2022-10-09, 23:19
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Om jag är rätt informerad använder amerikanerna någon form av fast bränsle i sina missiler, medan ryssarna måste tanka sina innan de skickas iväg eftersom det flytande bränslet fräter sönder missilen inifrån på bara någon vecka. Men jag kan ha fått detta om bakfoten, någon som är mer bevandrad i ämnet kanske kan fylla i?

De har haft bränder i silos redan i fredstid både på ubåtar och på land så mycket vet jag .

Flytande bränsle är opålitligt utgår från att de dessutom bär med sig något som ger syre/oxidator och det är nog inget du tankar för tidigt .

De använder ju dessutom väteperoxid i sina moderna torpeder och bara det har ju en smått avskräckande innebörd . Minns jag rätt så var det väl därför Kursk sjönk ?
Citera
2022-10-09, 23:23
Medlem
Snapcounts avatar
Tydligen skall Kreml ha lagt fram "bevis" på individen som sprängde bron. Ett pass. En Ukrainsk journalist debunkar det hela :

The 1photo shows “the passport of the person who blew up the Kerch Bridge”(by the Kremlin deza),and the 2photo shows a sample passport from Wikipedia, find the ten differences.Even the signature and some numbers were left the same😂Also transcription of the surname is not correct

https://twitter.com/AndriiLuchkov/status/1579191454093934592

Om nu ryssarna drar en såpass enkel fuling, så kommer det nog att poängteras i vanlig msm även. Man får väl vänta och se på bekräftelse..
Citera
2022-10-09, 23:27
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tydligen skall Kreml ha lagt fram "bevis" på individen som sprängde bron. Ett pass. En Ukrainsk journalist debunkar det hela :

The 1photo shows “the passport of the person who blew up the Kerch Bridge”(by the Kremlin deza),and the 2photo shows a sample passport from Wikipedia, find the ten differences.Even the signature and some numbers were left the same😂Also transcription of the surname is not correct

https://twitter.com/AndriiLuchkov/status/1579191454093934592

Om nu ryssarna drar en såpass enkel fuling, så kommer det nog att poängteras i vanlig msm även. Man får väl vänta och se på bekräftelse..

Samma dynga som vanligt alltså
Efter bilbomben mot nassen i moskva "hittade " dom också ett pass efter ett par timmar
Citera
2022-10-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abpial
Enligt Donald Trump måste fredsförhandlingar genast indelas för att undvika ett tredje världskrig, rapporterar Newsweek.

Den karlns utsagor litar jag inte ett dugg på, allt han säger är bara en marknadsföringskampanj för sig själv, samtidigt som han slänger skit på dom som han inte tycker om. Det behöver inte ens vara relevanta åsikter om personer som på något sätt påverkar hans liv. Det som däremot lyser igenom hela tiden i hans resonemang är att det där bryr jag mig inte om, det är utanför minintressesfär och dessutom är det Putin som är min polare och Ukraina är Bidens vänner alltså har Putin all rätt att göra som han vill med Ukraina.
Citera
2022-10-09, 23:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Samma dynga som vanligt alltså
Efter bilbomben mot nassen i moskva "hittade " dom också ett pass efter ett par timmar

Jo, men jag skulle vilja se själva ögonblicket (på youtube tex) när ryssarna håller sin presskonferens, och stolt lägger fram sina bevis (inklusive passet), nickar belåtet etc..

För det måste finnas. Propaganda finns ju på bägge sidor.
Citera
2022-10-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Kortfattad uppdatering av läget det senaste dygnet

Ryska styrkor har utfört lyckade raketangrepp på staden Zaporizjzja, en stor framgång sker nu i denna region.

Vidare har Ryska styrkor sakta men säkert mer markområden i syd, sydost och i öster.
På hela den långa sträckan, - från en liten bit från Odessa och vidare längs hela sträckan ändå upp till Kharkiv har ryska styrkor avancerat en bit in i landet på nära 90% av den sammanlagda sträckan.

Sakta men säkert tar man nu kontrollen på fler och fler områden.
Så ryssarna dödade 17 civila i sina bostäder i Zaporizjzja tidigare idag, hur kommer ryssarna närmare en seger av denna terrorbombning?
Vilka områden är det ryssarna intagit? Jag kan inte se att någon uppmärksammat något sådant, inte ens de andra puttler-kramarna i tråden.
Citera
2022-10-09, 23:35
Medlem
Citat:
Om jag är rätt informerad använder amerikanerna någon form av fast bränsle i sina missiler, medan ryssarna måste tanka sina innan de skickas iväg eftersom det flytande bränslet fräter sönder missilen inifrån på bara någon vecka. Men jag kan ha fått detta om bakfoten, någon som är mer bevandrad i ämnet kanske kan fylla i?

