2022-10-10, 14:49
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
"Strikes on the territory of Belarus are not just being discussed in Ukraine today, but are also being planned," Lukashenko said at a meeting on security, without providing evidence for the assertion. "Their owners are pushing them to start a war against Belarus to drag us there."

Som med allt annat från Lukashenko är det antagligen bara rent skitsnack. Varför skulle Ukraina vilja starta krig mot Belarus när de redan har ett krig att fokusera på?
Jag är rädd för att de håller på att fabricera en false flag. PÅ något sätt så verkar Putin tvingat Lukashenko till att gå in i kriget på Rysslands sida om han ska få behålla makten och livet (?).

Frågan är i sådana fall hur han faller snabbast. Av sitt egna folk eller av någon annans.
Citera
2022-10-10, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jodå, vi är vana vid att diskutera saker sakligt och att andra har olika åsikter. Det kallas för demokrati.

Du kanske själv kommer från ett land utan det. Därav dina oförklarliga aggressioner.

Vi tar Ukrainas sida för att det är den rätta sidan i det här kriget om man är en trevlig och förnuftig människa. Konstigare än så är det inte.

Såg förresten sina inlägg i relationsdelen när du skulle ut och "Pissa utanför Burger King" och någon log åt dig. Du är inte riktigt frisk. Sök hjälp och låt andra diskutera kriget i Ukraina istället. Ett ord i all välmening.
Bara för att Ryssland har gjort saker tidigare betyder inte det att det dom gör nu är fel. Ryssland skyddar bara sina gränser mot ett korruppt och uppkäftigt land.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenbroder
Du menar Iran? Det är inte slut Vf är ni svenskar så knäppa, dom har mängder av dom kvar. Men det finns ingen idén att slösa den mot Ukrainas militär.
Nej dom använder man mot civila. Det är det ni njuter mest av. Se döda civila. Inget annat gör en ryss gladare.
Citera
Medlem
fint,

https://mezha.media/en/2022/10/10/ukrainians-raising-funds-for-ram-ii-uav-kamikaze-drones/

“You have angered Ukrainians”: Prytula and Sternenko are raising funds for RAM II UAV kamikaze drones"

om man som jag har en god inkomst, är förbannad, men har en familj på hemmaplan att tahand om.
Citera
Medlem
Citat:
Vad har ens min tråd med detta att göra? Är du verkligen dum eller nåt? Alltså hur tänker du när du blandar in mina ämnen här? Har du mindervärdeskomplex kanske? Det där är relationer och samlevnad detta är en helt annan fråga. Så du menar att folk med sina alldagliga problem inte kan skapa sina egna uppfattningar?

Sluta stöd ett korrupt land som Ukraina, där man tvättar pengar, gör sex trafficking och child moelsting. Du vet knappast vad du stöttar, väst har i decennier gjort sina korruptta saker i Ukraina, bland annat detta med labben som snart kommer läcka t som bomber när ryssarna har pusslat ihop alla bitarna.
Citat:
tvättar pengar, gör sex trafficking och child moelsting
Jaha så vi ska stötta ett annat land som är angripare och inte alls har sådana problem?
Citera
2022-10-10, 14:53
Medlem
Citat:
Du kan vänta 2 månader, det räcker, när kylan kommer så kommer ni inte vara så uppkäftiga.
Ja kylan ja. Tänker som så, hur skall det gå med dom ryska soldaterna om man måste förläggas i svinstior på ockuperat område. Kan ju inte var särskilt motiverat att slåss mot välmotiverade stridsvana ukrainare när man förplägas med dålig utgången mat, tunna uniformer och typisk rysk pennalism att förhålla sig till, det samtidigt som det enda ukrainska som flyr för dom är välmående suggor och galtar.
Och för oss i väst är det inga ohanterbara problem om det blir en helt vanlig normal vinter. Fast enligt meteorologerna så väntas en ovanlig mild vinter i Sverige så kanske inte ens vädermakterna går patetiske Putin väg.
Tackar min skapare att jag inte är född i Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Jag är inte serb. Vad ska jag skicka?

Lek inte dum. Du vet vad jag menar! Skicka kärnvapen då! Visa att ni har cojones och inte är ett gäng mesar som bara kaxar
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vi tror inte, vi VET att vi är på den godan sidan.
Du är ett rent psykfall som borde låsas in. Skabbigt och äckligt att tycka det är okej att med det ryssland gör.
Det ör okej eftersom Ukraina är korrupt och inte låter ryssar leva normalt i Ukraina, ett område som historiskt alltid tillhört Ryssarna.
Citera
2022-10-10, 14:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Bara för att Ryssland har gjort saker tidigare betyder inte det att det dom gör nu är fel. Ryssland skyddar bara sina gränser mot ett korruppt och uppkäftigt land.

Fel. Det är Ukraina som försöker skydda sina gränser. Det är Ryssland som attackerar. Så.
Citera
2022-10-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
"Strikes on the territory of Belarus are not just being discussed in Ukraine today, but are also being planned," Lukashenko said at a meeting on security, without providing evidence for the assertion. "Their owners are pushing them to start a war against Belarus to drag us there."

Som med allt annat från Lukashenko är det antagligen bara rent skitsnack. Varför skulle Ukraina vilja starta krig mot Belarus när de redan har ett krig att fokusera på?

Detta är för den egna opinionen. Om Vitrysslands arme får order att gå in kanske de bara vänder pipan åt den som ger order. Stor risk, speciellt vid anfallskrig mot några som har det bättre och inte ses som fiender. Om vi skulle anfalla norge under premissen att de är nazister och judar kanske de flesta skulle säga ”stop o belägg”. Men säger man ”de planerade att anfalla först” kanske några går på det.
Citera
2022-10-10, 14:55
Medlem
Vad händer när Ryska missiler flög över Moldaviens luftrum in i Ukraina?
Hur får man agera mot sånt?
Citera
2022-10-10, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Vilka civila mål har Ukraina träffat? Kerchbron ligger på ockuperad mark och är dessutom central för militära transporter. Civila borde inte befinna sig på bron och det vet Ryssland.

Du verkar ha vaknat på fel sida. Civila passerar bron varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in