2022-10-10, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
De enda som har många dödade, skadade och förstörda Ukrainska byggnader mm. mm på sitt samvete är ryzzland som invaderade ett fredligt grannland på falska, lögnaktiga grunder.

Något mer korrupt land än ryzzland är svårt att finna motsvarighet till, en totalitär kleptokrati, som nu "skitit i det blå skåpet!"

Ser fram mot när oligarkernas och Putins beslagtagna yachter försäljning efter kriget och de nu frusna förmögenheterna förklaras förverkande och används till återbyggnaden av allt som Ryzzarna förstört i Ukarina.

Man får hoppas på många sönderbombade städer i rysslands gränsland!
Citera
2022-10-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Äntligen blir Kiev bombat igen. Hoppas innerligt att några CNN/BBC reportrar ryker med denna gång. Ställde mig förhållandevis neutral till konflikten förut, men efter ett halvår av unisont och idogt Zelensky-runkande i västerländsk media hoppas jag innerligt att Ryssland jämnar Ukraina med marken och annekterar hela landet.

Att det ur det större perspektivet är en konflikt mellan Ryssland/Kina och det judeoglobalistiska, interventionistiska och neomarxistiska dollarimperiet med Biden som nickedocka är också en anledning.

Kryp ner i det hål du kom ifrån Golum, du luktar illa!
Citera
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Han sa ”i Ryssland” och inte ukrainska objekt.
För Krim är inte ryskt. Och ifall de bygger broar i andra länder så är det fortfarande på ukrainsk mark.
Ja och jag sa ryska objekt i mitt första inlägg! inte "I Ryssland"

Hur som helst så firar ju alltid Ukraina och alla här när Ukrainarna bombar något oavsett vad de nu än bombar..

Min poäng var ju att detta får konsekvenser och Ryssarna svarar ju bara och civila dör.
Finns ingenting kul med krig. Förstår inte varför snubbar här drar fram kuken hela tiden.

Bara massa skit för det med sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Alla ambassadörer har beordrats att evakuera ukraina.

Källa på det tack? Rysshora!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Så till exempel Krimbron och det där stora Moskva-skeppet som brann i April, det var Ukrainska objekt sade du? Eller var det ryssarna själva som bombade dessa?

1) Krimbron leder från ockupationsmaktens territorium till ockuperat område, alltså ett fullt legalt mål eftersom det råder krig
2) Fartyget Moskva var otvivelaktigt ett ryskt fartyg, men även detta var ett legalt mål eftersom Ryssland militärt angripit Ukraina. I krig är det nämligen tillåtet att beskjuta varandras krigsfartyg och så har det varit sedan århundraden.
Citera
2022-10-10, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Fan va mycket troll/fanboys från båda sidor i denna tråden. Diskutera fakta snälla! Verkar vara den största attacken från Ryssland hittills, dom slår ut infrastrukturen. Det var detta många trodde dom skulle göra redan vid invasionen. Varför väntade dom så länge? Det verkar som att dom gått in i ”total” krigsföring.

Fakta...Källa?
Va inte attackerna mot infrastruktur efter Izium betydligt mer omfattande? flertalet attacker över stor yta och elnätet för flera regioner slogs tillfälligt ut.

Ryssland har inte förmågan att gå in i "total krigsföring". Om så var fallet hade de agerat och inte reagerat hela tiden.
Citera
2022-10-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ja och jag sa ryska objekt i mitt första inlägg! inte "I Ryssland"

Hur som helst så firar ju alltid Ukraina och alla här när Ukrainarna bombar något oavsett vad de nu än bombar..

Min poäng var ju att detta får konsekvenser och Ryssarna svarar ju bara och civila dör.
Finns ingenting kul med krig. Förstår inte varför snubbar här drar fram kuken hela tiden.

Bara massa skit för det med sig.

Aha, så det är bara Ryssland som har monopol på att bomba skiten ur saker och bedriva massmord! Ok, då är jag med på banan! Tack...
Citera
2022-10-10, 10:04
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Det måste väl få anses vara ryskt militärobjekt om något? Är du efterbliven?
Jag svarade en som frågade mig om Ukraina någonsin hade bombat i Ryssland... Han vred på det jag sa för jag sa först "ryska objekt" inte "I Ryssland".
Citera
2022-10-10, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Fakta...Källa?
Va inte attackerna mot infrastruktur efter Izium betydligt mer omfattande? flertalet attacker över stor yta och elnätet för flera regioner slogs tillfälligt ut.

Ryssland har inte förmågan att gå in i "total krigsföring". Om så var fallet hade de agerat och inte reagerat hela tiden.

Ryssland har ingen förmåga att driva offensiv krigsföring på större skala i dagsläget, därav deras terrorbombningar!
Citera
2022-10-10, 10:06
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Naiv förhoppning från rysk sida att civilsamhället skulle störta regeringen i Kyiv?
Måste vara så, men det märktes ju att det inte fungerade efter iaf en månad. Det borde ju ha kostat Ryssland hemskt mycket pengar och manskap att kriget blivit så här långt. Har dom kanske varit så oorganiserade och behövt ”rensa” ut i egna leden för att ens ha kapacitet att göra det här?
Citera
2022-10-10, 10:07
Medlem
Citat:
Jag svarade en som frågade mig om Ukraina någonsin hade bombat i Ryssland... Han vred på det jag sa för jag sa först "ryska objekt" inte "I Ryssland".

Skillnad på dessa två!

Märks att du inte behärskar svenskan vidare bra i såna fall.
Citera
2022-10-10, 10:07
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Trodde zelensky att ryssarna inte kommer svara hårt ? han har verkligen många ukrainare på sitt samvete som dödas för att han är en korrupt jävla skitstövel som inte bryr sig om sina medborgare

Logiken i ditt inlägg är verkligen skrämmande. Det du tycker är följande:
Ahmed attackerar din familj, istället för att försvara så menar du på att det är bättre att kolla på när Ahmed våldför sig på din fru då det eventuellt blir revansch från Ahmeds brushor?

Oavsett Ukrainas historia, så är de fan sjukt tappra krigare. Ryssarna är avskum och det kommer att ta tid för de att reparera sitt land. Hoppas Ryssland drar iväg en fet atombomb på Ukraina, så att vi sedan kan upplösa den Ryska nationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in