2022-10-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Självklart på SVT där våldtäktsmännen får synas lite.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/hopp-om-forandring-i-biskopsgarden

"Hopp om förändring i Biskopsgården"

Jo tjena! Muslim som våldtar tre barn. Och nu förmodligen sexmördat ytterligare ett barn.
Citera
2022-10-10, 17:19
Medlem
Marimus avatar
Detta känns inte bra.

Det är inte bra att ett 13-årigt barn kan vara försvunnen i 5 dagar utan att aktiva sökinsatser tillsätts. Det är definitivt inte i jämförelse med beredskapen kring Amber-Alerts och liknande. De finns av en anledning. Inte på kartan att tala om att en 13-åring håller sig borta av fri vilja, så bör inte dessa typer av händelser hanteras!

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/infor-systemet-amber-alert-i-sverige-for-att_H7022679

Med tanke på det anhållnes bakgrund, vad kan det misstänkas att denna utsatt detta barnet för? Har det därtill funnits inslag av sexuellt våld och strypning är det oerhört allvarligt, då detta stämmer in på en gärningsprofil som strävar mot att uppleva känslan av total makt.

Ett barn som utsatts för något sådant kommer antagligen inget annat vilja än att få komma hem till sina föräldrar igen.

Hela situationen är mycket oroväckande. Och jag hoppas inte, men tror att det egentligen handlade om timmar för att kunna rädda detta barnet. Jag önskar att jag har fel om det. Jag önskar att jag har fel om allt.
Senast redigerad av Marimu 2022-10-10 kl. 17:28.
Citera
2022-10-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Givetvis är hon vid det här laget död.

Bara att se på alla historiska fall som liknar detta. Hon lever inte.

Mest troligt blev hon dräpt sent fredag kväll, efter att mamman fick sms från "dottern".

Jag tror tvärtom.. att hon lever..antingen bor hon hos någon vän eller håller någon idiot henne fången någonstans.. men det är vad jag tror..
Citera
Medlem
Frågan är om han verkligen dödat henne, det är väl skillnad att våldta någon och sen mörda. Hur stor är logiken att denna typ av pedofil och våldtäktsman verkligen skulle döda sitt offer? Vad säger statistiken.

Att han dödar henne för att hon inte ska säga något att dom haft sex verkar idiotiskt, alla fattar ju vi det här laget att hittas hon död så är han skyldig.

Det mest logiska är att han har någon polare som gömmer henne nånstans för hon inte vill komma hem.
Alternativ att hans polare turas om att våldta henne i någon lägenhet nånstans, dom kanske till och med har lämnat stan.
Citera
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ok, skumt om de stämmer, men de e mkt spekulationer nu

Jag håller med dig. Många frågor och lite svar brukar skapa mycket rykten som fastnar och lever vidare.. tyvärr.
Citera
2022-10-10, 17:22
Medlem
Yoweris avatar
Har inga förhoppningar i det här fallet.
Citera
2022-10-10, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jag tror tvärtom.. att hon lever..antingen bor hon hos någon vän eller håller någon idiot henne fången någonstans.. men det är vad jag tror..

Som jag hoppas att du har rätt!
Citera
2022-10-10, 17:24
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ja.Men svårt att veta hur pass desperat/irrationell man själv varit som förälder i den situationen..
Fast som förstått,så missade polis MGM och flickan p.g.a det.

Sant det du skriver men med facit i handen så blir det så. Vi får hoppas att tösen håller sej undan självmant av någon anledning.
Citera
2022-10-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Frågan är om han verkligen dödat henne, det är väl skillnad att våldta någon och sen mörda. Hur stor är logiken att denna typ av pedofil och våldtäktsman verkligen skulle döda sitt offer? Vad säger statistiken.

Att han dödar henne för att hon inte ska säga något att dom haft sex verkar idiotiskt, alla fattar ju vi det här laget att hittas hon död så är han skyldig.

Det mest logiska är att han har någon polare som gömmer henne nånstans för hon inte vill komma hem.
Alternativ att hans polare turas om att våldta henne i någon lägenhet nånstans, dom kanske till och med har lämnat stan.
Har de båda sprungit därifrån så har han nog hittat ett annat boende till henne tills polisen skulle släppa honom.. han fattade såklart att polisen skulle plocka honom och fixade snabbt en plats till henne att sova på.. tyvärr är hon nog inte så säker där hon är nu.. 😓
Citera
2022-10-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Som jag hoppas att du har rätt!

Jag med😓
Citera
2022-10-10, 17:27
Medlem
Liberty75s avatar
Jag tror att hon håller sig undan, främst för att jag inte ser nån mening med att mörda henne. Lat*if fick kalla fötter när han fick reda på åldern och att hans namn var känt.
Tror inte han vill in i fängelset igen och flickan var lockande men också en stor risk för att han på nytt skulle åka in.

Hon har ju enligt Facebook en kompis i Askim. Kan hon ha åkt till honom? Vad är deras relation? Vet han något?
Citera
2022-10-10, 17:27
Medlem
ksmps avatar
AFTONBLADET NYSS:
Har gjorts vissa beslag
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAOle5/flicka-forsvunnen-man-begars-haktad-misstankt-for-grooming
Den misstänkte mannen är hemmahörande i Göteborg och polisen har sökt igenom hans bostad.
– Men målsäganden har inte påträffats där, säger Joanna Larsen.
Det har gjorts fynd under utredningens gång.
– Vad gäller misstanken om kontakt att träffa barn i sexuellt syfte så har det gjorts vissa beslag som vi arbetar med, säger Joanna Larsen.
(min fetning)

Det är ju en ganska stor rubrik nu på Aftonbladets sida.
EXTRA, står det.
Flicka försvunnen – våldtäktsdömd man misstänkt
Borta sedan i torsdags Man i 20-årsåldern begärd häktad ”Setts vid hans bostad”
Senast redigerad av ksmp 2022-10-10 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in