2022-10-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Hög risk för omfattande nationella oroligheter inom Vitryssland om det stämmer.

Nyligen stor Rubrik på Ryska nyheter..

”Lukasjenko kommer att hålla ett möte med militären och säkerhetsstyrkorna i dag — presstjänst för Republiken Vitrysslands president”
Citera
2022-10-10, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Haha, rätt käft att säga något om att bomba infrastrukturen.

Men utgår från att detta var extra jobbigt för din ledare och personligt.

Var ju ändå hans barndomsväns bygge och Putin hade skrutit vitt o brett om dess säkerhet!

Fan, va värdelösa de är! Men ett gäng alkolister med för mycket makt... Hade man kunnat förvänta sig något annat?

Putin är ingen alkoholist, han är nykterist.
Han har väldigt många likheter med Hitler, som också sas vara en renlevnadsmänniska och vegetarian. Jag vet dock inte om Putin är vegetarian. Men precis som Hitler älskar han hundar.
En person som har koderna till världens största kärnvapenarsenal bör hålla sig nykter.
Detta kan vara en av anledningarna till att han fortfarande sitter kvar vid makten. Det krävs ju en person som är någorlunda ordningsam för att vara president i ett sådant land.
Citera
2022-10-10, 11:12
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag tror vilket land som helst hade reagerat starkt på att deras infrastruktur bombas.
Ja då tycker du att det var ok då för alla attacker ryssarna gjort på ukrainsk infrastruktur.

Nu nu leder ju ryssen stort ifråga om vad de förstört, så det kanske är dags för Ukraina att börja bomba mer i typ Moskva, Sankt Petersburg mm.

Eller vad tycker du?
Citera
2022-10-10, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Källa är Lukachenko.

Vem är det?
Citera
2022-10-10, 11:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Det är bara som så att Biden och Demokraterna i USA behöver en snabb seger. Annars är de körda.

Kanske det bara var en andhämtning och omgruppering från ukrainsk sida men både offensiverna från ukrainsk sida i Cherson och Charkov och nu dessa spektakulära terrorhandlingar med Nordsteam och bron tyder på planerad snabboffensiv och en slutgiltigt mycket för ryssarna farlig offensiv ned mot Azovska sjön som skulle sätta ryssarna i katastrofläge. Tror faktiskt inte Biden och Pentagon-Generalerna vill ha ett nytt "never ending war".

Ja ja... den där stackars nissen som redan nu ville plocka fram jaktkniven skulle ta och lugna ned sig lite. Än finns det hopp för er.

Jag för min del har inte ens packat upp den ryska flaggan jag beställt ur sin förpackningen den kom i ännu. Hoppas kunna plocka fram den 9 maj nästa år och vara med på manifestationen. :-)

’Det är bara som så att’ sade han grötmyndigt.

Är det din egen analytiska expertis som hävdar detta, eller har någon sagt det till dig?
Citera
2022-10-10, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Vem är det?
Han som bor ovanför Ukraina på världskartan.
Citera
2022-10-10, 11:15
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Vitryssland skickar trupp
Vart?
Citera
2022-10-10, 11:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Källa är Lukachenko.

Det enda jag finner är detta :

MINSK, 10 October (BelTA) – Belarus and Russia agreed to deploy a joint regional group of forces, Belarusian President Aleksandr Lukashenko said at a meeting on security matters in Minsk on 10 October, BelTA has learned.

https://eng.belta.by/president/view/lukashenko-putin-agree-on-deployment-of-joint-regional-group-of-forces-153704-2022/
Citera
2022-10-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nyligen stor Rubrik på Ryska nyheter..

”Lukasjenko kommer att hålla ett möte med militären och säkerhetsstyrkorna i dag — presstjänst för Republiken Vitrysslands president”

Ja det skulle inte förvåna mig om Luka har någon plan på att kasta sig in i kriget när de andra parterna är helt slut. Kan han skrapa ihop en arme med några hundra tusen så kan de kanske vända krigslyckan till Rysk fördel.
Men frågan är vad NATO gör i det läget. Kommer man att se på eller kommer man att attackera Belarus. Jag vet inte om Luka har några egna kärnvapen.
Citera
2022-10-10, 11:18
Medlem
USA gillar inte Ukrainas attacker mot civila. Som när de sprängde den nationalistiske författaren Aleksandr Dugins dotter i luften med en bilbomb.

USA läckte att Ukraina låg bakom attacken till New York Times. För de inser att Ukrainas attacker mot civila är kontraproduktiva - de tappar stöd internationellt och Ryssland får en ursäkt att trappa upp sina civila attacker på ett mer och mer brutalt sätt.
Citera
2022-10-10, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det enda jag finner är detta :

MINSK, 10 October (BelTA) – Belarus and Russia agreed to deploy a joint regional group of forces, Belarusian President Aleksandr Lukashenko said at a meeting on security matters in Minsk on 10 October, BelTA has learned.

https://eng.belta.by/president/view/lukashenko-putin-agree-on-deployment-of-joint-regional-group-of-forces-153704-2022/

Intressant.

Innebär det att vi snart kommer att få se en armé som är ÄNDÅ jävla SÄMRE än den piss-ryzka tattarcirkusen?
Citera
2022-10-10, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det skulle inte förvåna mig om Luka har någon plan på att kasta sig in i kriget när de andra parterna är helt slut. Kan han skrapa ihop en arme med några hundra tusen så kan de kanske vända krigslyckan till Rysk fördel.
Men frågan är vad NATO gör i det läget. Kommer man att se på eller kommer man att attackera Belarus. Jag vet inte om Luka har några egna kärnvapen.

Hur fan ska det gå till?

Landet har ju färre invånare än Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in