2022-10-07, 13:26
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
ZZelensky vill ha 3e världskrig!

Zelenskyj: Nato måste attackera Ryssland
Nato behöver attackera Ryssland – i "förebyggande" syfte. Det säger Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj, rapporterar Ukrinform.
https://www.friatider.se/zelenskyj-nato-maste-attackera-ryssland

Behövs en kupp i Ukraina för att få bort ZZelensky nu innan han får som han vill!
Vilken dåre han är, Zelensky. Jag tror att Nato insett att man måste vara väldigt försiktig med vilka vapen och vilket stöd man ger. Han har ju velat dra in Nato i luftrummet över Ukraina hela tiden, vilket vore en krigsförklaring från Nato mot Ryssland. Zelensky är en marionett, vem som styr honom vet ingen. Ukrainas oligarker som är sugna på Rysslands naturtillgångar?
Citera
2022-10-07, 13:27
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det är dags att förhandla om fred och avmilitarisering, i Ukraina och hela västvärlden. Det är tydligt nu att Putin inte backar. Vi ska inte riskera en eskalering av vad som internationellt betraktas som en intern rysk gränskonflikt. Putin gick in med trumf på hand. Det är bara att hoppas att han inte spelar ut det.
Jag vet inte vilket spel du tror Putin spelar men alla ser att han blivit tilldelad Svarte Petter och kan inte bli av med den.

Det är alltid Ryzzhelvetet som eskalerat, inte väst. Sluta tramsa som en billig hora som gör allt för några kopek och en skål kålsoppa.
Citera
2022-10-07, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
USA skrev om det.. dom är väl dom ända västerländska som skrev om detta alla andra har mörkat i väst eller ignorerat.

Men för femtielfte gången se hela videon från talet. Där har ni allt som sagts.

Ja precis, du tjatar och upprepar mantrat för femtioelfte gången, det gör dig inte mer trovärdig, tvärtom. Du behöver inte försöka övertyga dina likasinnade, dom tycker som du, vi andra går inte att övertyga förstår du.
Citera
2022-10-07, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vilken dåre han är, Zelensky. Jag tror att Nato insett att man måste vara väldigt försiktig med vilka vapen och vilket stöd man ger. Han har ju velat dra in Nato i luftrummet över Ukraina hela tiden, vilket vore en krigsförklaring från Nato mot Ryssland. Zelensky är en marionett, vem som styr honom vet ingen. Ukrainas oligarker som är sugna på Rysslands naturtillgångar?

Det hade jag också velat om Ryssland invaderade Sverige. Helt logiskt.
Citera
2022-10-07, 13:29
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Navalnyj hade passat utmärkt som Rysslands president. Han är totala motsatsen till terroristen Putin!
Han är tyvärr också nationalist och anser Krim vara ryzkt. Kasparov vore bättre, han har insett att Ryzzhelvetet måste upplösas och krympas ned till en stat runt Moskva.
Citera
2022-10-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
USA skrev om det.. dom är väl dom ända västerländska som skrev om detta alla andra har mörkat i väst eller ignorerat.

Men för femtielfte gången se hela videon från talet. Där har ni allt som sagts.

Jo det har ju skrivits om det och tillochmed förtydligats (såhär 9 månader senare)….

https://kyivindependent.com/news-feed/zelenskys-staff-forced-to-clarify-statement-after-president-suggests-preventive-strike-on-russia

Du ska inte ta och svälja all rysspropaganda bara för att det är rysspropaganda , fungerande demokratier har en fungerande press som granskar makten.
Citera
2022-10-07, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jo det har ju skrivits om det och tillochmed förtydligats (såhär 9 månader senare)….

https://kyivindependent.com/news-feed/zelenskys-staff-forced-to-clarify-statement-after-president-suggests-preventive-strike-on-russia

Du ska inte ta och svälja all rysspropaganda bara för att det är rysspropaganda , fungerande demokratier har en fungerande press som granskar makten.

Rysspropaganda? Det var ju Zelensky själv som sa det .. videon finns med direkt tolk att se. som sagt man får stå för vad man säger.. Jag köper inte deras ”bortförklaring” i efterhand och det är fler som inte gör..
Senast redigerad av Menea 2022-10-07 kl. 13:35.
Citera
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Hahahaha!!! De ryzka naturtillgångarna som ryzzdjuren i ryzka statliga maffian redan stulit och förvandlat till lyxjakter och herrgårdar vid medelhavet? Samtidigt som Oleg drömmer om att vara en gopnik med råd att köpa Adidasbyxor och Natasha drömmer om yrket som hora för att överleva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Tidningen 'USA'?
Vad är det för tidning?
Jag vill också ha den😁
Borde vara gratis prenumeration i Ryssland på den tidningen så får ryssarna läsa nått som faktiskt är sant.

Hoorah!
Citera
2022-10-07, 13:33
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Underhållande att lyssna på.
Gillar när han bekymrat säger:
"Jag blir bekymrad över dessa videos med rekryter som får sova på golvet, som inte får mat och som inte får kläder".
Då tror man att han är bekymrad för den dåliga organisationen.
Men icke.
Han fortsätter sedan:
"Dessa videos måste stoppas. De som filmar detta bör ställas mot en vägg"...

Han var inte bekymrad över verkligheten, utan att den kom ut till kännedom.
Ha, ha, ha. Hört talas om Wikileaks? Filmen ”collateral murder” , som visar hur en amerikansk helikopter skjuter på och dödar åtta civila på en gata i Afghanistan, två av dem fotografer från Reuters. Den som avslöjade, Chelsea Manning, sitter i fängelse i USA för sina "brott". Hur det går med Assange återstår att se.
USA är inte ett dugg bättre än Ryssland.
Citera
2022-10-07, 13:33
Medlem
Tuors avatar
Zelensky är en sinnessjuk jude som jag hoppas blir dödad snart.

Han är verkligen en klassisk judisk krigshetsare.
Citera
2022-10-07, 13:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Han är tyvärr också nationalist och anser Krim vara ryzkt. Kasparov vore bättre, han har insett att Ryzzhelvetet måste upplösas och krympas ned till en stat runt Moskva.

Inget fel i sak att vara en nationalist. Det gör ju inte en automatiskt till en imperialist som Putin..

Sedan tar du upp nog det som kommer att bli den största stötte-stenen i ett fredsavtal (om vi förhoppningsvis kommer dit), nämligen Krim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in