2022-10-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telexxx
Tror ni BTC kommer tappa ännu mer värde i dagens ekonomi?

Helt klart. Bitcoin kommer gå under $10K, och där finns det ju argument för att du bör köpa.
2022-10-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telexxx
Tror ni BTC kommer tappa ännu mer värde i dagens ekonomi?

Kanske på kort sikt, men det är ett mycket bättre tillfälle att gå in nu (med en mindre summa varje vecka eller månad) än det var för ett år sedan. Vi är ju långt ifrån ATH.
2022-10-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Helt klart. Bitcoin kommer gå under $10K, och där finns det ju argument för att du bör köpa.

Ja, går den så lågt, vilket jag dock betvivlar, så kommer även jag börja köpa igen.
2022-10-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ja, går den så lågt, vilket jag dock betvivlar, så kommer även jag börja köpa igen.

Vi får se, räknar med att nästa leg ner i index kommer om en månad eller två efter ett bear rally, och då tror jag det finns en rätt god chans för att BTC går under 10. Det finns inte jättemycket supportnivåer här, så nedgången kan gå relativt fort.

Jag är dock bullish på bitcoin långsiktigt, och kommer swappa över från kort till lång i så fall. Tiden får utvisa vart vi ska.
2022-10-09, 21:05
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Jag ser absolut inget som helst skäl till varför Bitcoin inte lika gärna skulle kunna gå till noll.

När kraschen väl kommer så kommer många att vilja sälja samtidigt vilket kommer att driva upp transaktionspriset (eftersom transaktionsvolymen är för liten). Det kommer i sin tur ge folk ännu mer panik. Osv.

Alla som sitter på fonder/ETFer etc som följer Bitcoin kommer att tappa precis allt eftersom utfärderna skyddar sig i avtalen mot situationer där de inte kan sälja av i tid.
2022-10-09, 21:35
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
När kraschen väl kommer
Ja.. Bitcoin har funnits i 13 år och har ökat i snitt 100-200% per år .. men snart så, snart kommer crashen
2022-10-09, 22:25
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Ja.. Bitcoin har funnits i 13 år och har ökat i snitt 100-200% per år .. men snart så, snart kommer crashen

Är det mer troligt att Dollarn kraschar tror du?

Vad tänker du händer vid en skarp nedgång om många vill sälja?
2022-10-09, 22:33
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Så länge det finns inflation i fiat så kommer Bitcoin aldrig sluta öka i värde över tid.

Tomater kommer att ”öka i värde” (pris) så länge det finns inflation. De går att äta.

Men Bitcoin kan bli helt värdelöst på ett antal olika sätt: marknaden kan kollapsa, det kan förbjudas i så många marknader att det blir oanvändbart, systemet kan knäckas av en kvantdator. Osv.

Vi är ju dokumenterat oense om hur stor risken för dessa händelser är men vi är väl ändå överens om att den är större än noll?
2022-10-10, 07:02
Medlem
Citat:
Tomater kommer att ”öka i värde” (pris) så länge det finns inflation. De går att äta.

Men Bitcoin kan bli helt värdelöst på ett antal olika sätt: marknaden kan kollapsa, det kan förbjudas i så många marknader att det blir oanvändbart, systemet kan knäckas av en kvantdator. Osv.

Vi är ju dokumenterat oense om hur stor risken för dessa händelser är men vi är väl ändå överens om att den är större än noll?
Vilken av dessa risker är störst? Hur stora? Hur hittar du risken för att systemet knäcks av en kvantdator när du inte är speciellt insatt i systemet och rimligen inte heller i kvantdatorn?

Du missar förövrigt den absolut största risken, den enda som i själva verket är stor.
2022-10-10, 07:24
Medlem
Asb3rger1337s avatar
För
Kriminella köper bitcoin, bitcoin representerar crypto i stor grad. Representerar en anti-etablisemang. Hype.

Emot
Volitär kurs, inget reellt värde som guld/ädelmetaller. Drar ström.
Imed Med att de inte är etablerat så är de också mer korrupt och fulspel.
Har mkt badwill och när folk säljer kan de sälja allt(kan inte hända me guld pga genuin efterfrågan.)
2022-10-10, 07:27
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Vilken av dessa risker är störst? Hur stora? Hur hittar du risken för att systemet knäcks av en kvantdator när du inte är speciellt insatt i systemet och rimligen inte heller i kvantdatorn?

Du missar förövrigt den absolut största risken, den enda som i själva verket är stor.

Tanken med mitt inlägg var inte att räkna upp en fullständig lista med alla risker, mer att ge några exempel.

Vilken är den största risken?
2022-10-10, 07:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Ja det är upp till var och en att bedöma om tomater kan vara en bättre investering än Bitcoin för framtiden.

Personligen håller jag tentaklerna ute hela tiden för att känna av klimatet kring Bitcoin. Men aldrig har det talats om att Bitcoin måste kriminaliseras, snarare tvärtom. Den började regleras så tidigt som 2014 av FOMC i USA. Och så länge inte stater förbjuder Bitcoin så ser jag inte riktigt vad hotet skulle vara.
Senast redigerad av Leaston 2022-10-10 kl. 07:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in