Citat:
Ursprungligen postat av
skoputs
Men hur kan de komma in på olika medlemskonton? Behövs ju lösenord.
Det finns dumpar sedan tidigare som läckt från flashback.
Laddar dom hela den listan i sitt program så är det väldigt snabbt gjort att testa mot vilka konton som är FAIL och inte OK i programmet, detta är ev ett exempel. Detta kna ha gjorts i en periold under längre tid för aatt inte väcka misstankar m.m nu skall jag inte fantasisera mina tankar här utan jag tror inte dom har såhär bra upplägg då personen trolgitvis har fått damp efter det var något strul på flashback väl? Det är nog impulsivt.
Den dumpen var väl 2015? Jag såg något konto från 2014 så skulle jag mycket möjligt kunna TRO om inte flashback bytte alla lösenorden då den läckte den 2015 eller vilket år det nu var inte här då kan ej veta.
Men skulle dom ha missat låt säga 2000 konton så är det ju dom kontona som troligtvis nu används, jag bara drar teorier jag har inte följt upp det jätte noga men skulle jag börja med det så är det bara att börja kolla runt på forum där användaren sitter som har shopen.
Det är inte bra besöka länkarna hjeller så va försiktig med det iaf den är skum den sidan.
Den har lite dolda länkar, te.x http.../order shoppens.urlinvite m.m men jag har verkligen inte granskat det djupt bara kollade in siten sista gången den dök upp för att se vad som finns där så ta inte allt jag skriver för att vara säkert alltså men de är verkligen så jag tror det kan vara.
Att besöka sidan, är de sista man skall det hoppas jag dock att alla förstår såklart för sin egen skull.
Här har du en enkel guide hur man kan göra, den är på 12 min och Windows.
https://www.youtube.com/watch?v=Koc8AhZ1Ejc
Där kan man se hur man laddar proxies m.m som gör skyddet ganska svagt.
Det var det jag kunde bidra med idag. Det är konstigt dock att top 10 siten inte gjort något åt detta de är inte ovanligt och de är mkt vanligt om man bara kollar in på rättt forum så finner man detta som om det vore google man var inne på. Men nog om det jag kan ha fel som sagt men de är detta som dom använder mkt idag spammers så tar dom en gammal lista på valfritt skit forum, dom spammar så in åt helvete så de blir dumt nästan för dom gör snart bort sig antagligen..
Men jag INTE någon som gräver mer djupt i detta jag tycker bara de är märklgit att det kan hända igen. Ganska simpla åtgärder krävs för att stoppa tror jag mig veta det men jag har aldrig drivit en top 10 site så jag kan ju bara hålla käft egentligen men ändå, de är märkligt men det som är enkelt på en midnre site kan ju naturlgtvis med miljoner användare bli ganska komplicerat och få allt att passa i chains m.m för brandväggen så man skall inte underskatta admins och deras utvecklare, dom gör trots allt på frivillig tid tror jag så all respekt till dom.
Det finns väl anledning till det ena och andra. Vi får lita på att dom hantera så vi kan ha ngt ställe att diskutera på

Jag ville bara visa att det inte är så svårt om man bara vet vad man skall använda för att lyckas kringå en bruteforceblock.
// wuseman