten, så ingrep de inte med våld mot alla som bröt sig ut.
4) Sveriges annektering av Åland 1918. Finland protesterade kraftigt men grep inte till vapen, utan lät det internationella samhället avgöra. (Tyskland hade också trupper där, spänt läge).

Är din poäng att Ukraina svarade med våld just för att separatisterna själva var våldsamma? Dvs om Krim och Donbass hade "frågat snällt" så hade kanske Ukraina låtit dem gå? Det skulle vara intressant, har du några uttalanden som stödjer detta?

Och jag är besviken på MachDiamonds som hävdar att det är fel av Ukraina att motarbeta separatism, som i detta fall dessutom är aktivt understödd av utlandet.

Vad gäller dina båda exempel så har du redan fått svar av pontec. Men till det kan tilläggas att Island de facto var ockuperat av USA när de förklarade sig självständiga och samtidigt var Danmark ockuperat av Tyskland, så även om Danmark skulle ha velat förhindra Islands självständighet hade man knappast möjlighet att göra det. Jag tror inte danskarna skulle ha kunnat övertala tyskarna att å Danmarks räkning attackera USA på Island. Tyskarna var liksom lite upptagna med annat 1944.

Norge förklarade sig självständigt men man tillgrep aldrig våld mot Sverige. (Däremot fanns det krafter i Sverige som övervägde våld mot norrmännen.)
Citera
Medlem
Citat:
Precis som jag förutspådde. Nu börjar Ryssland svara på Ukrainas terrorattacker genom att börja slå ut infrastruktur. Det var många av er meningsmotståndare som sa att det inte kommer att hända. Jag fick alltså rätt. Fortsätter UA med samma stil som tidigare så kommer landet dessvärre att ligga i ruiner inom ett års tid. De måste komma till förhandlingsbordet med mössan i hand. Det gäller väst också.

Det finns ingen som har förnekat at Ryssland för terror mot civila som skulle kunna komma att öka.
Citera
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Mer vapen leder till fler döda. Då vet vi vad du vill. Jag anser att alla inblandade måste sätta sig ner och förhandla för att få slut på dödandet.
Alla vet vad Du vill! Döda och förstöra Ukraina annars hade Du inte dag efter dag pushat för puttes invasion.
Det är han och ingen annan som ansvarar för alla dödade i det här kriget, sluta med dina vanföreställningar!
Citera
2022-10-10, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vapen till Ukraina minskar den landyta där ryssarna kan genomföra massmord, våldtäkter, tortyr, misshandel, kastreringar, plundringar mm.

Så Ukraina ska få så mycket vapen som det bara är möjligt. För att skydda ukrainarna mot övergrepp.
Ryssarna får också vapen av iran och kina om du har glömt det,santkionerna stärker bara ryssland för dom säljer sin gas via kina
Citera
2022-10-10, 17:49
Medlem
leachs avatar
Citat:
NATO rår inte på Ryssland vare sig konventionellt eller nukleärt. NATO kan inte mobilisera tillräckligt många mannar tillräckligt fort. Ryssland sitter dessutom på hypersoniska missiler som kan utrustas med kärnstridsspetsar. Sätter NATO boots on the ground i Ukraina eller försöker angripa ryskt territorium (inklusiva de annekterade delarna) så blir de pulvriserade.

Du gjorde min tidiga kväll fulländad, nu kan jag sova med ett skratt. Pulvriserade
Ukraina bombar en bro. Pissryssen försöker bomba en gångbro men misslyckas
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1579497219727970307
Citera
2022-10-10, 17:50
Medlem
Citat:
Väldigt kolonial och nedlåtande syn du har på omvärlden. Så såg det kanske ut för 50 år sedan, inte nu. Västs månghundraåriga förtryck av omvärlden är snart över. Ryssland, Indien, Kina med flera tänker inte slicka USA:s stövlar som EU gör. Det kan vi tacka Ryssland för.
Självklart. Mänskligheten längtar efter att dö flera år innan man uppnått pensionsåldern.

Det är sådan strävan som får världen att gå framåt.
Citera
2022-10-10, 17:51
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Island är inte på något sätt applicerbart på nuvarande konflikt i Ukraina. Island blev ett kungarike i union med Danmark 1918 efter förhandlingar och en folkomröstning om full självständighet skulle enligt avtalet hållas efter 31 december 1943. Men då Danmark ockuperades i april 1940, tvingades Islands regering ta över utrikespolitiken och blev de facto självständigt. En folkomröstning hölls 1944 och efter ett tydligt JA utropades republiken Island.

Ukraina och Ryssland blev båda självständiga vid Sovjetunionens sammanbrott, Ukraina har inte på något sätt varit i union med Ryssland efter det. Delar av Ukraina har inte varit delvis självständiga i union med Ukraina. Om du ska jämföra med något så är det väl Anschluss där Hitler först invaderade Österrike och sedan höll en folkomröstning där resultatet bestämdes på förhand.

Jag skulle säga att om du tycker Island är en bra eller dålig paralllell är helt beroende av hur du ser på Euromaidan.

Om du tycker Euromaidan var en laglig, konstitutionell process, så är det som du säger.

Om du anser att Euromaidan var olagligt, odemokratiskt och ett resultat av utländsk inblandning så var Krim i en situation som liknade Islands. Skulle man acceptera det faktum att Danmark som stat abdikerat och inordna sig under Tyskland? Eller skulle man agera efter sin eget intresse och vilja?
Till saken hör ju, som du hoppar över helt (intellektuellt ohederligt?) Storbrittaniens agerande. De invaderade Island mot deras vilja maj 1940. Så den folkomröstning som du pratar om skedde under brittisk "övervakning"/gunpoint (känner vi igen det?). Dvs om Danmark var som Ukraina, så hade de inte erkänt resultatet, precis som många inte erkänner resultatet i Krim. Men islänningarna var "anti-danska"/pro självständighet redan före krigets utbrott. Skillnaden mellan Island och Krim är att islänningarnas "self-determination" var för självständighet, Krimbornas self-determination var för uppgående i Ryssland (personligen tycker jag det är synd att de inte ville ha självständighet istället men det är ju inte upp till mig att bestämma).

Och ja, det är relevant för Ukrainakriget. Det sätter Krim-annekteringen i perspektiv, genom att visa på vad som kan hända i andra länder, och på Euromaidans ytterst centrala roll i skeendena, både moraliskt/legalt och i praxis.
Citera
Medlem
Hoppas NATO skickar lite långdistansleksaker till Ukraina nu så man kan fjutta iväg några missiler rakt i pannan på Putin medan han sitter vid sitt fjantiga skrivbord.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Så idag har pissryssen skickat missiler för hundratals miljoner dollar in i Ukraina.
Resultatet är ,tyvärr, en handfull döda civila och ett skadat lejon. Det går bra för ryssen
EDIT, Inga militära mål träffades.
Det var en renodlad terrorbombning. Det var därför de väntade med attacken till en tid på morgonen då folk går till jobbet, barn går till skolan eller är ute och leker. Deras mål var att försöka döda så många civila som möjligt.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
du är en skam du själv
Ukraina skulle vara neutralt,det finns på avtal, dom ska inte gå med i nato, usa startade detta rkiget egentligen genomatt provocera fram ukrainsk medlemslap i nato.

Och Ryssland lovade att låta Ukraina var ifred..., gick "si och så" med det løftet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in