• 1
  • 2
2022-10-10, 12:29
Medlem
Tre maskerade rånare tog sig in i villa på Limhamn
Limhamn
Publicerad 10 okt 2022 kl 11.58

LIVE-TV: Senaste nyheterna med Expressen TV

Ett par i 40-årsåldern överraskades av tre maskerade rånare som tagit sig in i villafastigheten tidigt på måndagsmorgonen.

– Personerna blev slagna i huvudet och bundna med tejp, säger polisens presstalesperson Evelina Olsson.

https://www.expressen.se/nyheter/tre...la-i-limhamn-/

vet någon mer? hur vanligt börjar detta bli?
Citera
2022-10-10, 12:34
Medlem
Eponumoss avatar
Oron var alltså befogad.

Oron växer – hyresgäster flyttar in i rika stadsdelen

LIMHAMN. Ett pittoreskt gammalt fiskeläge som håller på att förvandlas till ett ”getto”, eller bara ett naturligt skav när olika socioekonomiska grupper möts.
Utvecklingen med nybyggda hyreshus på Limhamn ska minska segregationen, men åsikterna om utvecklingen går isär.
– Många av oss betalar dyrt för att bo här och så flyttar det in en granne med sociala komplikationer. Det känns inte så kul, säger Mia Lindroth, som har en bostadsrätt i det nybyggda området.”

https://www.expressen.se/kvallsposte...ka-stadsdelen/
Citera
2022-10-10, 12:51
Medlem
Kolonns avatar
Sånt här blir allt vanligare.

Det intressanta är vad som fick dem att välja just det hushållet. Har de haft nån särskild information om värdesaker i det huset? Man stormar inte in med tre man för att stjäla TVn.
Citera
2022-10-10, 12:51
Bannlyst
Limhamn var länge idylliskt, beläget vid havet, pittoreskt, relativt besparat problemen. Avsides men ändå 20 minuter till centralare delar av malmö, brofäster och Köpenhamn lika nära.

Som en liten egen by, fast mitt i Malmö. Nu har berikningen tagit sig dit.

Märta Stenevi kommer ifrån Limhamn, undrar spontant hur hon förhåller sig till detta, lika spännande och berikande som när det sker i andra delar av stan långt ifrån hennes hemort?
Senast redigerad av InteriorDecorator 2022-10-10 kl. 12:55.
Citera
2022-10-10, 13:07
Medlem
Deveshs avatar
Troligtvis har de snackat för mycket om krypto och fel personer har fått reda på detta.
Citera
2022-10-10, 13:11
Medlem
Nu är min fråga hurvida home invasions är nästa steg i evolutionen Sverige eller bara en temporär fad som värdetransporter, guldhandel och mobilbutiker var innan. Att säkra hem är en helt annan femma än att säkra värdetransporter och butiker trots allt.
Citera
2022-10-10, 13:25
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyrage
Nu är min fråga hurvida home invasions är nästa steg i evolutionen Sverige eller bara en temporär fad som värdetransporter, guldhandel och mobilbutiker var innan. Att säkra hem är en helt annan femma än att säkra värdetransporter och butiker trots allt.
Vill nog veta vem offrena var innan jag uttalar mig om det. Det är ju en sak om någon väljs ut för att de "ser rika ut" eller för att någon vet exakt vad de har hemma. Tror att det senare är vanligare i vissa kretsar. Random home invasions tror jag inte är så vanliga.
Citera
2022-10-10, 14:02
Medlem
Brottet skedde i västra Malmö, inte på Limhamn.
Citera
2022-10-10, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMandarin
Brottet skedde i västra Malmö, inte på Limhamn.

Vad menar du varför står det på Limhamn överallt då? Eller har dom blandat ihop det med limhamnsvägen?
Citera
2022-10-10, 14:14
Medlem
De har inte koll på var stadsdelar och postadresser börjar och slutar. Jag är dock helt säker.

Citat:
Ursprungligen postat av Schleif.ISLIFE
Vad menar du varför står det på Limhamn överallt då? Eller har dom blandat ihop det med limhamnsvägen?
Citera
2022-10-10, 14:19
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devesh
Troligtvis har de snackat för mycket om krypto och fel personer har fått reda på detta.
Lol skrattade rakt ut när ja läste detta.
Ser framförmig hur 2 blattar viftar med ett usb minne som dom tvingar Anders att flytta sin Wallet till.

Förmodligen har de funnits något dom vetat om. Klockor är ju en låg oddsare.

Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Det som är "bra" med detta är att även PK-medelklassen kommer rösta Sverigevänligt med tiden.

Jo precis.
Tyvärr är det sånt här som behövs.
Citera
2022-10-10, 15:50
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alih
Muslimhamn

Rosengård by the sea kallas det också. Men vilken adress handlar det om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in