USA hade fastbränsleraketer redan under 1960-talet, jag tror det var Minuteman som sedan utvecklades vidare. Sovjet var långt efter och fick använda flytande syre---fotogen, men Ryssland har numera också både fastbränsle och flytande. Kan inte exakt säga årtal när det introducerades.
Citera
2022-10-09, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Musk ser jag som en foliehatt med pengar som köper upp idéer Närmast att jämföra med Ernst stavro Blofeld . Jag kan dessutom inte låta bli att fundera över om Musk har något samband med den där påstådda förrädaren Ryssland grep på rymd och missilforskningen för någon månad sedan .

Tegmark vet jag faktiskt inte ? Tror det är personliga känslor och åsikter blandat med vetenskap . Han är ju känd antikärnvapen förespråkare . Han betonar väldigt gärna Riskerna med kärnvapen . Dock finns det ju faktiskt en Chans att mänskligheten överlever och att planeten fortsätter existera .

Sedan utgår han förmodligen från ett " worst case scenario " När åtminstone jag räknar iskallt med att en stor andel inte kommer att fungera eller avfyras ( jag tror inte riktigt på DR Strangeloves extra dödliga doomsday bomb eftersom verkligheten är illa nog )

av skalman1973
Tja finns för det första ingenting som gör att vi behöver ett försvar i skala av ett invasionsförsvar Krig idag förs först och främst med monetära medel .......

Det var du 2007.
Citera
2022-10-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
De använder ju dessutom väteperoxid i sina moderna torpeder och bara det har ju en smått avskräckande innebörd . Minns jag rätt så var det väl därför Kursk sjönk ?

Inte bevisat, men huvudspåret och den teori som anses som troligast.

Ryssarna har en framgångsrik propagandaapparat men är på övriga områden frånsprungna. Nämn en rysk uppfinning eller framstående universitet som är internationellt omtalat.
Citera
2022-10-09, 23:36
Medlem
Citat:
Så ryssarna dödade 17 civila i sina bostäder i Zaporizjzja tidigare idag, hur kommer ryssarna närmare en seger av denna terrorbombning?
Vilka områden är det ryssarna intagit? Jag kan inte se att någon uppmärksammat något sådant, inte ens de andra puttler-kramarna i tråden.

Ryska definitionen av framgångsrik krigföring.
Sinnessjukt......
Citera
2022-10-09, 23:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Den karlns utsagor litar jag inte ett dugg på, allt han säger är bara en marknadsföringskampanj för sig själv, samtidigt som han slänger skit på dom som han inte tycker om. Det behöver inte ens vara relevanta åsikter om personer som på något sätt påverkar hans liv. Det som däremot lyser igenom hela tiden i hans resonemang är att det där bryr jag mig inte om, det är utanför minintressesfär och dessutom är det Putin som är min polare och Ukraina är Bidens vänner alltså har Putin all rätt att göra som han vill med Ukraina.

Finns det inte en länk så avfärdar jag påståenden närmast direkt. Här ser du Newsweeks rubriker om Trump : https://www.newsweek.com/topic/donald-trump

Jag finner det då icke..

Jag hade fel :

"We must demand the immediate negotiation of a peaceful end to the war in Ukraine," Trump said.

"Or we will end up in World War III and there will be nothing left of our planet all because stupid people didn't have a clue, they didn't have a clue. They don't understand, they really don't understand."

https://www.newsweek.com/key-moments-donald-trump-nevada-rally-1750153
Senast redigerad av Snapcount 2022-10-09 kl. 23:40.
Citera
2022-10-09, 23:37
Medlem
Drozds avatar
Ukrainas arméchef, general Valery Zaluzhny, bär armband med hakkors på ett foto han publicerat själv på twitter:

https://swentr.site/russia/564358-ukraine-commander-swastika-bracelet/

Onekligen ett udda smyckesval med tanke på hur judaiserad landets statsledning är. Och snacka om att ge Putins propagandamakare öppet mål. Mysko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in